.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:46:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2,8 AAH] ucieka płyn chłodniczy :( rozrząd uszczelki
PostNapisane: 23.wrz.2006 23:26:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Wiec tak : jade sobie ... nagle pyk ... wskazówka od temperatury skoczyła w dól . za chwile kontrolka ze nie ma płynu w zbiorniczku. Staje. A podemną mokro. Silnik wystygł . Dolałem wody. Przejechałem kilak metrów zanim silnik zdazył sie spowrotem zagrzac i sucho ... Jade wiec dalej . temperatura rosnie do 90 i dalej w góre. Wiatraki sie nie załaczyły. staje ... mokro :/ a płynu w zbiorniczku brak :/ No i musiałem autko zostawic na parkingu strzezonym 30 km od moejgo domu a sam wrócic inaczej :( Jutro ją sciagne stamtąd i bede musiał naprawic. Cieknie z silnika po stronie kierowcy. Cały wachacz mokry a nie widac skad ucieka :| Tzn moze bedzie widac jak postawie w dzien ją na kanale i popatrze bo w nocy przy bateryjce to tylko widziałem ze jest mokro :)

Mozecie mnie nakierowac co sie dzieje ? Mam ją od niedawna i nie wiem gdzie jest termostat itp :(

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Ostatnio edytowano 27.lis.2006 23:44:52 przez Nosb, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 23:48:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
pekl pewnie plastikowy trojnik w ktorym zamontowany jest czujnik temperatury.
nie wiem czy lokalizacja w AAH jest podobna jak w AELu ale wydaje mi sie ze okolice podobne.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 07:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
sprawdz, czy masz mokro po ubytku pomiedzy głowicami, bo czasami lui peknac rura wodna (alu). jak bedzie, daj znac, przeszlem to samo, wiec powiem ci co i jak poodkrecac, zeby ja wyjac, i na co uwazac

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 07:53:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Dzieki za odzew :) Jak tylko sciagne ją do domku to zerkne co poszło i bede naprawiał :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 08:46:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Bilu -> czujnik temp. nie siedzi w plastikowym trójniku :) przede wszystkim obejrzyj wszystkie rurki wodne. Jeśli nic nie znajdziesz, to zalej wodą, uruchom silnik i czekaj. Skoro tak szybko układ sie opróżnia, to bez problemu znejdziesz ten wyciek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 09:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 15:38:09
Posty: 86
Lokalizacja: sosnowiec
Jeżeli Masz gaz to lubi pękać w miejscu gdzie gazownicy wpinają się do układu chłodzenia tuż przy nagrzewnicy, lub węże idące do parownika

pozdrawiam Marek :peace:

_________________
B3 1,6 PP 91' [98 - 04]

B4 2,8 AAH 92' [04 - .... ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 09:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Czasami winne sa plastkowe kroćce wychodzące z bloku do nagrzewnicy. Pod spodem jest gumowy oring. Lubią pękac w okolicy śruby, i zeby było śmieszniej nigdy po nim nie widać ze jest pekniety ....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 15:03:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
"wiec powiem ci co i jak poodkrecac, zeby ja wyjac, i na co uwazac"

Byłbym wdzieczny :) Własnie wziałem sie za sciaganie kolektora ssacego ... Jest tam sporo jakiejs substancji (olej , płyn wspomagania , chłodniczy ?? )

Chce zdjac kolektor , popatrzec skad ucieka.

Zdjałem wtryski , odkreciłem 7 srób na imbus ale kolektor ani drgnie :|

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 15:33:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W kolektorze możesz mieć bagienko które dostaje sie tam poprzez odmy. Jeśli jest tego sporo, to może to świadzczyć o słabuitkiej kondycji twojego silnika.
Jeśli odkręciłeś wszystki śruby, to musi zejść. Być może ktoś już go wcześniej zdejmował i dodatkowo użył silikonu lub jakiegoś innego spoiwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 18:07:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
wowo : nie w kolektorze a pod kolektoram :) Sorka za zamieszanie :)

Zauwazyłem czemu mi przerywał silnik czasami.. miałem przesniedziały kabel WN od jednej swiecy (prawde mowiac nie wiem jak on wogole mogł podawac iskre)

Kolektor zdjety :)

Na moje oko cieknie przewód od wspomagania (są na nim kiepskie opaski zaciskowe - wymienie). Nastepnie przewód od wody (po prawej stronie przy chłodnicy) - równiez kiepska opaska (zaczyna cieknąc dopieor po zagotowaniu wody) . Cieknie tez najprawdopodobniej spod uszczelki dekielka komory wału korbowego (wymienie profilaktycznie dla swietego spokoju ;) ) .

A teraz powiedzcie mi co jest przyczyną przegrzewania sie , nie załaczania wiatraków itp ? Na moje oko do wymiany termostat który nie otwiera obiegu wody do chłodnicy :)

Tylko nie smiejcie sie : gdzie on sie znajduje ? ? Chce go wymienic :)

A tu macie na koszmary :

http://img105.imageshack.us/img105/2691/dscn9523jx2.jpg


:):

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 18:29:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Skoro masz tyle wyciekow, to sprobuj podmienic korek w zbiorniczku plynu. Opaski wymien swoja droga. Tez mialem wycieki. Uszczelnilem jeden to za chwile pojawial sie drugi i tak kilka razy. Dopiero podmiana korka zalatwila sprawe. Okazalo sie ze byl zatkany, a przez to cisnienie w ukladnie bylo duzo za duze :-)

Co do czujnikow, to najpierw uszczelnij ten uklad, bo pewnie spowodowane jest to tym, ze woda Ci ucieka i czujniki znajduja sie w powietrzu lub zimnej wodzie - malo wody to brak obiegu. I dlatego nie reaguja a silnik sie przegrzewa.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 18:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Chodzi o cos innego : jesli silnik jest zimny to nie ucieka. Dopiero gdy woda złapie 90 stopni i teoretycznie powinny włączyc sie wiatraki temperatura idzie dalej i zaczyna wyciekac woda (robi sie cisnienie). A wiatraki milczą. Dlatego wydaje mi sie ze ciepła woda nie trafia do chłodnicy :) Pytanie za 100 pkt : gdzie jest termostat ?? :D I czy słusznie uwazam ze to jego wina ( kosztuje około 50 zł i nie chce wydac tej kasy bez sensu).

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:16:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
90 stopni i wiatraki maja sie wlaczac ???? taka powinna byc temp. pracy silnika.

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Ale to nie zmienia faktu ze nawet przy 100 stopniach sie nie załączają , chłodnica jest zimna a silnik i nagrzewnica sie chca rozerwac bo sie gotują ... Wiec moze mi ktos podpowie w którym miejscu znajduje sie w AAH termostat i ile kosztuje na oko nowy (powiedziano mi w sklepie 50 zł , ale wydaje mi sie ciut przydrogo) . W Kadeciku miałem termostat na wierchu i wymiana zajmowała kilka minut jak równiez w poloneziku mojej mamy. a tu nie mam bladego pojecia gdzie on jest :) Pozdrawiam :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 19:51:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
z przodu silnika z lewej strony tak mniej więcej pod napinaczem paska wielorowkowego, musisz zdjąć plastiki http://www.12v.org/engine/index.php?sec ... view=tbelt - tutaj znajdziesz, jak się postarasz to paska rozrządu nie trzeba zdejmować żeby zmienić termostat

EDIT LEO:
MASZ ZA DUŻY AVATAR - MAX 130x130 PIXELI proszę zmienić!


Dzięki Leo, zagalopowałem się, już zmieniony ;)

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Ostatnio edytowano 26.wrz.2006 19:46:03 przez Arti70, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 20:36:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Dzieki o panie i władco :peace:

No to jutro zamowie termostacik i uszczelke i do boju ;) No i płyn trzeba by kupic :) Mam nadzieje ze znow nie wypłynie :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 22:13:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
tylko ostroznie przy zdejmowaniu łapy napinacza - możesz naderwać pasek rozrządu. żeby sobie ułatwić życie (może nie bedziesz musiał, bo sa 2 rodzaje łap - ich 'grubości' a co za tym idzie komfortu ich wyciagania przy niezdjętym rozrządzie), na wyczucie postaraj się zsunąć pasek rozrządu z lewego koła, na przemian rób to również na rolkach. Powinien dać się zsunąć tak mniej wiecej do połowy jego grubości - tylko żebyś go nie zrzucił, ale nie powinien zejść za ChinyLudowe. Następnie kolejna ważna rzecz - przy zakładaniu nowego termostatu możesz mieć ciasno - wstawiaj łapę równolegle do jej prawidłowej pozycji, inaczej możesz poszarpać nową uszczelkę termostatu, i bedzie Ci ciekł.

Aha, a na koniec tak przypadkiem: nie podejrzałeś, Czy w ogóle Ci pompa wodna pracuje? U mnie przyczyną okazyjnej wymiany całego rozrządu była 'zacięta' pompa wodna. Pompa posiada gładką rolkę napędową, który pracuje na 'plecach' paska rozrządu, wiec gdy stanie pompa, praktycznie silnik moze pracowac dalej, a ty mozesz o tym nie wiedziec. Jedynie po 100km ci sie pasek przetrze ;) Ale wcześniej zacznie piszczec... i ten właśnie pisk mnie zaniepokoił, i oszczedził trepanacji głowic i zaworów ;)
Swego czasu po forum szybował piękniutkie zrobiony przez Bila, czy GrzesiaB bodajże link do stronki z opisem How-To-Change-Thermostat.
Nie potrzebnie rozpinałeś układ zasilania paliwem.... wystarczyło wychylić kolektor po skosie w lewo, i skorzystać z dobrodziejstw elestic aluminiowego przewodu do magistrali ;)
Przy okazji, jak masz uniesiony kolektor, sprawdz sobie stan rury wodnej, tej co łączy głowice, termostat, i gumową rure wodna, która biegnie do wierzchu chłodnicy. W trórniku, przy lewej głowicy (5 cm przed czujnikiem temp) może być jakiś wyciek. Wtedy byłaby możliwość i miejsce na mig-magnięcie tego, tak na wszelki wypadek. tak tylko dla informacji - ta głupia, denna i prymitywna (ile nerwów mi zżarła) rura wodna z alu, kosztuje prawie 700zł!!! za kilogram prostego aluminium.....

P.S. : Jak widac na zdjęciu, masz kuszącą pozycję to założenia obejścia 'nie do obejścia' w V6, ale jak bedziesz zainteresowany, wal na PV.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2006 23:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Tu co nieco widać: Obrazek

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 10:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Suma sumarum jak sie za moment wnerwie to zrobie całutki rozrzad łacznie z pompą :) Bo jakos nie chce mi sie gimnastykowac z tym termostatem. Pompe zaraz sprawdze bo to moze byc dobry trop :)

I tak mam robic rozrzad ale czekałem do 10-tego z wiadomych przyczyn ;) Przy okazji olej i filtr :)

Ma ktos namiary na dobre tanie elementy do rozrzadu ? Pompa , napinacz , prowadząca pasek i pasek alternatra ? :)

A pozatym gdzie dostac tą nieszczesliwą uszczelke dekielka nad wałem korobowym ?? :| W sklepach nie mają jej wogole rozrysowane w katalogach.. Tak jakby nie istniała - nowe pojecie : uszczelka widmo ;)

Dzieki za zainteresowanie i obszerny opis-tutorial ;) hehe :) Pozdrawiam.

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 11:19:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Witam
Nie pytaj o tanie czesci do rozrzadu... zaoszczedzic mozesz 100-200 zl, co przy ~800 zł. na czesci nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Natomiast bedzie mialo przy ew. awarii, lub braku mozliwosci wyegzekwowania gwarancji.

ja placilem na fakturze (zeby miec gwarancje) po:

pasek rozrzadu - 166,25 brutto
pasek wieloklinowy - 47,50
pompa wody - 163,40
rolka napin. - 124,45
rolka prow. - 106,40
termos - 66,5

i plyn jakies 45 za 6 litrow gotowego preparatu (z koncentratu)

na to dostalem rabat, i wyszlo 717 zł.
robocizna >180, i z ksiazka serwisowa rok gwarancji na czesci i robocizne (na awarie bezposrednio zwiazane z wymienionymi czesciami). moglem robic to samemu, ale nie mam agregatu do sciagniecia gazu z klimy, i nie dosc, ze nie mialbym gwarancji, to wtopilbym na gazie, bo musialbym go spuscic w eter...

tak wiec kompletny rozrzad zrobisz (jak nie dasz sie nabic w butelke jak jakis ginekolog w warsztacie ;) ) za <1000zł.

co do uszczelki - nie szukaj w sklepach, jedz do ASO. maja na 100%. Kazda srube maja, a co dopiero uszczelke

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: