.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 18:09:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D3 4.2 MPI] Blokowana skrzynia
PostNapisane: 15.sie.2022 12:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2022 16:20:50
Posty: 4
Auto: Audi A8 D3 4,2 MPI BFM + LPG ;)
Witam w serii kosztowna lista problemów A8 :D

Skrzynia "szaleje", jak śmiem przypuszczać że do wymiany jest potencjometr. Ale z braku doświadczenia wole zapytać tutaj.
tym bardziej widząc błąd 18265/P1857

Sytuacja wygląda następująco:
autko odpala,.. przy pierwszym wrzuceniu biegu lekko szarpie (to rozumiem że olej do wymiany, sprawdzenia/uzupełnienia). Po przejechaniu dosłownie kilku 3-5km, szarpanie ustaje.

Ale po kilku przerzuceniach biegów D/R/N, skrzynia wchodzi w tryb awaryjny na desce wyświetla podświetlone wszystkie literki PRNDS.
Po zgaszeniu, auta nie da się odpalić, jest komunikat żeby wrzucić na P or N
Gdy ręcznie odblokują skrzynie(linka pod popielniczką), i przerzucam biegi wskakuje R D i S, Ale N i P.. jakby wcale nie były wybierane (podświetlają się obok drążka, ale nie na desce rozdzielczej).


Błędy:

Cytuj:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 156 E HW: 09E 927 156 A
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0110
Weryfikacja: 00000001 Numer seryjny: 0021196
Kodowanie: 0000001
Kod serwisu: WSC 02313 785 00200
VCID: 24475997E7DBF6A901-8070

2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:
17090 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125)
P0706 - 000 - niezrozumia³y sygna³ - Sporadyczny
Ramka zamrozona:
Obroty silnika: 672 /min
Obroty silnika: 640 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 30.0
(bez jednostek): 23.0
Temperatura: 89.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Napiecie: 12.64 V

18265 - Sygna³ obci¹¿enia
P1857 - 000 - Komunikat o usterce ze sterownika silnika
Ramka zamrozona:
Obroty silnika: 672 /min
Obroty silnika: 640 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 30.0
(bez jednostek): 23.0
Temperatura: 89.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Napiecie: 12.64 V


Tak alternator tez ma wywalony prostownik.
A apropo prostownika/regulatora. Da się go wymienić z kanału bez wyciągania alternatora?. Jak zaglądałem jest tam sporo miejsca.

Pozdrawiam i dziękuje!




Edit:
A po chwili na internecie znalazłem:
https://elektrobip.pl/produkt-100
Raczej objawy pasują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 MPI] Blokowana skrzynia
PostNapisane: 15.sie.2022 20:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Napraw alternator to też może być przyczyna problemów skrzynii już takie przypadki były


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 MPI] Blokowana skrzynia
PostNapisane: 16.sie.2022 14:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2022 16:20:50
Posty: 4
Auto: Audi A8 D3 4,2 MPI BFM + LPG ;)
Ok ten alternator zalany jest borygiem!
Ma ktoś instrukcje jak go wymienić?!



Edit,.. już info nie potrzebne.
Ale oczywiście mi w intercs'ie zły regulator sprzedali.

alternator nr:
077903015Q, sam reulator czy z prostownikiem brać?.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D3 4.2 MPI] Blokowana skrzynia
PostNapisane: 26.sie.2022 18:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2022 16:20:50
Posty: 4
Auto: Audi A8 D3 4,2 MPI BFM + LPG ;)
Alternator zrobiony, ale skrzynia dalej w błąd przechodzi.

Pytanie kolejne, bo silnik też ma problemy z trzymaniem obrotów.. "szarpie na wolnych obrotach..."

Kod:
17536 - Zespó³ 1; adaptacja mieszanki (mult.)
            P1128 - 001 - mieszanka za uboga
17538 - Zespó³ 2; adaptacja mieszanki (mult.)
            P1130 - 001 - mieszanka za uboga
17545 - Zespó³ 1; adaptacja mieszanki (add.)
            P1137 - 002 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
17547 - Zespó³ 2; adaptacja mieszanki (add.)
            P1139 - 002 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
18010 - Zasilanie napiêciowe zacisku 30
            P1602 - 002 - Napiêcie za niskie - Sporadyczny
16487 - Miernik masy powietrza (G70)
            P0103 - 008 - Sygna³ za du¿y


Przepływomiesz, przepystnica, pompa powietrza wtónego, dolot..


Ale może ktoś mi może potwierdzić że przez to szarpanie silnika skrzynia też może przechodzić w tryb awaryjny?.



edit:
wszystko sprawdzone i super wygląda,..
szarpanie bierze się z wypadania zapłonu - pewnie głowica wyjarana...
cewki i swiece podmienione... ehhh


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: