tylko ostroznie przy zdejmowaniu łapy napinacza - możesz naderwać pasek rozrządu. żeby sobie ułatwić życie (może nie bedziesz musiał, bo sa 2 rodzaje łap - ich 'grubości' a co za tym idzie komfortu ich wyciagania przy niezdjętym rozrządzie), na wyczucie postaraj się zsunąć pasek rozrządu z lewego koła, na przemian rób to również na rolkach. Powinien dać się zsunąć tak mniej wiecej do połowy jego grubości - tylko żebyś go nie zrzucił, ale nie powinien zejść za ChinyLudowe. Następnie kolejna ważna rzecz - przy zakładaniu nowego termostatu możesz mieć ciasno - wstawiaj łapę równolegle do jej prawidłowej pozycji, inaczej możesz poszarpać nową uszczelkę termostatu, i bedzie Ci ciekł.
Aha, a na koniec tak przypadkiem: nie podejrzałeś, Czy w ogóle Ci pompa wodna pracuje? U mnie przyczyną okazyjnej wymiany całego rozrządu była 'zacięta' pompa wodna. Pompa posiada gładką rolkę napędową, który pracuje na 'plecach' paska rozrządu, wiec gdy stanie pompa, praktycznie silnik moze pracowac dalej, a ty mozesz o tym nie wiedziec. Jedynie po 100km ci sie pasek przetrze
Ale wcześniej zacznie piszczec... i ten właśnie pisk mnie zaniepokoił, i oszczedził trepanacji głowic i zaworów
Swego czasu po forum szybował piękniutkie zrobiony przez Bila, czy GrzesiaB bodajże link do stronki z opisem How-To-Change-Thermostat.
Nie potrzebnie rozpinałeś układ zasilania paliwem.... wystarczyło wychylić kolektor po skosie w lewo, i skorzystać z dobrodziejstw elestic aluminiowego przewodu do magistrali
Przy okazji, jak masz uniesiony kolektor, sprawdz sobie stan rury wodnej, tej co łączy głowice, termostat, i gumową rure wodna, która biegnie do wierzchu chłodnicy. W trórniku, przy lewej głowicy (5 cm przed czujnikiem temp) może być jakiś wyciek. Wtedy byłaby możliwość i miejsce na mig-magnięcie tego, tak na wszelki wypadek. tak tylko dla informacji - ta głupia, denna i prymitywna (ile nerwów mi zżarła) rura wodna z alu, kosztuje prawie 700zł!!! za kilogram prostego aluminium.....
P.S. : Jak widac na zdjęciu, masz kuszącą pozycję to założenia obejścia 'nie do obejścia' w V6, ale jak bedziesz zainteresowany, wal na PV.