.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 18:46:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2 D2] odpalanie na zimnym
PostNapisane: 29.paź.2006 12:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 06:35:20
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam AudiManiaków! Ja od prawie dwóch lat jeżdżę A8 4.2 Quattro D2 '95. Wcześniej były mercedesy. Mam taki mały - a właściwie dla mnie duży problem. Sorki, jak nie udało mi się wyszukać podobnej sytuacji na forum, były podobne wątki, ale dotyczące Diesli.
A więc rano, lub gdy samochód ostygnie, nawet latem po uruchomieniu silnika autko moje kopci i dziwnie pracuje. Nie jest to kopcenie ze spalonego oleju tylko jakby ze zbyt bogatej mieszanki. Z silnika dochodzi odgłos jakby ktoś wsypał do niego garść gwoździ :) Po kliku minutach jak ręką odjął - audianka pracuje czyściutko. Takie dziwne ssanie? No i teraz najciekawsze - jak mam fizycznie odłączony przepływomierz - problem ten nigdy nie występuje !!! Czuję wtedy, że jeżdżę wtedy bez przepływki bo autko słabiej przyspiesza i nieraz zgaśnie przy ruszaniu. Ale rano silniczek chodzi elegancko. Dodam tylko, że wymieniłem przepływomierz na nowy, orginalny i to samo ...
Nie wiem też, czy z tą samą przyczyną może być związany problem dziwnych zmian prędkości obrotowej silnika podczas przyspieszania. Odczucie jest jakby autko nagle dostawało o kilkadziesiąt kucyków więcej lub mniej. Też głównie rano lub gdy jest wilgotne powietrze.
Jutro jestem umówiony u elektronika. Na co mam zwrócić uwagę ? Proszę o pomoc i ew. poradę. Ja sam dorobiłem się kilku doświadczeń z moją audianką i chętnie podzielę się na forum ! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 13:20:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Diagnostyka, czyli sprawdzenie bloków wartości mierzonych, sprawdzenie czujnika temp. silnika.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 16:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 06:35:20
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Też mi się wydaje, że jakieś przekłamania z temperaturą. Jestem ciekawy, czy w silnikach benzynowych od temperatury silnika uzależnione są też kąty wyprzedzania zapłonu, czy może tylko skład mieszanki. Poza tym boję się że problem może występować tylko na zimnym i mechanik nie zlokalizuje usterki ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 10:32:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 06:35:20
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz
A może ktoś jeszcze parę słówek od siebie by dodał, może ktoś się spotkał już z taką przypadłością ? Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 16:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 06:35:20
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz
W poniedzaiałek byłem u mechanika.

Podłączył się do kompa i wyszło:

1. W sekcji skrzyni biegów (automat) - czujnik świateł stop -F bez sygnału - błąd stały. Diagnosta twierdzi, że przez takie zwarcie autko może hamować silnikiem ???

2. zawór przełączania rury ssącej -N156 - uszkodzenie elektryczne obwodu elektrycznego - błąd sporadyczny

3. Cylinder 8 - wystąpiła przerwa w zapłonie - błąd sporadyczny - na forum czytałem, że po założeniu gazowni prawie zawsze jakaś cewka pada

4. Kilka błędów sporadycznych związanych z przepływką - ale jak mówiłem poprzednio, jest ona nowa a także kilka razy odpalałem auto bez niej

5. I wg mnie najciekawsze: Kontrola stuków w jednym rzędzie garów waha się od wartości 0.663 V do 0.858 V a, w drugim od 1.131 do 1.209. Jest to dosyć spora różnica. W tym przypadku diagnosta podejrzewa katalizator. ma rację ?

Czujniki temperatury wydawały się wskazywać ok. A może postawić autko wieczorem, żeby mógł rano ocenić ich pomiary ??

Wiem, że muszę za kilka dni ponowić badanie i wtedy wyjdzie to, co naprawdę się dzieję. A może ktoś potrafi już coś ocenić. Baaaardzo proszę o pomoc !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 17:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 06:35:20
Posty: 10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Może jest ktoś na forum kto pomoże mojej audiance ?? Miejcie litość .....

_________________
A8 4.2 1995
Harley-Davidson WLD 1942
Junak M10 1962


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:47:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
mirass napisał(a):

1. W sekcji skrzyni biegów (automat) - czujnik świateł stop -F bez sygnału - błąd stały. Diagnosta twierdzi, że przez takie zwarcie autko może hamować silnikiem ???


bzdura, po wcisnieciu hamulca blad znika, taki "blad" wystepuje w kazdym automacie

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: