.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.sty.2025 20:46:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.2 WC] problem z faza nagrzeania silnika
PostNapisane: 11.wrz.2003 22:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Cze.

Problem jest taki.

gdy zapalam autko po nocy to gasnie a jeśli juz utrzyma sie na chodzie to na bardzo niskich obrotach. Kicha prycha w gumowu kolektor ssący między przepustnicami a rozdzielaczem paliwa i o ruszeniu z miejsca nie mam mowy.
Im zimniej na polu tym gorzej dla niego.

wtryskiwacz rozruchowy działa.
Zawór dodatkowego powietrza włacza sie przy rozruchu
Czujnik temp. sprawny.
Regulator cisnienia paliwa działa poprawnie bo dozuje wiekszą ilosc paliwa.

Co to za dziadostwo sie porobiło pomocy bo zima idzie.

PS. Ten motor nie posiada katalizatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 17.wrz.2003 18:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 15:14:38
Posty: 34
Lokalizacja: Kętrzyn
1.sprawdź przewody wysokiego napięcia /jeżeli praca silnika jest nierówna/ wymień
2. przychodzi mi do głowy jeszcze jedna myśl -jest takie urządzonko sterujące podcisnieniem - nazwijmy to automatycznym ssaniem /po lewej stronie, jakby poniżej wlewu oleju do silnika -dochodzi do niego przewód el. oraz 2 gumowe/ -jak ono nawali to silnik nie chce wejść na obroty i ich utrzymać -przepustnica się nie otwiera.
można sie poratować /ja kupiłem swoją furę z takim czymś/ wkręcając śrubkę w taki sposób aby nie dopuściła do całkowitego zamknięcia przepustnicy

_________________
Audi 100 '90 2.3 NF Automat, ale żagle też są fajne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pytanie
PostNapisane: 20.wrz.2003 11:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:12:22
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
A czy nie am ta śrubka wpływu na pracę przy ciepłym silniku ? Mam 2.3 NF i chyba ten sam problem. GDzie ją wkręcić :) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: śróbka
PostNapisane: 23.wrz.2003 09:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 15:14:38
Posty: 34
Lokalizacja: Kętrzyn
cześć
w między czasie dowiedziałem się co to jest silnik krokowy ;)
no i właśnie tam*) należy wkręcić sróbkę jeżeli odmówi on posłuszeństwa.
sprawuje się to całkiem nie źle i silnik po nagrzaniu uzyskuje trochę wyższe obroty /na N, P ok 1100/ podczas gdy na zimno trzeba chwilę pilnować żeby nie zgasł /ale mamy dopiero koniec lata i dość wysoką temp. nie wiem jak się to sprawdza w zimie /mam samochód od czerwca/.
poza tym kiedy załączę klimę to obroty spadają do 500.
Facet od którego ją kupiłem twierdził, że czasem z rana nie mógł jej odpalić -i ponoć nie wiedział dla czego -pewnie tak powiedział ponieważ znał cenę tego silniczka. :evil: :!: ok 700PLN



*) miejsce przy górnym króćcu do węza podciśnienia silnika krokowego; śróbka wkręcona z góry

_________________
Audi 100 '90 2.3 NF Automat, ale żagle też są fajne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 21:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
No tak Panowie ale ten motor nie posiada silnikczka krokowego tylko zwykły elektrozawór.

Zapłon jest dobrze ustawiony
Pasek rozrządu założony poprawnie.
Filtr paiwa nówka.
Regulator ciśnienia sterującego (ten do zmiany ciśnienia paliwa przy zimnym silniku jest OK. 3 takie srawdzałem i zawsze to samo)

schemat układu.
Obrazek

Czy zawór dodatkowego powietrza 5 (elektro zawór i nie jest on silnikiem krokowym) otwiera się tylko przy zapalaniu silnika czy tekze podczas późniejszej pracy jest impulsowo sterowany. Jesli tak to co pobudza przekaźnik sterujacy do wysterowania odpowiedniego tego zaworu?

CO jestet przyczyna takiego niedomagania silnika?

Poocy bo juz mam dość rannego męczenia silnika przed ruszeniem z parkingu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2004 22:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Temat może juz troche stary ale dla wielu Audi maniaków AKTUALNY.

Znalazłem przyczyne moich problemów.

Był to walnięty przekaźnik do stabilizacji biegu jałowego umieszczony w środku auta nad lewą nogą kierowcy w konsoli dodatkowych przekaźników.

To dziadostwo mi tak nerwy szarpało. Wymieniłem i teraz autko po zapaleniu wchodzi bez naciśnięcia na gaz na 1500 i po 2 sek. schodzi sobie do 1100-1200 obr/min a po nagrzaniu spada sobie na 950. I jakoś lepiej teraz pracuje silniczek.

Może i Wy popatrzcie koledzy ( z podobnymi problemami) na to ustrojstwo.

PODMIENIĆ I ZOBACZYĆ CO SIE STANIE.

Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2004 00:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj jak mozesz to daj numery tego przekaznika albo chociaz jaki to przekaznik taki zwykly jak do swiatel czy moze jak do pompy paliwowej czy jeszcze inny pozdrawaim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2004 21:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
To jest taki duzy przekaźnik ( jakby dwa w jednej obudowie)


A numer to 443 907 393 J dla manualnej skrzyni biegów
443 907 393 K dla automata

Ja mam teraz od automata i jest OK. Nie wiem czym sie róznią.

Nara.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: