.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:52:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.6] temperatura silnika i płyn chłodzący
PostNapisane: 23.paź.2006 20:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam.
Jak kupiłem samochód to zauważyłem że bardzo zmienia mi się temperatura silnika. Wskaźnik warjuje. NIe piszcie co by szuakć bo mam jeszcze jeden dodatkowy problem, ale opisze ten pierwszy.
Jak jadę wolno lub stoję w koru na skrzyrzowaniu itp to temepratura jest 90-92 st kiedy jade na trasie ok to temepratura spada do 60-75st. Czy to normalne by temperatura tak szalała?. Jeżeli stane to włącza się wentylator na krótką chwilę czasami.
2 problem
Sprawdzałem płyn chłodzący jak kupiłem samochód i był po środku między min a max. Gość sprawdził mi płyn na jaką mam temperaturę i powiedział że moę dolać spokojnie DYNAGEL 2000 do max. Po 3 tygodniach nagle na zakręcie zaświeciła mi się kontrolka temperatury mignęła. Patrzę do zbiorniczka a tu poniżej MIN. Dolałem plyn ponad 0.5l. Płyn napewno nie jest spalany przez silnik. Mam pewną plamę na betonie ale nie mam pewności że to płyn. Z rury nie dymi na niebiesko jest OK. Czy jest jakiś feler w tym modelu że coś peka jakiś węzyk itp
Dziś sprawdzam na gorącym silniku i płyn było ciut poniżej MAX. Odkręcam korek od zbiorniczka a tu płynu nagle tyle przybywa że wylewa się ze zbiorniczka. Czy to OK
W czasie pracy zanim to zrobiłem patrzyłem jak działa obieg tego płynu jak leci do zbiorniczka płyn i leci dość nieregularnie tym wężykiem Czy tam nie powinno być stałe ciśnienie płynu które by powodowało dobry obieg (płynny, ciągły, stały kiedy wymaga tego temperatura silnika)?
Może nie ma dobrego obiegu
Jeżeli chodzi o termostat to jaki do Audi 80 B4 2.6 94r i gdzie on się znajduje

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 21:38:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Po zagrzaniu temperatura powinna byc caly czas okolo 90 stopni. Wyglada na to ze masz zapowietrzony uklad. Zacznij od zlokalizowania i uszczelnienia wycieku. Sprawdz przewody. Gdzies bedzie mokro. Pewnie ktoras opaska nie trzyma albo przewod jest sparcialy. Potem dolej plynu do max i pojezdzij. Poczekaj az silnik i plyn wystygnie i sprawdz poziom plynu. Jak trzeba to dolej. Nigdy nie odkrecaj korka przy rozgrzanym silniku. Bo prawdopodobnie wlasnie przez to tak Ci wylecial. Po prostu zaczal wrzec. Inna przyczyna moze byc padnieta uszczelka pod ktoras glowica. Ale zacznij od teo co pisalem.

PS. Jak silnik przepala plyn to kopci na bialo a nie na niebiesko :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 22:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 09:49:07
Posty: 19
Lokalizacja: Busko Zdrój
Jeśli podczas wolnej jazdy lub podczas postoju masz 90st a podczas szybszej jazdy 60-70st to na 100% termostat padł i nadaje się tylko do wymiany.

Wiecie co było najciekawsze u mnie? Zanim zmieniłem termostat to wywalało mi płyn w okolicach łączenia silnika ze skrzynią. Zmieniłem termostat i płynu już nie ubywa i nie robią się plamy pod samochodem. Prawdopodobnie jakiś odpowietrznik wywalał płyn. Sprawdź to. ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant '96 1.8 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 01:06:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
1. Termostat do wymiany
2. Moze usczelka pod głowicą? Jedz do jakichs mechanikow (moze nawet do takich co gaz zakładają) i niech ci sprawdzą taką gruszką i ewentualnie wyeliminują głowicę...
Ale wszystko wygląda na zapowietrzony układ. Na forum bylo o odpowietrzaniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 23:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
jaka uszczelka ,termostat na 100% tez mialem ,tak ze minimalnie mi ubywalo plynu ,az do wymiany termostatu . koszt wyminy + org. termostat 60 zł wiec nie tragedia... 30 min roboty. nie otwieraj korka przy nagrzanym tylko na zimnym silniku ,bo sie zpapowietrzy to raz ,dwa nie zalewaj zaduzo plynu !.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 08:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Piszac o uszczelce mialem na mysli to wywalanie plynu a nie dziwna temperature silnika.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 08:54:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
bubu to ty dobry jesteś jak wymieniasz termostat w v-6 w 30 min.co do skaczącej temp miasto 90 trasa 70 to niekoniecznie termostat . ja wymieniłem 3 szt i dalej to samo.temat do dzisiaj nie rozwiązany.dla próby zakleiłem całą chłodnicę kartonem co wyklucza chłodzenie a temp na trasie nie wzrosła dalej 60-70 st za to w mieście czały czas na wentylatorach .po sprawdzeniu wartości temp z drugiego czujnika od ecu jego opór w/g tabeli charakterystyki przekładał się na temp ok90 stopni na trasie .to sugeruje wyziępianie czujnika wskażników temp przez opływające go powietrze .po prostu w czsie szybkiej jazdy czujnik oszukuje

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 17:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
bubu05 napisał(a):
jaka uszczelka ,termostat na 100% tez mialem ,tak ze minimalnie mi ubywalo plynu ,az do wymiany termostatu . koszt wyminy + org. termostat 60 zł wiec nie tragedia... 30 min roboty. nie otwieraj korka przy nagrzanym tylko na zimnym silniku ,bo sie zpapowietrzy to raz ,dwa nie zalewaj zaduzo plynu !.


Gdzie znajduje się termostat w V6 2.6?
Jaki kupić orginał czy dobry zamiennik podajcie producenta
Mam wyciek ale nie mogę zlokalizowć miejsca. Wiem tylko tyle że to jest po lewej stronie silnika patrząc od przodu bliżej podszybia. ALE GDZIE DO JASNEJ. Widze plamy na tylnej częsci wachacza, ale z góry nic nie widać muszę na jakiś kanał wiechać

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
photokom napisał(a):
Piszac o uszczelce mialem na mysli to wywalanie plynu a nie dziwna temperature silnika.

Nie sądze aby była to uszczelka. Boz byt dużo ubywa jednorazowo

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 22:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
a moze czujnikk temp. silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: