.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 14:45:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Płyny eksploatacyjne w S5 4.2 V8
PostNapisane: 16.lut.2024 23:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2023 13:37:55
Posty: 8
Lokalizacja: WMG
Auto: S5 4.2 V8
Witam
Może kogoś zainteresuje historia wymiany płynów eksploatacyjnych po zakupie samochodu – S5 4.2 V8 Tiptronic rok prod. 2011. Aktualny przebieg: 227490 km.
Samochód kupiłem w październiku 2023 r. w Niemczech z przebiegiem 222800 km. Auto było zupełnie sprawne (wszystkie elementy mechaniczne i elektryczne) działały bez zarzutu, więc przyjechałem nim do domu pokonując ok. 1200 km. Oczywiście po zakupie, jak w każdym kupowanym używanym aucie kolejno wymieniłem wszystkie płyny (oprócz skrzyni i klimatyzacji). Należy dodać, iż od wyjazdu z salonu do przebiegu 161678 km auto było serwisowane w Audi w Niemczech. W tym czasie, poza drobnymi usterkami, wymianami opon letnich na zimowe i odwrotnie oraz wymianami oleju silnikowego (Castrol 5W30 + filtry), w aucie wymienione zostały: przednie i tylne tarcze hamulcowe wraz z klockami, płyn hamulcowy, kilka węży (podciśnienia, cieczy chłodzącej, klimatyzacji), świece zapłonowe, przednia szyba, kolektor ssący (120294 km), a przy przebiegu 161669 km:
- sprawdzono ciśnienia sprężania w cylindrach,
- sprawdzono cewki zapłonowe,
- wyczyszczono układ dolotowy wraz z wymianą uszczelek pod kolektorem ssącym (górne i dolne: 2 x 8 szt.),
- wymieniono uszczelnienia wtryskiwaczy (8 szt.),
- wymieniono pompę wysokiego ciśnienia (1 szt.)
- wymieniono zbiornik płynu chłodzącego.
Przy przebiegu 161678 km sprawdzono sterowanie zaworów oraz wymieniono wtryskiwacze wraz z uszczelkami (2 szt.).
Po zakończeniu obsługi przez ASO Audi, inne serwisy wymieniły jeszcze świece zapłonowe (8 szt.), klocki hamulcowe (przód + tył). Przed zakupem auta, przy przebiegu 222000 km, poprzedni właściciel wymienił olej silnikowy (Mannol Longlife 5W30) wraz z filtrami oleju, powietrza i kabinowym (wszystkie marki Kamoka). I na tym skończył się niemiecki okres życia auta.
Zwyczajowo wymieniam wszystkie płyny w kupowanych samochodach używanych i tak też zrobiłem w tym wypadku (zwłaszcza, że olej silnikowy i filtry były raczej niskiej jakości). Ponadto, nie wiedziałem nic o wymianach olejów przekładniowych (dyferencjały przód + tył, przekładnia międzyosiowa Torsen) oraz płynach (wspomagania, hamulcowym i chłodzącym). Ponadto, tuż po przyjeździe do domu i przejechaniu kilkuset kilometrów wystąpił missfire na cylindrze nr 3, więc wymieniłem cewkę zapłonową na używaną (VAG 06E905115E), ponieważ najbliższych planach miałem wymianę wszystkich cewek. I teraz krótka, z detalami, historia serwisowa ostatnich miesięcy:
- 224725 km: wymiana oleju silnikowego Shell Helix Ultra 5W-40 + filtr oleju (VAG 079198405E) + filtr powietrza (Bosch F 026 400 394), olej w tylnym dyferencjale (VAG G052145S2);
- 225147 km: wymiana łączników rur wydechowych 60x95mm (VAG 1K0253141N);
- 225550 km: wymiana cewek zapłonowych 8 szt. (Beru ZSE032 Red);
- 225760 km: wymiana świec zapłonowych 8 szt. (NGK PFR6W-TG);
- 226382 km: wymiana płynu wspomagania (VAG G004000M2), wymiana płynu hamulcowego (VAG B000750M3+B000750M1), wymiana płynu chłodzącego (Shell Coolant Longlife G12+);
- 226862 km (permanentny missfire na cylindrze nr 7): czyszczenie układu dolotowego powietrza (klapy, gniazda zaworów dolotowych), wymiana wtryskiwaczy 8 szt. (VAG 079906036C), wymiana uszczelek i mocowań wtryskiwaczy (VAG 06E998907G – zestaw naprawczy), wymiana uszczelek pod kolektorem ssącym: część górna (VAG 079198717) i dolna (VAG 079129717B), wymiana uszczelki przepustnicy (VAG 079133073G), wymiana uszczelki separatora oleju (VAG 079133073E);
- 227460 km: wymiana płynu wspomagania (VAG G004000M2), wymiana oleju w przednim dyferencjale (VAG G052145S2), wymiana oleju w przekładni międzyosiowej Torsen (Ravenol AWD‑TOR), wymiana świec zapłonowych 8 szt. (Beru 14F-6DTPR02 - Z295), śruby, klipsy i podkładki mocujące osłony pod silnikiem i skrzynią biegów oraz korki wlewowe i spustowe oleju.
Niebawem, za ok. 1000 km nastąpi wymiana oleju silnikowego (Ravenol Turbo VST 5W-40) z filtrem oleju (VAG 079198405E) i powietrza (Bosch F 026 400 394) oraz płynu chłodzącego (Shell Coolant Longlife G12+).
Zlane oleje z przekładni międzyosiowej Torsen (ubytek ok. 0,05 l) i przedniego dyferencjału (ubytek ok. 0,05 l) były bardzo ciemne (prawie czarne). Zlany olej z tylnego dyferencjału miał znośny wygląd (ubytek ok. 0,2 l), a zlany po poprzednim właścicielu płyn chłodzący był raczej w kiepskiej kondycji.

Może ta historia oraz zastosowane części i materiały eksploatacyjne okażą sie przydatne dla "przyszłych pokoleń". Dodam tylko, że teraz auto jeździ bardzo dobrze (brak przerw w zapłonie, gładka praca silnika przy każdych obrotach), przeniesienie napędu (dyferencjały, Torsen), hamulce i wspomaganie kierownicy są subiektywnie jakby "miększe i cichsze", jak metal po dobrym smarowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płyny eksploatacyjne w S5 4.2 V8
PostNapisane: 19.lut.2024 10:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Trochę słabo, że 13 letni samochód, ledwo ponad 200k km i trzeba wtryski zmieniać, czy zapobiegawczo robiłeś wszystkie ? Co tam pada, ich cewki ?

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płyny eksploatacyjne w S5 4.2 V8
PostNapisane: 19.lut.2024 20:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2023 13:37:55
Posty: 8
Lokalizacja: WMG
Auto: S5 4.2 V8
Raczej nie jest słabo, zważywszy jakie "ulepy" sprzedaje się na polskim rynku aut używanych. Cewki, wtryski i świece wymieniłem zapobiegawczo, ponieważ nie lubię niespodzianek. Nie wymieniam elementów eksploatacyjnych tylko po wystąpieniu objawów zużycia lub awarii. Wszystkie świece były wymienione w tym aucie przez poprzedniego właściela przy przebiegu 221500 km (Bosch 90R-02A1180/4392), a mimo to po pojawieniu się przerw w zapłonie na cylindrze #7 (przebieg 225500 km), ponowinie wymieniłem wszystkie świece (NGK PFR6W-TG) i przy okazji cewki zapłonowe (Beru ZSE032). Niestety, świece NGK (Made in Japan) okazały sie kiepskiej jakości (wyładowania koronkowe), więc wymieniłem je na takie, które były oryginalnie montowane w fabryce, tj. Beru 14F-6DTPR02 (Z295). Standardowo, wystarczyłoby zmienić cewkę na cylindrze #3, która rzeczywiście była uszkodzona, wyczyścić nagar w układzie dolotowym i samochód jeżdziłby zadowalająco. Jednakże, mam stosunek emocjonalny do moich samochodów i we wszystkich autach po zakupie wymieniam płyny eksploatacyjne, świece, cewki i przewody w.n., paski napędowe, etc. Ponoszone przez mnie koszty takich operacji nie mają tu większego znaczenia. Pozostaje mi jeszcze zrobić logi skrzyni biegów i wymienić płyn ATF (chociaż skrzynia działa bez zarzutu), ale to jest trudniejsza operacja, do której muszę się przygotować (przede wszystkim znaleźć odpowiedniego człowieka do jej wykonania). Takie hobby.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: