.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:03:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 AAR]Diagnostyka systemow wtrysku paliwa
PostNapisane: 15.sty.2006 14:54:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Na tej stronce http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/index.html przeczytalem o samodiagnostyce sys. wtryskowych. Zaciekawilo mnie to, ale brakuje mojego modelu.Mam zlacze diagnostyczne tego typu

Obrazek

i chce sprobowac z tym kodem migawkowym sie pobawic. A poniewaz wiedzy na ten temat brak, to prosze o podpowiedz tych co juz to przerabiali. Czy w moim aucie to mozliwe?[/img]

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 15:40:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A co chcesz faktycznie diagnozować w aucie z mechanicznym wtryskiem benznyny ?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 16:02:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Zlacze podobne do mojego wiec moze tak samo ( http://www.smsnet.pl/~median/zlacze_diag.htm ).

I jak to zrobiłem ( http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= ).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Ostatnio edytowano 23.wrz.2006 19:59:57 przez Byk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 19:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Ale kody bledow w silnikach NF I NG sie roznia, wiec i w moim beda inne. I by sie takie do AAR rpzydaly ;-) A na czym polega praca tego wylacznika ( stale rozwarty ) i kiedy go zwieramy?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 07:20:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Stale rozwarty to znaczy ze jak nie wcisniety to napiecie nie plynie, sa tez takie przez ktore ciagle plynie prad gdy wciskamy przestaje :peace: Podlaczamy wszystko jak na schemacie przy wylaczonym silniku:
1.odpalamy silnik
2.wciskamy przelacznik i przytrzymujemy przez 5sek.
3.odczytujemy kody z diody
4.powtarzamy pnkt 3, az do wygenerowania kodu 0000 (oznacza koniec zapisanych bledow) lub 4444(brak bledow), komputer bedzie powtarzal kod do momentu wcisniecia przycisku wiec brakiem czasu na odczyt nie nalezy sie przejmowac
5.Gasimy silnik
6.Zdejmujemy przewody
7.piwko :diabel:
Nie nalezy sie przejmowac dziwna praca silnika w czasie diagnostyki (u mnie przy przechodzeniu do kolejnego kodu zmienialy sie obroty oraz nie dzialal obrotomierz). Odnosnie kodow do Twojego to jak wroce z pracy to poszukam (chyba bede mial). Aha bylbym zapomnial, za ewentualne szkody nie ponosze odpowiedzialnosci :622:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 07:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Podziekowania Byku. Wlasnie chodzilo mi o sposob odczytywania kodow.

---- az taki burak ja nie jestem :peace: wiem co znaczy rozwarty lub rozwarta---
Pozdrawiam! I juz wiem, ze czujnik temp. cieczy chl. nie zyje.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 13:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
koledzy podajcie wykaz kodów migowych do C4

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 16:04:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tu masz link do kodów AAR

" http://www.smsnet.pl/~median/images/audi/Kody_AAR.jpg "

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 12:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2006 21:57:53
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
a czy dioda ma być 12V czy zwykła??

_________________
Citroen Zx 1.9 TD 92KM
Audi 80 B3 JN 1.8S
Audi 100 C4 AAR 2.3 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 14:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jak masz 12V diode to bedzie w technologii NASA zrobione
:diabel: :diabel: :diabel:
Jednak proponuje zastosowac "zwykla" i do tego opornik :peace:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 17:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2006 21:57:53
Posty: 71
Lokalizacja: LBN
co ty mówisz jakie NASA w elekroniku bez problemu kupisz diody 12V bez oporników, wiem bo niedawno kupowałem

_________________
Citroen Zx 1.9 TD 92KM
Audi 80 B3 JN 1.8S
Audi 100 C4 AAR 2.3 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 23:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 14:17:33
Posty: 7
Lokalizacja: łódź
[quote="Byk"]Zlacze podobne do mojego wiec moze tak samo ( http://www.smsnet.pl/~median/zlacze_diag.htm ).

Witam wszystkich.
Panowie a możecie mnie oświecić jak te kody sie odczytuje i z kad wziąc spis kodów błędów?

_________________
panowie moja bjedna C4 grzeje się niemiłosiernie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 13:45:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Odczytywanie kodów:

- najpierw lampka miga dłużej aby zasygnalizować początek wskazania po czym następują cztery mignięcia z dłuższymi przerwami pomiędzy nimi
- te 4 mignięcia to właśnie te kody czyli np. 2 krótkie błyski, dłuższa przerwa, 1 krótki błysk, dłuższa przerwa, 2 krótkie błyski, dłuższa przerwa, 1 błysk to będzie kod 2121.
- potem błyski są rozdzielone 2 sekundowym błyskiem (bodajże) i powtarzane znowu (nie trzeba przejmować się że się ie zdąży) do czasu ponownego zwarcia przełącznika czyli wywołania następnego kodu
- odczytujemy do czasu wystąpienia ich końca czyli powolnego równomiernego mrugania

Poniżej kody do NG (przynajmniej większość):

1-1-1-1 usterka urządzenia sterującego
1-2-3-1 prędkościomierz lub jego obwód
2-1-2-1 brak sygnału od przepustnicy (bieg jałowy)
2-1-2-2 brak sygnału od urządzenia sterującego elektronicznego zapłonu
2-1-2-3 wyłacznik pełnego obciążenia nie działa
2-1-4-1 układ regulacji spalania detonacyjnego poza zakresem
2-1-4-2 brak sygnału od czujnika stukania lub niesprawny ten układ
2-2-2-3 brak sygnału od czujnika wysokości
2-2-3-2 brak sygnału od potencjometru przepływki, brak sygnału obciążenia
2-2-3-3 brak napięcia odniesienia dla sygnału obciążenia i wysokości do urządzenia sterującego KE-III
2-3-1-2 brak sygnału od czujnika temp płynu chłodzącego
2-3-4-1 lambda nie działa lub zła mieszanka (poza zakresem)
2-3-4-2 lambda lu jej obwód
4-4-3-1 brak sygnału od zaworu biegu jałowego
4-4-4-4 nie rozpoznano usterki
0-0-0-0 koniec wyświetlania usterek (miganie w 2,5 sek odstępach)

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 19:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 14:17:33
Posty: 7
Lokalizacja: łódź
[quote="Byk"]Odczytywanie kodów:

-Dzieki wielkie za odpowiedz, juz kumam oco chodzi.

_________________
panowie moja bjedna C4 grzeje się niemiłosiernie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [audi coupe b4] rozrusznik???
PostNapisane: 20.lis.2007 13:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 14:48:01
Posty: 57
Nie wiem co sie dzieje, ale czasem, nie zawsze, przy odpalaniu cos sie dzieje z rozrusznikiem, tak jakby sie zawieszal, slychac syczenie zamiast normalnego odglosu przy odpalaniu, a gdy cofne kluczyk czuc i slychac mocne walniecie... czy ktos sie kiedys spotkal z czyms podobnym?

_________________
jadacy karpacz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 09:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Podłącze się pod temat, bo dotyczy kodów błyskowych w AAR
Cytuj:
0-0-0-0 koniec wyświetlania usterek (miganie w 2,5 sek odstępach)

Jak to wygląda? Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić diody migającej 4x0 razy :|
A mój problem to... brak jakiegokolwiek migania.
1. Podłączam układzik do błyskania (o elektronice pojęcie mam).
2. Uruchamiam silnik na kilka minut, zmieniam biegi (automat), podnoszę obroty na chwilę i zostawiam na jałowym.
3. Załączam na 5 sekund wyłącznik - dioda się zapala na ten czas.
4. Rozłączam wyłącznik i pusto, ani mignięcia.
Nie wiem czy to dobra reakcja czy jest jakaś usterka układu diagnostycznego?
Nie mam pewności czy układ nie powinien czegoś wskazać ponieważ mam kilka problemów z autem:
- rano po zapaleniu (tylko na PB) za chwilę gaśnie, a przy dodawaniu gazu dławi się. I tak kilka razy. LPG działa wtedy całkiem dobrze.
- nie zawsze chce zapalić gorący za 1 razem, zwykle 1 to kręcenie bez skutku a za 2 łapie od ręki.
- miga kontrolka ( ! ) na desce (wiem, czytałem na forum)
Czy przypadkiem nie powinno czegoś wykazać w kodach przy tych objawach?

PS. Mam trzy kostki ale 2 pierwsze zadaje się, są takie same.

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 10:01:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Przecież napisałem parę postów powyżej jak się odczytuje te błyski bardzo wyraźnie (mam taką nadzieję ;) ). Zresztą sam przytoczyłeś odpowiedź czyli miganie w 2,5 sek przerwach.
Co do wskazywania błędów nie licz na wiele ze strony tego sterownika. On jest bardzo ubogi, to nie jest komputer.
Co do próby odczytu wydaje mi się jednak że chyba coś źle robisz. Silnik zmienia obroty po zwarciu przełącznika ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 20:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Ok, mniejsza o większość, jak zobacze to poznam. :)
Jednak nie rozumiem co tu można zrobić nie tak? Obroty nie zmieniają się niestety a przynajmniej nie zauważylem. Przełącznik i dioda są wpięte jak na schemacie ze zdjęcia. :|
Pytanie:
Cytuj:
3. Załączam na 5 sekund wyłącznik - dioda się zapala na ten czas

Czy tak ma być?

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 21:34:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
snaffie napisał(a):
3. Załączam na 5 sekund wyłącznik - dioda się zapala na ten czas
Czy tak ma być?


Tak w momencie zwarcia tak ma być

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 22:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
snaffie napisał(a):
- rano po zapaleniu (tylko na PB) za chwilę gaśnie, a przy dodawaniu gazu dławi się. I tak kilka razy. LPG działa wtedy całkiem dobrze.
- nie zawsze chce zapalić gorący za 1 razem, zwykle 1 to kręcenie bez skutku a za 2 łapie od ręki.


Jak dla mnie - to sa typowe objawy uszkodzonego czujnika temperatury cieczy ( 2-pin., dolny, ok. 45 PLN + kilka minut roboty)

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Ostatnio edytowano 14.lip.2009 19:18:36 przez opperator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: