.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.sty.2025 19:58:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4/B5 2.6 ABC] zbyt bogata mieszanka paliwowa
PostNapisane: 21.sie.2003 01:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Witam, ostatnio przejechalem sie na analizator spalin okazalo sie ze mam duzo za bogata mieszanke szczegolnie na benzynie jak i na gazie, co do gazu to chyba mozna to jakos jeszcze ustawic, ale wole najpierw zalatwic sprawe na benzynie a potem brac sie za gaz. Śledząc tematy na forum doszedlem do wniosku że przyczyną mogą być niesprawne lambdy lub air mass sensor, niestety mimo usilnych staran i pomocy z waszej strony do tej pory nie moge sie polaczyc z ECU silnika :( . Na sondach jest napiecie. Z tego co widze na forum to spalanie jest o 2 l za duze :cry: , pozatym strasznie czuc niespalona benzynke z wydechu, smierdzi jakby wszystkiego nie przepalal nawet na wolnych obrotach (moze to wina braku katalizatorow, a moze wtryskiwacze leja :? ), osiagi mam ciut ponizej sredniej :evil: (przynajmniej ja odnosze takie wrazenie, moze za duzo wymagam :lol: )

W jaki inny sposob moge sprawdzic czy sondy i mass sensor pracuje poprawnie ??
A moze ktos zna jakis warsztat w woj. mazowieckim lub lubelskim gdzie sprawdza mi bez problemu te rzeczy??
Poradźcie bo nowe sondy to spory wydatek a na wymiane w ciemno nie stac mnie teraz ....

Pozdrawiam

PS. jak ktos jest z mazowieckiego lub lubelskiego, ma super ustawione 2.6 w B4 (najlepiej Quattro) i ma chwile czasu to chetnie podjade w celu porownania osiagow i wymiany doswiadczen :)

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 07:40:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Zoltar, przypomnij mi, bo nie pamiętam, który masz interfejs, jakiego kompa używasz, z czym udało Ci się połączyć i jakie długości kabli są pomiędzy interfejsem a kompem oraz pomiędzy interfesem a samochodem. :roll: :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 08:11:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Hej, więc mam ten interfejs ktory mi kiedys poleciles na "optorach" (chyba tak to sie pisze, bo wylecialo mi teraz z glowy :D), komputer to stacjonarny PC (probowalem juz z dwoch róznych), od komputera do interfejsu jest kabel 1 m, a od interfejsu do samochodu skrocilem tak jak kazaliscie tyle ile moglem i jest okolo 5 cm, udalo mi sie polaczyc z poduszka i z ABS jak chce laczyc sie z czyms innym to albo zwis programu (VWTOOL 209, VAGCOM) albo nieudane polaczenie, rok temu byłem u goscia co ma orginalny VAG i z tego co pamietam to tez mu chyba nie szlo cos z laczeniem, gadal cos ze trzeba naprawiac i bedzie to kosztowac 400 zł, ale odpuscilem sobie bo znajomi mowile ze faciu niezle kombinuje a ja wtedy mialem audi dopiero ze 2 miesiace i nie mialem pojecia o co mu chodzi :roll: Moze cos robie nie tak tzn nie ta kolejnosc czynnosci podlaczajacych ..... jak mozesz to prosilbym o screen np z VWTOOLS jak wyglada okno po odczycie danych z ECU silnika i okno z danymi dotyczacymi sond lambda (na ktore wartosci trzeba zwrocic uwage), chce zobaczyc czy to pomoze rozpoznac czy sondy pracuja prawidlowo....
Z gory dzieki, pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 08:54:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Czyli wszystko ok - pozostaje ECU silnika. :D20
Obok wtyczek diagnostycznych są dwie śruby. Ta bliżej to wszystkie linie K, a druga to tylko linia L. Linię L wykorzystuje tylko ECU więc ma być tylko jeden drut. :!: Zobacz jak z tym drutem. Natomiast co do K, to odręć nakrętkę i wypnij wszystkie. Potem podpinaj po jednym i wyklucz te które działają. Ten co Ci zostanie to powinien być ECU. I zostaw tylko ten.
Zmierz potem napięcie na lini K - powinno byc trochę mnie niż na akumularzorze. Na linii L też zmierz, ale nie wiem ile ma być - jak zmierzysz to porównamy z moim (zobaczę ile mam).
Zobacz czy łączy się jak jest tylko ECU podłączone. :roll:
Jeszcze jedna rzecz - czekaj na komunikat o braku transmisji.
:!: Ważne jest też, że po każdorazowej nieudanej próbie łączenia się z ECU należy na kilka sekund wyłączyć zapłon.

Co do skanów to zobaczę - bo lambdy testowałem i mam wykres kilku minut od rozruchu.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 09:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Ok dzieki dam znac po weekendzie co udalo mi sie zrobic, bo dopiero wtedy bede mial dostep do autka.
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 09:25:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
:arrow: Przesłałem Ci na maila ekran zapisu z sond lambda.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 09:44:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Dzieki, niestety nie mam mozliwosci wklejenia go na forum.
Jakby ktoś miał taką możlilwość to jest pod linkiem http://zoltarcd.topcities.com/sond.jpg (prawy klawisz myszy i zapisz element docelowy jako, bo inaczej moze nie zadzialac)
i może jakaś dyskusja, analiza tego wykresu bo jestem bardzo ciekawy
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.6 zbyt bogata mieszanka paliwowa
PostNapisane: 21.sie.2003 11:22:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Po założeniu LPG miałem podobny problem na gaziku było OK ale na benzynce zasać potrafił nawet 20l :evil: powodem była zła emulacja sondy lambda. ECU przy pracy silnika na gzie dostawał sygnał z sondy o ubogiej mieszance i korygował skład wzbogacjąc ją ( układ autoadaptacji ). gdy podłaczyłem VGA wskakiwał bład przekroczenie składu mieszanki ust. mechaniczne i lambda 0,5. Przywrócenie nastaw fabrycznych ECU pomagało na krótko :( . Pomogła zmiana emulacji sondy lambda. Proponuje abyś zresetowł ECU ( spróbuj przez zdjecie minusowej klemy z aku. na ok. 10 min). przez ok. 20 min musisz pojeździc z różnymi prędkościami nastepnie zostaw silnik pracujący na wolnych obrotach przez ok 10 min wszystko i jedz na analizator spalin (wszystko na benzynce). sonde lambda możesz sprawdzic podłączając woltomierz napiecie powinno zmieniać się od 0 do 0,8 Volta

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 11:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Dzieki za porade ale juz probowalem jazdy na samej benzynce, zdemontowalem nawet mikser od gazu, wypialem komputer od gazu i zrobilem tak jak powinno byc w orginale, potem stal przez caly dzien z odlaczonym akumulatorem, przez nastepny miesiac jezdzilem tylko na benzyce zeby sprawdzic spalanie no niestety ten tescik kosztowal mnie tygodniowo 50 zł za ta kase udawalo mi sie zrobic (80-90 km po miescie) czyli wychodzilo ponad 15l /100 km.
To zmieniajace sie napiecie to trzeba mierzyc podczas jazdy czy na wolnych obrotach na postoju :?:
Moglbys rozwinac temat z emulacja sondy :roll: czy do tego jest potrzebne jakies dodatkowe urzadzenie (emulator), bo u mnie nic takiego nie ma, a moze komputer od gazu jest tym emulatorem ...... u mnie jest on podlaczony pod tylko jedna sonde czy to normalne :?:
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 12:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jesli to padnieta sonda a raczej napewno to musisz przygotowac okolo 350 zl za boscha

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 12:34:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
jaki masz komputer od gazu?, jaki masz kolektor ssący?


z tego co wiem kompy od gazu mają emulator sondy lambda.
napiecie z sondy lambda mierz na wolnych obrotach przy prawidłowym składzie mieszanki powinno sie zmieniać od 0 do 0,8 V najlepiej mierzyć woltomierzem analogowym. komp gazowy bierze sygnał z jednej sondy lambda i pewnie emuluje tylko jedną :cry: do drugiej powinien być podłączony emulator. Kiedyś rozmawiałem z gazownikami i twierdzili z w takim układzie tzn V silnika komputer bioracy sygnał z 1 sondy lambda moze spowodowac uszkodzenie silnika :( , jak jest taka mozliwosć to należało by wsadzić dwa kompy od gazu tylko jest problem z regulacja.

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 12:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Tak wiem wiem, ale u mnie sa dwie sondy i chociaz zaleca sie wymieniac obie to chcialbym sie upewnic ze to bedzie dobry zakup, a moze uda sie wymienic tylko jedna.
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 13:30:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Zoltar napisał(a):
Dzieki, niestety nie mam mozliwosci wklejenia go na forum.
Jakby ktoś miał taką możlilwość to jest pod linkiem http://zoltarcd.topcities.com/sond.jpg (prawy klawisz myszy i zapisz element docelowy jako, bo inaczej moze nie zadzialac)
i może jakaś dyskusja, analiza tego wykresu bo jestem bardzo ciekawy
Pozdrawiam

Obrazek

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 14:19:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Wnioskuje z tego ze na obu sondach odczyt po pewnym czasie wynosi 1. To chyba odpowiednia wartosc, w jakim zakresie powinna sie ona miescic aby uznac ze sonda prawidlowo pracuje :?: I co to za dane "adaption" :?:
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2003 14:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Zapomniałem podziękować za wklejenie screena :oops: wiec dzieki serdeczne :D

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2003 08:29:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Fajnie, że umieszczono rysunek :D
To że po jakimś czasie sondy mają 1 wynika z faktu iż samochód przełączył się na LPG. Tak to zrobili gazownicy - i nie wiem czemu odłączaą sondę - mogła by chyba dawać sygnał równocześnie i do LPG i do ECU silnika :?: :roll:

Druga rzecz, która mi podpada to dlaczego sondy tak różnie się zachowują - czy to ma związek z parametrem adaptionO2 :?: - żółty wykres sondy.

Po trzecie to wykresy adaptionO2 odzwierciedlają naciskanie na pedał gazu (a racze otwarcie przepustnicy?) - poziom górny to bieg jałowy, a dolny to naciśnięcie na pedał gazu i jazda. Czy one nie powinny się pokrywać - i wtedy obie sondy zachowywały by się podobnie :?:

Jestem ciekaw Waszych opinii.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2003 11:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
jajek2 napisał(a):
To że po jakimś czasie sondy mają 1 wynika z faktu iż samochód przełączył się na LPG. Tak to zrobili gazownicy - i nie wiem czemu odłączaą sondę - mogła by chyba dawać sygnał równocześnie i do LPG i do ECU silnika :?: :roll:


.


Jeżeli sonda dawała by sygnał do ECU przy pracy silnika na gazie sterownik silnika próbował by korygowac skład miesznki zmieniając mapę czasów wtrysku, po pewnym czasie jazda na benzynce była by niemożliwa lub spalał by duże ilości benzynki (zależnie od składu miesznki gazowej jezeli uboga - duże spalanie, bogata - zmniejszenie czasu wtrysku do minimum :( ) Dlatego stosuje się emulator sondy żeby ECU widział prawidłowy skład miesznki i nie korygował go 8) . Poza tym dla prawidłowej pracy silnika optymalny skład miesznki dla bezyny i LPG jest różny

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2003 13:04:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Czy tak jest także gdy jest to wtrysk gazu (ten zwykły) - bo wtedy całe sterowanie przejmuje komputer LPG i czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych nie maja znaczenia, ani mapa zapłonów z ECU silnika bo LPG ma swoją mapę i korzysta z czujników na silniku - chyba :roll: :?: :D20 :D20

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2003 10:59:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Hej witam po tygodniu przerwy. Zmierzylem napiecie na lini L i K na obu jest okolo 10,5 V, potem odkrecilem kabelki K i oznaczylem sobie kazdy od czego jest (sa 3 od ABS, poduszki i od ECU silnika), na kazdym jest napiecie takze na tym od ECU silnika. Jak podlaczam sie tylko pod ECU silnika to na VAGCOM przy probie podlaczenia wyskakuje pod COMM STATUS komunikat G71M=-2 po chwili po kilku probach wyskakuje TO MANY COMMUNICATIONS ERROR i koniec, kable musza byc dobrze podlaczone bo jak chocby jeden z nich rozlacze to pisze ze NO RESPONSE, z ABS i poduszka laczy sie odrazu :roll: wyglada na to ze chyba jest uszkodzony ECU silnika :cry: ale czy to mozliwe bo samochod jezdzi ...... i czy w wyniku takie uszkodzenia komputer moze nie dostawac sygnalu z sond :?: sprawdzilem tez napiecie na sondach zmienia sie od 0,15 do 0,76 (moga byc bledy pomiaru bo tani miernik mam).
Ciekawe co piszecie o tym emulatorze sondy przy LPG jak moge sprawdzic czy go mam, a moze caly ten komputer od LPG to emulator :?:
Pozdrawiam

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2003 12:44:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Tym softem, który daje takie komunikaty raczej się nie połączysz (mnie się nie dało). :? :(
Udało się tylko programem vwtool 209 - działa tylko pod win3.xx ( mnie pod 3.11). Tymi nowszymi ze stajni ross-tech nie da się podłączyć (na razie :twisted: 8) :D20 ). Na tych nowych mam te same komnikaty co Ty. Ten vwtool występuje w necie jako VDSPRO. Jak go nie masz to daj znać. :D

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: