.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:01:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,2 i 2,3]Czym różni się blok silnika a może jest taki sam?
PostNapisane: 28.wrz.2006 09:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
bo że średnicą cylindra się różni to wiem ale czy czymś jeszcze?? Kanały olejowe i wodne, skok tłoka (wysokość) może jeszcze coś?? Czy z takich samych tuleji uzyskuje się pojemność 2,2 i 2,3?

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 10:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
2309 mają deczko większą średnicę cylindra niż 2226. Skok tłoka jest taki sam, takze pojemnosc skokowa zalezy tylko od srednicy tuleji. jesli chodzi o same tłoki, wał i korbowody to zależy do którego silnika 2226 porównujesz, bo długość wykorbień jest taka sama we wszystkich (z racji tego samego skoku) , jednak niektóre miały inną średnicę na korbowód i tym samym inną długość samego korbowodu.

Z tego co wypatrzylem (moge sie mylic) to chyba wszystkie bloki 5 cyl są takie same, kanały itp, kwestia tylko innej srednicy cylindrów, i ew. niektóre mają więcej otworów/króćcow itp (np do turbo, a bez turbo mają tam zaślepki).

Podaj oznaczenia silników które porównujesz.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 10:19:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
narazie nie porównuję tylko teoretyzuję ;) o co chodzi...zastanawiam sie nad taką opcją żeby blok silnika 2,2 przeszlifować pod tłoki od 7A i w ten sposób uzyskać nominalny blok silnika 2309, da radę??

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 12:02:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
To chyba lepiej poszukać bloku od NG :)

Ale wtedy to chyba też nie jest tak hop-siup, że przekręcisz głowice i będzie cacy :)
Wydaje mi się, że blok i układ korbowo tłokowy w NG i 7A są różne :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 12:36:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
To chyba lepiej poszukać bloku od NG
Ale wtedy to chyba też nie jest tak hop-siup, że przekręcisz głowice i będzie cacy
Wydaje mi się, że blok i układ korbowo tłokowy w NG i 7A są różne


Tak tylko kupując blok od NG kupujesz szrota z progami który już ma 2300 pojemności i dalsza jego obróbka to już bedzie 1 lub drugi nadwymiar. Chodzi o to żeby z bloku 2,2 zrobić szlif pod tłoki od 7A o nominalnym wymiarze. Wtedy nie trzeba będzie kupować nowych tłoków a wał, korby i tłoki zakładam ze swojego "starego" silnika i tanim kosztem masz nominał ;)

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 13:30:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
to zalatw sobie blok z 2,2 lub 2,1 KG (turbo) i przeszlifuj,
ja wlasnie szlifnialem KG srednica tloka 79,5mm na MC 81mm :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 13:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mam taki silniczek 2.2 :): możemy się dogadać .Paczką Ci wysłać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 14:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a ja mam mc1 i mc2 do przeszlifu, tanio oddam :P

wał pasuje na pewno 7A. Jak przeszlifujesz cylindry to wrzucasz wał, korbowody, tłoki i głowicę od 7A i smigasz :)

średnice na panewkach wału korbowego są identyczne.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 22:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
ja mam mc1 i mc2 do przeszlifu, tanio oddam


poproszę o cenę na priv :)

A jak jest z osprzętem, tzn czy otwory technologiczne pod czujniki i resztę gratów pasuje??

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: