.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:44:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b7 2.0 BRD] brak mocy na niskich obrotach
PostNapisane: 28.wrz.2022 18:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2022 20:26:56
Posty: 1
witam, mam problem z audi a4 b7, mianowicie w ogole nie ma ochoty ruszac z miejsca.
Brak mocy na niskich obrotach do tego stopnia ze potrafi zgasnac przy ruszaniu (trzeba podniesc obroty do okolo 1700 i palic sprzeglo, zeby w ogole sie odpychala).
jazda na tzw. "pol-sprzegle" praktycznie niemozliwa.

Jak sie juz uda ruszyc to nawet wciskajac gaz do oporu potrzebuje sporo czasu zanim dojdzie do obrotow, w ktorych wstaje turbina.
a propos turbiny, zostala juz wymieniona (na regenerowana) gdyz opisany objaw byl w calym zakresie obrotow. Teraz czuc jak turbo wstaje w okolicach 1700-1800 obrotow, ale "wbicie w fotel" odczuwalne dopiero od okolo 2000 obrotow.

Objaw zaczal sie na kilkadziesiat kilometrow przed tym jak zauwazylem niepokojacy wzrost poziomu oleju.
Doszedlem do wniosku ze to uszczelnienia wtryskiwaczy przepuszczaja. Zostaly wymienione, gniazda wtryskiwaczy wyczyszczone, same wtryskiwacze byly stosunkowo czyste i mieszcza sie w normach swych korekt (najwiekszy odchyl to 1.5 na trzecim cylindrze), to tez nie byly oddawane do sprawdzenia, jedynie czyszczone chemicznie w myjce ultradzwiekowej.
Po tym zabiegu poziom oleju po przejechaniu kilkuset kilometrow w normie.
Wymieniony olej z filtrem oleju, filtrem paliwa i filtrem powietrza.

Dodatkowo przy wymianie turbiny okazalo sie, ze zasilanie spalin z EGR do chlodnicy EGR jest doslownie uciete i zaslepione, totez chlodnica EGR zostala wymieniona na nowa razem z rura zasilajaca.
Podczas wymiany uszczelnien wtryskow byl rowniez blad przepustnicy gaszacej, urwane tryby na zebatce silniczka - wymieniona na nowa.

Wezyki podcisnien sprawdzone "na oko", nie widac nigdzie przetarc, pekniec itp. Rowniez po odpieciu czuc na palcu jak zasysaja, wiec podejrzewam, ze sa ok.
Zaworek jednokierunkowy od podcisnien znajdujacy sie tuz za pompa sprawdzony, dziala w jedna strone, wiec ok.

Filtr DPF rownierz pokazuje wartosci "w normie" ok 20g sadzy i brak bledow. Sprawdzony mimo wszystko poprzez wykrecenie sondy zeby spaliny mialy ujscie przed samym filtrem. Zadnej poprawy

na dzien dzisiejszy w komputerze zadnych bledow, nawet po dluzszej jezdzie. Odpala na dotyk - zimny i cieply silnik. Obroty w normie, nie wachluja.
Jedynie ten brak mocy od obrotow jalowych az do wlaczenia sie turbiny.
Jak turbo dmucha to jazda jest praktycznie normalna, ale nie da sie jezdzic trzymajac silnik ciagle na 2000 obrotow.

ponizej zamieszczam wykonane logi statyczne i dynamiczne - prosze serdecznie od sprawdzenie, bo juz kompletnie nie mam pomyslow czym moze to byc spowodowane.

http://vaglogi.pl/log-001_003_004_R75vieU.html
http://vaglogi.pl/log-008_010_011_0lj15.html
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_NHIS5l8.html

P.S. Jako, ze to moj pierwszy post i pierwsza stycznosc z Audi chcialem sie serdecznie przywitac. Jestem Dawid, lubie grzebac w samochodzie, na stale mieszkam we Francj, dlatego licze na wyrozumialosc za brak polskich znakow :) Witam i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: