.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:55:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.9tdi AVB]- wadliwy sterownik?
PostNapisane: 14.paź.2006 11:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2006 11:57:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
miałem problem z przytykaniem silnika (AVB 101KM) po wejściu na wyższe obroty z obciążeniem. Pomaga zagaszenie silnika i praca wraca do normy.
Rady forumowiczów to sprawdzić przepływonierz , zawór n75 i ew samą turbinę. Komputer rejestrował bład turbiny -górne ciśnienie doładowania przekroczone.
Zostawiłem auto w warsztacie na wymianę rozrządu i poprosiłem o usunięcie usterki z turbiną. Rozrząd zrobili, przeczyścili cały układ dolotowy - ponoć dawno już tak "zasmarowanego" nie widzieli. Zawór EGR, IC, itd przeczyszczony, odłączali nawet katalizator aby sprawdzić czy ów błąd nie pochodzi z duszenia na "wyjściu". Katalizator swoje daje ale nie on jest problemem.Turbina wygląda nieźle jak na swój przebieg.
Jest lepiej ale...
Na odcinku ok 1km i pracy na wyższych obrotach pod obciążeniem silnik przechodzi w tryb awaryjny, gaszę go, zapalam i mogę jeździć jak chcę i ile chcę.
Po ostygnięciu silnika (>0,5h) cały problem się powtarza. Trzeba go przydusić, od zaliczy tryb awaryjny, zgasić, odpalić i będzie OK.
W warszatcie podejrzewają że ECU coś świruje ale nie mają praktyki.

Możecie polecić kogoś w W-wie co będzie potrafił postawić trafną diagnozę i ew nie zedrze ze mnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 12:32:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
www.tdi-tuning.pl
www.diagtronik.pl

(diagnoza 100 pln)

to bardzo prosta przyczyna. zapieczone kierownice w turbinie. na skutek odlozonego nagaru z ze spalonego oleju w turbinie, jej kierownice nie moga uzyskac ospowiedniej mobilnosci i turbina przepompowuje. silnik odcztytujac dane odnosnie cisnienia doladowania przechodzi w stan awaryjny by zupelnie nie popsuc turbiny (i calego silnika w skrajnym przypadku).

koszt regeneracji turbiny zgodnie ze sztuka bedzie oscylowac w granicach 1600-2000. regenerowana turbina z zalozenia otrzymuje nowe zycie i bedzie sluzyc tak dlugo, jak nowa sztuka (ktora de facto i tak najczesciej bywa regenerowana).
koszty nizsze to zazwyczaj polsrodki.

skorzystaj z pomocy tych 2ch warsztatow, a ten u ktorego do tej pory czyniles naprawy zacznij omijac szerokim lukiem.
czyszczenie dolotu i EGR (czynnosci prostsze niz wymiana zarowki w V6) nie jest regenaracja turbiny (na czym znac sie juz trzeba).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 17:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2006 11:57:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe jest to, że po takim "zwisie" doładowania wystarczy raz zagasić motor żeby można było już dalej jeździć bezproblemowo. Problem pojawi się znów dopiero po dłuższym postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: