.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 00:01:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] wymiana oleju
PostNapisane: 07.wrz.2006 23:22:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2006 23:17:02
Posty: 160
Mam wymienić olej poprzedni właściciel twierdzi że lał castrol mineralny czy po mineralnym mogę bez obaw zmienić na półsyntetyk czy lepiej nie zmieniać.

_________________
AUDI 80 B4 2.0 Pb+LPG
Usługowa naprawa komputerów zainteresowane osoby i firmy zapraszam na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 06:15:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Lej pólsyntetyk bo jazda B4 na mineralnym to pałowanie silnika, a poza tym ... sorry - OBCIACH JAK CHOLERA !

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 07:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Półsyntetyk bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 08:27:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
ja też bym zalał półsyntetykiem...na minrale się złoii za jakiś czas

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 08:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 08:16:08
Posty: 109
Lokalizacja: 3City
śmiało lej polsyntetyk, ja jak wzialem moja niunie, to poprzedni wlasciciel jezdzil na mineralnym Lotosie, po wlaniu Shell-a 10w-40 auto odzyło. naprawde nie ma co sie zastanawiac, Lej smiało polsyntetyk

_________________
AUDI B3 COUPE 2,3 LPG, max predk. 205 km/h (LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 08:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wlewaj dalej mineralny szkoda silnika.
A tak wogóle to mogłes poszukać na forum, ta sprawa była omawiana dużo razy:

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=#937751 <-

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 09:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
hehe silnika to szkoda właśnie na mineralnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 09:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
a po czym wy poznajecie że jeden olej jest lepszy od drugiego?
pomijam różnice między syntetykiem a mineralnym, bo to akurat oczywiste.

Mnie się wydaje że zdecydowana większość użytkowników aut (wszystkich marek ) swoją opinię o oleju opiera na sile i sugestywności reklamy. A chyba każdy świadomy i żyjący w realiach dzisiejszych czasów człowiek wie, że reklama to wielka ściema i najczęściej nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 09:40:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja sie opieram na tym co pokazuje zegar temperatury, ciśnienia no i samo zużycie oliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 11:15:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wowo napisał(a):
hehe silnika to szkoda właśnie na mineralnym.


skopiowana wypowiedź hansa:
"olej mineralny jest tak samo dobry jak syntetyk z ta roznica ze ma inne wlasciwosci obciazeniowe i starzeniowe. Jezeli zastosujemy olej mineralny i w takim samym silniku olej syntetyczny to roznica bedzie taka ze olej mineralny bedzie sie szybciej zuzywal i nie bedzie az tak dobrze jak syntetyk radzil sobie w ekstremalnych warunkach. Oleje syntetyczne zalecane sa dopiero od konca lat 90tych przez producentow poniewaz wczesniej technologia syntetyczna dopiero wchodzila na rynek. wszystkie silniki wczesniejsze byly projektowane do pracy z olejami innymi niz syntetyczne a 2.8 AAH ktorego konstrukcja siega konca lat 80tych napewno nie byla przewidziana pod olej syntetyczny i w zadnej instrukcji obslugi nie znajdziesz takiej adnotacji o syntetyku...."

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 13:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli ta wypowiedź jest głownym wyznacznikiem, to jeździj dalej na minarala, zapewne LOTOSa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 21:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 23:19:35
Posty: 55
Lokalizacja: Włocławek
Panowie sprawa jest bardziej powazna niz wam sie wydaje.
Jesli koles jezdzil na oleju mineralnym przez dluzszy okres czasu to nie powinno sie zmieniac oliwy na polsyntetyk gdyz polsyntetek swoimi wlasciwosciami rozszczelnia silnik a mianowicie powoduje wyplukanie nagaru. Identyczna sytuacja odbywa sie kiedy ktos by chcial zmienic z polsyntetyku na pelen syntetyk.A jesli twierdzicie ze wstyd jest jezdzic na mineralu to czemu nie zaproponujecie gosciowi aby zalal swoja niunie syntetykiem :)

Pozdrawiam.

_________________
Wojtek Audi 80 B4 94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 09:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Półsyntetk nic nie rozpuści, bo nie ma aż takich właściwości myjących. Ostatnio rozbieraliśmy sinik chodzący na mineralnym i wbrew pozorom nagaru za wiele nie było, tylko zapieczone były pierścionki. Po złożeniu zalany syntetykiem i hula.
Moja V6 jak kupowałemteż latała na minerale, od 4 lata zalewam półsynyetyk i wszystko jes w porządku.
W gixerze zlałem półsyntetyk i zalałem syntetykiem i powiem że jest nawet lepiej, więc nie wiemskąd te obawy.
Nie mówimy tu przecież o poldzerach i malanach, tylko o bardziej zaawansowanych technicznie silnikach. Jesli silnik to padlina, to faktycznie po zmianie bedzie szybszy jego zgon.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 19:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
poza tym Valvoline MaxLife 10w/40 bardzo dobrze wpływa na poprawienie szczelności silnika... olej ten jest rzekomo zalecany dla tych którzy nie chcą lać minerału...wiec ja bym zalał tym olejem i najwyżej dobrze kontrolował silnik i olej.

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 20:32:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 20:37:51
Posty: 19
Mineral ma lepsze wlasciwosci smarne na krotkich trasach czyli wtedy gdy silnik nie jest dogrzany - tak ten olej jest "skonstrulowany", oleje wzbogacane (syntetyki) lepiej sprawuja sie na dluzszych odcinkach. Sam doglebnie przerobilem temat oleju bo nie wiedzialem co zalac do mojej benzynowej A4.
Pozdrawiam.

_________________
Wiele jest dziś dróg honoru, do wyboru - do koloru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 21:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
A u mnie auto na pewno od 1994 roku (czyli 19 miesiecy od wyjscia z fabryki) jezdzi na mineralu, kiedys na Castrolu GTX3 a teraz na Mobilu, oba 15W40. Powiem wam, ze nigdy nie mialem problemow z oliwą, silnik dalej zyletka, zero powaznych remontow, przy trasie ponad 1000km (wakacje w gorach) i predkosciach 160-200km/h - wiec przy dosc wysokich obrotach - auto prawie wogole nie lyknelo oliwy.

Teraz czeka mnie wymiana, tez zastanawialem sie nad polsyntetykiem, ale skoro przez min 12 lat bylo dobrze na mineralu, to nie bede sie w to bawil i zaleje albo Mobil albo Elf, bo tez ponoc niezly jest, a mobil jest ostatnio najbardziej podrabianym olejem, przynajmniej tak slysze :/

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 07:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Ja też się zastanawiam nad wymianą oleju - jeżdżę na mineralnym moją B4 1Z 210 000 94r. Postaram się was pogodzić i zaproponuję olej, który już sobie upatrzyłem - Total Quartz Diesel 5000 15W40. Olej ten z tego, co się dowiedziałem ma bardzo dobre parametry, zbliżone do oleju półsyntetycznego tj. wskaźnik lepkości 135 temperaturę płynięcia -30. Ponadto nie trafiają się jego podróbki tak jak to jest w przypadku Mobila. Zachowuje on przyzwoite właściwości zarówno w niskiej jak i w wysokiej temperaturze.
Co myślicie o tym oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 08:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wowo napisał(a):
Jeśli ta wypowiedź jest głownym wyznacznikiem, to jeździj dalej na minarala, zapewne LOTOSa.
HEHE nie LOtosa lecz Vavoline :P zastanawiam się czy faktycznie przy zmianie półyntetykiem nie zalać :/

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 09:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Sam mam B4 silnik ABT, jak kupilem to byl wlany minerał, koles ktory jeździł wczesniej tez lał mineralny, po przyjechaniu do polski, spuscilem caly olej i wlalem badziewnego lotosa polsyntetyka, i jezdzilem az do spalenia 70 % oleju, teraz dolałem półsyntetyk castrola i jeździ az miło. Kiedyś jeździłem na różnych olejach, teraz uważam tylko trzy marki: Castrol, Selena, Valvoline

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 21:58:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2006 23:17:02
Posty: 160
Ja myślę że wywołałem sporą dyskusję ale można ją zamknąć właśnie dziś zalałem pół syntetyk castrol magnatec na razie jest ok dziękuje wszystkim za dobre rady

_________________
AUDI 80 B4 2.0 Pb+LPG
Usługowa naprawa komputerów zainteresowane osoby i firmy zapraszam na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: