Witam,
jestem w trakcie montazu wskaznika AFR firmy Auto gauge i mam maly problem.
Wskaznik ma trzy przewody: czerwony, czarny, szary
Sonda lambda ma 4
wa biale, szary i czarny.
Wpialem sie chyba dobrze: czerwony do zasilania z radia, czarny do masy auta lub czarnego z lambdy i szary do szarego. Teoretycznie wszystko powinno dzaialac ale niestety tak nie jest.
Gdy mam podlaczony tylko czarny i czerwony to swieci sie podswietlenie wskaznika AFR i pierwsza dioda z 6(rich).
Gdy jeszcze podlacze szary do szarego to wskaznik robi tylko test wszystkich diod i gasnie nawet ta jedna dioda.(podswietlenie dalej swieci)
Spradzalem voltomierzem lambde i wychodzily mi wskazania z zakresu 0,2xx do 0.8xx na wlaczonym goracym silniku.
Pytania:
Czy dwa biale przewody z lambdy odpowiadaja tylko za grzalke sondy?
Czy lambda moze byc uszkodzona- VAGCOM pokazuje mi zero bledow ale silnik na wolnych obrotach chodzi troszke nierowno czasami czuc szarpanie ?( przeplywka sprawna)
Czy jesli sonda jest sprawna to moze cos nie wspolpracowac z zegarem ( moze jakas mala przerobka zegara)?
Moze zamontowac osobna prostsza sonde lambda tylko do pomiarow?
Czy moze cos robie nie tak?
z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam Pawel