Wskazówki dot. serwisowania:
-lej porządny syntetyk i zmieniaj co 13kkm : Ja polecam Motul x-cess 8100 (moze być orginalny castrol)
-lej 200-300ml mixola na bak to uratujesz pompę i zazna ona odmładzającego SPA a wtryskiwacze będą pracowały w lepszych warunkach (i Wtrysk sterujący nie powinien się nigdy zatrzeć)
- staraj się nie jeździć na rezerwie z długo (jak jeżdzisz w trybie lanie do pełna - prawie pusto - znowu pełno to się nie przejmój)
-pilnuj wymian filtrów: powietrza,oleju - co wymianę oleju a paliwa co drugą (pyłkowy wg uznania - co wymianę oleju - chyba że dajesz mały wentylatorek na klimatroniku i się poprostu z tego powodu nie zapcha)
- jak zmieniasz filtr paliwa to zawsze zalej go ropą!! Możesz też scisnąć przewody paliwowe (te grubsze) kiedy są zdjęte z krućców na filtrze żeby ropa nie odpływała (ja tak zmieniałem i zapalił od kopa, trochę pomielił malutkie pęcherzyki przez chwilę i po sprawie)
- dawaj tylko ori części albo zamienniki renomowanych firm! (najlepiej część tej samej firmy co produkuje dla audi - często jest tak że kupisz taką część i jest tylko spiłowany znaczek audi) Pamiętaj że przesadne oszczędności się na Tobie zemszczą.
- silnik jest bardzo dobry wbrew obiegowej opini i jeżeli o niego dbasz to za dobry serwis odwdzięczy się długą bezawaryjną pracą
- w/g mnie masz ostatnią chwilę żeby obronić się przed startymi wałkami wymieniając hydraulikę zaworową. (jak ona jest włoszką to pewnie jeździła w trybie long-life
) Ja na Twoim miejscu wymieniłbym popyhacze, podkładki na zawory i dzwigienki. Koszt części u świątka 1500zł plus robocizna w serwisie - auto daj to do tych serwisów o których Ci pisałem. Możesz też śmiało powierzyć v6kę w ręce Piotrusia
Jak to zrobisz i będziesz pilnował przeglądów olejowych możesz zapomnieć o tym problemie przynajmniej na następne 200kkm.
--rozgrezej porządnie silnik (do 90*C) i odkręć korek od wlewu oleju - jak zrobi się pssssssss albo ostro kopci się z niego - odma do wymiany (chociaż w/g mnie masz już odmę nowego typu która się nie zapycha)
- jak masz tiptronica to zmieniaj od razu w trybie natychmiastowym: filtr ATF, uszczelkę pod miską w skrzyni oraz olej. Przy tym przebiegu możesz śmiało zastosować wymianę statyczną czyli tańszą i prostszą.
Na dzień dzisiejszt to chyba tyle
Pozdr.
Update:
- olej w tipe zrobiłeś
- zrób sobie już wymianę oleju i filtrów - nadszedł czas
- proponuję Ci takie rozwiązanie (pewnie zostanę zbesztany że nie kupuje się olejów na allegro ale to jest dobra firma i sprzedaje tylko ori oleje i częsci do vag)
Kup u użytkownika eurocars (link do aukcji z olejem
http://allegro.pl/item323730004_motul_8 ... at_ec.html ) olej. Ja tam kupowałem - zapodałem sobie od razu 25 litrów na zapas i kupiłem u nich orginalne filtry (paliwa, powietrza, oleju, p.pyłkowy). Olej jest 100% ori - ceny na filtrry nie są już tak świetne ale zawsze to mniej niż w ASO. Wogóle jak chcesz jakieś ori części a nie chcesz płacić w serwisie to możesz tam kupić jakoś 10-20% taniej.
Razem z olejem kup sobie motul engine clean (nigdy nie wiadomo co wcześniej silnik przechodził i na czym jeździł więc jednorazowe płukanie przy tej zmianie jest w/h mnie wskazane - niektórzy mówią że się rozcieknie silnik ale wielu ludzi tak robiło włącznie ze mną i nic się nie rozciekło) i wlej go bezpośrdnio przed zmianą na ciepłym silniku. Niech pochodzi 10-15 minut i spuść olej dokładnie (najlepiej niech scieka przez pół godziny. Odessaj stary olej z obudowy filtra. Poskładaj wszystko i zalej nowiutkiego motulka. Od razu zobaczysz różnicę! (możesz wyedy dać sobie taki obrazek w opisie jak ja
)
NIKOGO NIE REKLAMUJE, NIE ZAJMUJE SIĘ SPRZEDAŻĄ, SERWISEM ANi NIE MAM KONEKSJI RODZINNYCH Z W/W FIRMAMI. CHCĘ TYLKO ZADBAĆ O DOBRO I KIESZEŃ AKPowicza