.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 07:18:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bicie, wibracje, luz
PostNapisane: 10.cze.2021 11:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2020 17:43:10
Posty: 12
Auto: A4 B8 Avant
Witam

Potrzebuję porady, ewentualnie polecenia mechanika, warsztatu, który upora się z moim Audi bez kolejnego wymieniania zbędnych części..
Pojazd A4 B8 avant Quattro 2.0 tfsi S-tronic
Otóż główny problem polega na biciu kół, wibracjach auta powyżej 100km/h a najbardziej przy 140km/h a od 160 ustaje. Widać jak kierownica telepie się na lewo i prawo.
Nadmienię, że w aucie była wymieniana skrzynia (z innych powodów)
Wielu fanatyków i specjalistów na te objawy powiedziała żebym wymienił półosie z przodu i tak też zrobiłem dodatkowo wymienione zostały łożyska bo miały luz.
Problem pozostał. Oczywiście koła ważone 3 razy, felgi i opony nowe. Sprawdzałem na innym komplecie kół i jest to samo.
Tarcze wyglądają jak nowe, nie czuć żadnych objawów podczas hamowania.
Zbieżność robiłem również 2 razy.
Mój mechanik rozkłada ręce.
Najnowszy pomysł to wymiana poduszki pod skrzynią.

Teraz problem drugi i tu jest pytanie czy może mieć również wpływ na pierwszy.
Poruszając się przy prędkości 5-10km/h w korku naciskam gaz, puszczam i tak dalej słychać i dość solidnie czuć takie pchnięcie, uderzenie jak by był luz.
Przy bardziej dynamicznej jeździe nie idzie tego tak odczuć.
Czy to może być wał? skrzynia? od czego zacząć szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bicie, wibracje, luz
PostNapisane: 10.cze.2021 12:06:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Podpora wału?

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bicie, wibracje, luz
PostNapisane: 10.cze.2021 12:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
po pierwsze opony wyważ z testem drogowym hunter (nowe opony potrafią nie przejść tego testu, nawet markowe, a bić wówczas będą pomimo że wyważone),
ew potem przyjrzyj się/wymień tuleje wahacza dolnego tylniego tzw banana

stuknięcie: sprawdź łożysko półosi przechodzącej przez skrzynię

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bicie, wibracje, luz
PostNapisane: 10.cze.2021 13:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2020 17:43:10
Posty: 12
Auto: A4 B8 Avant
mek1 napisał(a):
po pierwsze opony wyważ z testem drogowym hunter (nowe opony potrafią nie przejść tego testu, nawet markowe, a bić wówczas będą pomimo że wyważone),
ew potem przyjrzyj się/wymień tuleje wahacza dolnego tylniego tzw banana

stuknięcie: sprawdź łożysko półosi przechodzącej przez skrzynię



Zastanawiam się nad tym Hunterem, ale skoro na innych kołach też bije to chyba nic to nie da.
Te słynne banany, pytanie czy lepiej całe czy same tuleje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bicie, wibracje, luz
PostNapisane: 11.cze.2021 06:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
jak auto ma 150tys przelotu to ja bym zostawił ori wahacze, jak ma bliżej 300 to pewnie lepiej całe.

same tuleje "meyle hd" to naprawdę grosze, mnie kosztowały z przesyłką ze smartem 2sztuki 40zł :D

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bicie, wibracje, luz
PostNapisane: 11.cze.2021 07:16:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10351
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Poluzuj poduszki pod skrzynią silnikiem, przejedź kawałek na poluzowanym zespole napędowym, i jak się ułoży go dokręć. Być może skrzynia jest naprężona po wymianie i generuje takie wibracje. Sprawdź też podporę wału i luz na środkowym przegubie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: