Pacjent 4.2 tdi, Q7, Tip 6 biegowy.
Do tej pory przy zmianie z D na R i na odwrót pojawiało się dosyć mocne uderzenie w napędzie - brak płynnego przejścia. Pojechałem na Widoczną, na weryfikację skrzyni. Jedyne co ustalili, to fakt, że w oleju znajdują się opiłki metalu. brak błędów etc.
W temacie uderzeń w napędzie, uślizgu na 3 biegu, nic nie byli w stanie powiedzieć ani zasugerować diagnozy. Jedyne co, to usłyszałem, że trzeba zdjąć skrzynię i zajrzeć do środka - tyle to i jak wiem

- Przy wpięciu z 2 -3 silnik czuć uślizg (widoczne na wideo).
- Przy jeździe miejskiej, przy zmianie 3 na 4 jest wrażenie jakby bieg wchodził na 2 razy...i trójka jest bardzo krótko wpięta.
- Przy jeździe codziennej, przy odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu (luzuje się napęd) zawsze występuje "uderzenie" w napędzie.
Od momentu wymiany oleju (statycznie) - pojawił się problem, ze zmianą biegów.
- W trybie S i D biegi zmieniane są przy tych samych obrotach, chociaż wcześniej wydawało mi się, że na S skrzynia przeciągał wyżej niż w D.
- W trybie manualnym, 1 i 2 bieg mogę przeciągnąć do 4.5 tys, natomiast 3 zmienia się automatycznie już przy ok 3.7 tys.
https://www.youtube.com/watch?v=Gowdcid6XKwTryb normalny
https://www.youtube.com/watch?v=ub5KufdIJ_M Tryb sport
Znajomy już dawno mówi, że powinienem spalić to auto
Może ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami, albo ma sensownego diagnostę, który chociaż zasugeruje, czy to sprzęgło, czy np elektronika, a może wszystko na raz.