.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 22:00:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 14:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Witam.
No i stało się, alunia została zakupiona i trzeba jej dać drugie życie :peace:. Wracając do tematu...
Gdy odpalam zimny silnik on łapie od razu bez problemu, lecz gaśnie od razu. Muszę sam dać mu około 1000rpm, przez jakieś 10sek i wtedy działa już elegancko.
Facet od którego kupowałem samochód mówił że usuwał klapy wirowe a nie wiedział że kompem trzeba coś zmienić. Możliwy jest taki scenariusz? Np zwiększenie dawki paliwa po odpaleniu motoru w kompie? I czy w ogóle w tych latach stosowano klapy w silnikach.
Pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 15:50:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Klap[ wirowych tam nie ma. Są za to klapy skracające dolot. Nie mniej jednak nie mają wpływu na gaśnięcie auta pod odpaleniu.

Czy ten problem znika jak silnik się dogrzeje? Jeśli tak spróbuj wyjąć i odpalić zimny silnik bez niego. Jeśli będzie lepiej oznacza, że mieszanka jest zbyt bogata (co jest w sumie normalne dla AAH) ale trzeba będzie poszukać usterki - obstawiałbym czujnik temperatury dla ECU lub przepływkę. Stąd rozpocząłbym od wspomnianego testu.

Czy podpinałeś jakiś diagnoskop aby zobaczyć błędy?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 16:49:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Temp można VAGiem sprawdzić a jak nie to miernikiem oporność na czujnik 2PINowym, tylko ustaw tak żeby mierzył wartości 3000-5000ohm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 16:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Na rozgrzanym silniku pali normalnie. Co powinienem odpiąć? bo chyba zapomniałeś dopisać :D.
Kable do diagnostyki zamówione, także na wtorek powinny być. Nie wiedziałem że tam jest OBD I bo w domu mam ale II.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 16:59:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
aro7773 napisał(a):
Na rozgrzanym silniku pali normalnie. Co powinienem odpiąć? bo chyba zapomniałeś dopisać :D.
Kable do diagnostyki zamówione, także na wtorek powinny być. Nie wiedziałem że tam jest OBD I bo w domu mam ale II.


Filtr powietrza. Aby zmniejszyć opór przepływu co za tym idzie dać mu go więcej bo ja obstawiam, że zalewa go paliwem dość mocno.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 17:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
NIe masz multimetru zwykłego żeby sprawdzić ten czujnik? NIektóre sterowniki są upierdliwe i jak strzelą focha to zwykłym kablem się nie połączysz :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 17:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Wyjąłem filtr powietrza, tak samo gaśnie szybko
A jaki czujnik mam sprawdzić tym multimetrem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 17:43:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Niebieski czujnik dwupinowy na tyle silnika. Wpięty jest po stronie pasażera w magistralę wodą wchodzącą w głowicę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 18:41:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Chodziło o ten czujnik? za cholerę go nie mogę odpiąć, aż już palce mnie bolą :/ https://zapodaj.net/96c6bcb9768ff.jpg.html
Tutaj coś nie powinno być wpięte? https://zapodaj.net/0f2f84e4e58e0.jpg.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 18:44:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ten pierwszy to elektrozawór od instalacji LPG. To nie to. Druga fotka - tak, tam powinna być podpięta wtyczka. Czujnik o którym mowa powinien być poniżej wpięty w rurkę i wtyczka od góry.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 18:50:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
No jak jest wypięta wtyczka od silniczka krokowego to nie będzie chodził jak zimny.

bloku napisał(a):
Niebieski czujnik dwupinowy na tyle silnika. Wpięty jest po stronie pasażera w magistralę wodą wchodzącą w głowicę.


Bloku na pewno jest niebieski nie biały? Charakterystyki mają takie same ale żeby wiedział czego szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 18:51:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Są 3 kolory zależne od wyposażenia auta (z klimą, bez klimy i wersja skandynawska).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 18:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Dla ECU wersja jest bez znaczenia, on do niczego więcej nie jest wykorzystywany ale jak zawór wolnych obrotów odłączony to nie ma ssania. Poza tym niebieskich z gwintem to chyba w Audi nie ma, pomyliłeś chyba z ACK :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 19:07:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pomyliłem strony, to fakt. Ale kolory już nie. Może doprecyzuje. Wkręcany febi z niebieską główką na wtyczkę, ring dystansowy bodajże brązowy i mosiężna obudowa z gwintem. Taki sam zresztą występuje np w Saabie 900. Dostępne też były bodajże białe i brązowe.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 19:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Panowie już się zamotałem z tym :D. Czyli gaśnięcie silnika powoduje brak wtyczki w zaworze? Jaka to była wtyczka? Bo mam przeczucie że ktoś ją mógł uciąć, żeby było śmiesznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 19:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Wtyczka jak widać dwupinowa, zobacz czy nie dynda gdzieś tam, od tego trzeba zacząć bo dalsze grzebanie nie ma sensu, może faktycznie ktoś uciąć popatrz czy nie ma gdzieś jakiś kabelków zaizolowanych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 20:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Już działa panowie, wtyczka była odpięta :d. Teraz pytanie w jakim celu on ją odpiął, przy oględzinach mówił że dzięki temu lepiej jeździ. Jutro sprawdzę podczas jazdy.
Dzięki za pomoc panowie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 03.maja.2020 20:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Sprawdzisz to będziesz wiedział, może na rozgrzanym jakieś falowanie na lpg było albo coś ale wszystko do ogranięcia, przybrudzony może się czasem przycinać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 04.maja.2020 00:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Też kiedyś spotkałem takiego "fachowca" co odpinał wtyczkę od silniczka krokowego, bo nie miał innego sposobu na falujące obroty w przypadku zainstalowanego LPG. "Wtyczka wont, obroty 1200 i gra muzyka, przynajmniej jak pedał gazu się puści to nie gaśnie" :D

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B4 2,8 AHH) Po odpaleniu gaśnie
PostNapisane: 04.maja.2020 13:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2019 18:41:46
Posty: 15
Okazuje się że obroty falują na zimnym i na ciepłym silniku. Byłem dzisiaj u tego faceta się dopytać. Twierdzi on że usuwał klapy i doczytał po fakcie o tym że obroty będą falować, więc odpiął wtyczkę. Klap nie miał jak zamontować z powrotem bo wyszły w kawałkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: