.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:00:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VAG] Proszę o wyjaśnienie wskazania TDIGraph
PostNapisane: 19.wrz.2006 11:35:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Pozioma oś na wykresie TDIGraph to zakres od 50 do 210. Czy to jest temperatura paliwa w stopniach Celcjusza, czy odpowiada wskazaniu bloku 000 - pozycja druga od prawej ? Zna ktoś odpowiedź na to pytanie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 12:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
To nikt nie ustawiał vagiem Audi 80 1Z 94r. ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 12:51:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
byś poczekał trochę. :|

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 22:00:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Na osi x jest pozycja 9 z bloku 000 (temperatura) a na y pozycje 2 (kąt). Choć to akurat nie jest istotne, ważne żeby zmieścić się w ograniczeniach i ewentualnie być powyżej środkowej linii.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 07:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Jak to jest temperatura to jak to możliwe, że dochodzi ona u mnie do 158 stopni C :) bo takie mam wskazanie w bloku 000 w drugim okienku od prawej :) Chociaż fakt jestem pod linią ale niewiele a kąt dla 158 wychodzi coś około 41 - czy to źle czy dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 10:00:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Bo to jest przelicznik, a nie temperatura wyrażona w stopniach C.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 10:15:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
A jaki to przelicznik ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 12:24:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Przeliczniki różnia się pomiędzy silnikami. Ale temperatura jest też podana w stopniach C w bloku 007 pozycja 1. Jeśli mieścisz się pomiędzy ograniczeniami to kąt jest ok - choć na zimę chyba lepiej mieć lekko wyprzedzony, czyli być ponad środkową kreską.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 12:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Jak kąt jest w porządku to dlaczego otrzymałem taką informację:
Witam.
Czy mógłbym prosić kogoś o analizę moich wyników z VAGA

Audi 80 1Z B4 1.9 TDI 94r.

Blok 000 (bieg jałowy) Basic Settings
40-41 / 36-41 / 000 / 11 / 116 / 114 / 67 / 138 / 158 / 132-140 - (ostatnie wskazanie po czasie dłuższym niż 2 min, czyli po wyłączeniu recyrkulacji spalin)

Blok 001
860 / 2,2 / 1,38 / 90

Blok 002
860 / 0.0 % / 010 / 90

Blok 003
860 / 236 / 452 / 69,5%

Blok 004
860 / 1,7 ATDC / 0,1-0,6 BTDC / 3,1%

Blok 007 (na gorącym silniku – wiem, że powinno być na zimnym)
45,5 / ….. / 42,3 / 88,2

Blok 008 (dynamicznie temp. 90C)
3066 / 10,8mg/R / 35,2mg/R / 32,4mg/R

Blok 010 (dynamicznie obroty 3066 temp. 90C)
658 / 991,2 / 1520 / 30,2 %

Blok 011 (dynamicznie temp. 90C)
3066 / 1604 / 1579 / 66,8%

Bok 013
- 0,39 / 0,82 / 0,86
Z góry dziekuję.
----------------------------------------------

Na dzień dobry kąt wtrysku do poprawy (w bloku 000 poz 02 musi być 51-54).
Blok 013 - dawki już rozjechane i nie najmniejsze , silnik nie pierwszej młodości a wtryski już też niedługo poproszą o wymianę.

Z bloku 011 zrób wykres (włacz logowanie , but w podłodze od 1500 do 4500 rpm).

Co do przepływki, niech się wypowiedzą fachury.
--------------------------------

A to odnośnik do tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=sprawie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 14:07:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Włodek60 napisał(a):
----------------------------------------------

Na dzień dobry kąt wtrysku do poprawy (w bloku 000 poz 02 musi być 51-54).
--------------------------------

A to odnośnik do tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=sprawie

No bo ktoś logi traktuje z automatu, tak jak i ustawianie Diesla.
Początek wtrysku jest zależny od temperatury paliwa.
W bloku 00 jest OK.
W bloku 13 dawka korekcyjna jest OK w zakresie -1,5 do +1,5.
Z twojego opisu wynika: 4 cylinder lepszy od 3-go, 1 i 2 gorszy stan od 3-go.
Może to wynikać z kompresji, gorszych elementów składowych, różnicy w tolerancji wykonania (wtryski, tłoki, przybrudzone zawory itp.).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 07:19:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Wczoraj robiłem loga z bloku 000 i oto wynik ( a przynajmniej jego część):
0,36 40 50 0 15 117 115 67 155 130 143
0,71 40 50 0 14 118 115 67 155 130 143
1,06 41 51 0 14 117 115 67 155 130 139
1,42 41 50 0 14 118 115 67 155 130 136
1,78 41 51 0 14 118 115 67 155 130 143
2,12 41 49 0 14 117 115 67 155 130 139
2,47 40 51 0 14 117 115 67 155 130 139
2,83 40 51 0 15 118 115 67 155 130 140
3,19 41 51 0 14 118 115 67 155 130 143
3,53 41 49 0 14 117 115 67 155 130 139
3,88 40 50 0 14 118 115 67 155 130 139
4,24 40 52 0 14 118 115 67 155 130 139

Ale mimo że kat wtrysku w bloku 000 wydaje się odpowiedni to nadal w bloku 004 kąt wtrysku wymagany jest 1,7 ATDC a rzeczywisty jest 0,1-06 BTDC - to coś chyba jest nie tak?

Ponadto nie mogę się zalogować na kanał 04 w celu zmiany kąta wtrysku nie wiem dlaczego - coś żle robię?(VagCom 311-2N) Biorę 01 silnik - login 12233 - Adaptacje i jak robię odczyt to w górnych oknach wyskakuje ERROR. Może ktoś mi pomóc. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 10:07:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W polu 004 ma być aktualny kąt między 4BTDC.... 2ATDC

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 11:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
A co to znaczy to ATDC i BTDC i czy to moje 0,1- 06 BTDC mieści się w tym przedziale jeżeli nie to jak to ustawiać - na pompie? czy na vagu - ale jak pisałem nie mogę się zalogować na kanał 04 - tam gdzie jest adaptacja kąta wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 13:45:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A od afetr czyli po zwrocie tłoka, B od before, czyli przed zwrotem tłoka. A czy to jest 0,1 - 0,6 czy 0,1-6? Jeśli 1 opcja, to IMO mieści się.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 13:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
To jest 0,1 - 0,6 rzeczywisty ale on chyba nie powinien aż tak się różnić od tego w oknie wczesniej czyli wymaganego(1,7). A cha i co zrobić jak się nie da zalogować na kanał 04 w adaptacjach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 15:34:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Idąć za radami z:
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html#e8
oraz
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#k

Kąt wtrysku należy ustawić manualnie, tj. przestawiając odpowiednio pompe. W ten sposób modyfikuje się zakres regulacji kąta wtrysku oraz kąt dla rozruchu. Natomiast faktyczne wartości kąta, wymagane przez ECU, zostają bez zmian. W VAGu można zrobić adaptację (to co Pan robi), która tak naprawdę zmienia wymagany kąt wtrysku w całym zakresie obciążeń silnika. Zgodnie z powyższymi linkami, jest to zły pomysł i łatwo w ten sposób doprowadzić do poważnej awarii.
Ustawienie kąta u Pana jest raczej poprawne, cytuje:

At warm idle in neutral, requested timing should be between 0.4 and 2.0 degrees BTDC. If the actual timing is not more than roughly 3.0 degrees BTDC, and the duty cycle of the advance solenoid is not more than 10%, the timing is good ... don't do anything further

Ewentualnie można go przyspieszyć, co uławi rozruch w zimie. Od adaptacji jednak, lepiej trzymać się z daleka.

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 09:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Dzieki za odpowiedż. A i jeszcze jedno nie jestem Pan, a to 60 to nie są moje lata. :) - po prostu Włodek ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: