Dan_P napisał(a):
Witam szanowne grono.
Mam problem ze skrzynią, a raczej kilka. Pierwszy problem to przy rozgrzanej skrzyni podczas przyspieszania z pedałem gazu wciśniętym od połowy do maksa, występuje objaw jakby przejeżdżania przez tarkę podczas zmiany biegów z 1 na 2, czasem z 2 na 3. Przy delikatnym przyspieszaniu problem nie występuje. Drugi problem wygląda następująco - przy dohamowaniu samochodu prawie do zera i późniejszym przyspieszaniu (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i późniejszym ruszeniu - bez zatrzymania) występuje dosyć znaczne szarpnięcie (uderzenie), silnik podnosi sobie delikatnie obroty ale samochód nie ciągnie, uderzenie i jedzie dalej - o dziwo nie występuje to zawsze.
Skrzynia była już naprawiana dwukrotnie w tym samym serwisie (nie będę nazwy podawał ale polecany tutaj na forach). Po naprawach było ok przez pewien okres, później problemy wracały. Od remontu zrobione jakieś 5000km, ale minęło jakieś 1,5 roku więc gwarancja minęła (Specyfika pracy dlatego mało jeżdżone). "Naprawiany" był sterownik z tego co mi panowie w serwisie mówili.
Teraz moje dwa pytania. Czy według opisanych przypadłości może to być faktycznie sterownik ? Drugie pytanie - skrzynia zalana był olejem Petro Canada DURADRIVE MV SYN ATF i czy jak wleje oryginalny ZF'a olej to nic się nie stanie ? Jeśli potwierdzicie że to sterownik to po wymianie chciałbym zalać ori olejem - stąd to pytanie.
Pozdrawiam.
Daniel
Chciałbym się mylić , ale :
Do tych skrzyń wlewasz tylko i wyłącznie olej oryginał z aso , albo olej z mobila ATF LT 71141 - i to jest chyba jedyny olej , który ma takie same parametry jak ten z aso - albo wcale nie wlewasz nic innego . Jeżeli wlałeś cokolwiek innego , to mogłeś sobie zrobić bardzo dużą "przykrość" . Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy , to to abyś zrobił konkretną płukankę skrzyni ,z demontażem mechatroniki , wszystko co możesz to zrzuć , i wypłukaj , i zalej taki olej co powinien być . Albo się uda , albo nie - wiadomo , że to są jakieś koszta , no chyba , że od nowa robisz cały remont , i zalewasz skrzynię od razu konkretnie przeznaczonym do tego olejem .
Poczekaj jeszcze na wypowiedz bardziej doświadczonych osób .
I taka moja uwaga : jeżeli ten serwis nie zalał Ci skrzyni olejem taki jaki powinien być według specyfikacji , to masz już po części odpowiedź > I na temat jakości serwisu , i na temat tego , co mogło się stać ze skrzynią .
pozdrawiam Łukasz
p.s.
w tym dziale masz podwieszony wątek o wymianie oleju w naszych skrzyniach .