Cześć,
Po nieprzyjemnym doświadczeniu ze skrzywieniem zaworów nastał czas na demontaż i doprowadzenie do porządku głowic.
Podczas demontażu zaworów natknąłem się na nie lada niespodziankę, mianowicie:
Wszelkie Etki i instrukcje serwisowe podają, że zarówno w 2.6 i 2.8 układ popychacza i sprężyn zaworowych wygląda jak na obrazku poniżej:
https://ibb.co/19VGdpfnatomiast ku mojemu zdziwieniu w swojej głowicy miałem tylko górną sprężynę talerzową [11] i zewnętrzną śrubową [13]:
https://ibb.co/RCwtkkPZastanawia mnie czy ktoś kto przede mną maczał w tym palce miał w tym jakiś cel czy było to zwykłe niedbalstwo i niewiedza?
Dodam, że mam też dwie głowice do ABC jako złom (mocno zużyte, jedna pęknięta), na których trenowałem demontaż i w tamtych są wszystkie cztery sprężyny.
I tutaj moje zasadnicze pytanie:
Jak myślicie, czy powonieniem uzupełnić ten układ sprężynami ze starych głowic (lub nowymi) czy na wszelki wypadek zmontować to tak jak było?