.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:46:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] Interpretacja VAG.
PostNapisane: 06.lis.2006 09:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich. Mam prośbę o interpretację wyników z VAGa. Według mnie to coś jest nie tak albo z turbiną albo z przepływomierzem albo i tym i tym niestety ale się nie znam jeszcze na tyle. Proszę was o wypowiedzenie się co o tym sądzicie i co ewentualnie może być nie tak i jak to sprawdzić. Zrobiłem trochę testów a te najważniejsze zamieszczam czyli dynamiczne 003 008 011. To jest silnik tak jak w podpisie. W aucie nic niby niepokojącego się nie dzieje poza tym że troche za dużo pali i kopci na zimnym a później już mało co tylko chmurke puszcza jak depne na gaz. Za wszystkie rady i opinie z góry dziękuje.

Oto link do zrzutów z Exela

http://lysy1141.fotosik.pl

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Ostatnio edytowano 08.lis.2006 12:24:09 przez lysy1141, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 12:27:44
Posty: 26
Lokalizacja: warszawa
Wszystko jest w normie poza grupą 11. Widać że turbina słabo pompuje.Sprawdź na początek wężyki ,między elektrozaworkiem N75 a Turbiną czy nie są sparciałe lub popękane,póżniej sprawdź N75 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wtryskiwacze słabawe, na oko ok 250-300 tys km. Niedługo czeka Cię ich wymiana , na oko za ok 30-50 tys km.
Turbina pompuje strasznie słabo, być może to wina N75. Trzeba koniecznie sprawdzić. Podejrzewam że auto kopci i to mocno.
Przepływomierz do wyczyszczenia lub wymiany.
Reszta ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecik napisał(a):
Wtryskiwacze słabawe, na oko ok 250-300 tys km. Niedługo czeka Cię ich wymiana , na oko za ok 30-50 tys km.
Turbina pompuje strasznie słabo, być może to wina N75. Trzeba koniecznie sprawdzić. Podejrzewam że auto kopci i to mocno.
Przepływomierz do wyczyszczenia lub wymiany.
Reszta ok.


jaka reszta :?: :diabel:

wtryski kuleja (swoje juz przejechały)
lmm ma swoje lata (rozebrac/wyczyscic/moze klapka sie zacina)
turbo nie pompuje (dziura w dolocie/badz tez N75 do wymiany/sprawdzic wężyki)
generalnie trzeba sie zajac autkiem to troszke jeszcze pojezdzi .... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecik napisał(a):
Wtryskiwacze słabawe, na oko ok 250-300 tys km. Niedługo czeka Cię ich wymiana , na oko za ok 30-50 tys km.
Turbina pompuje strasznie słabo, być może to wina N75. Trzeba koniecznie sprawdzić. Podejrzewam że auto kopci i to mocno.
Przepływomierz do wyczyszczenia lub wymiany.
Reszta ok.


jaka reszta :?: :diabel:

wtryski kuleja (swoje juz przejechały)
lmm ma swoje lata (rozebrac/wyczyscic/moze klapka sie zacina)
turbo nie pompuje (dziura w dolocie/badz tez N75 do wymiany/sprawdzic wężyki)
generalnie trzeba sie zajac autkiem to troszke jeszcze pojezdzi .... ;-)

Dawka jest ok. ;)
Gdyby była dziura w dolocie to wartość rzeczywista bylaby rozna atmosferze ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Wczoraj wykręciłem N75 i jak podawałem mu napięcie na styki to cyka czyli chyba jest ok bo otwierał i zamykał przepływ przy dmuchnięciu. A czy jeśli przepływomierz siada to na kompie pokaże ? Bo w środku niby było czysto. A może mam pomylone wężyki przy N75? Jak one prawidłowo mają iść bo u mnie jest tak że po tej stronie gdzie są dwa wężyki to dolny idzie do EGR a górny do takiej dziwnej kuli plaastikowej a ten co jest jeden toidzie do filtra powietrza. Czy to poprawnie? A może wina katalizatora?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 15:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 13:23:25
Posty: 105
Lokalizacja: Legnica
Jak koleżka wyżej napisał siedzi tobie turbinka, przypuszczam że jest do wymiany, ja mam ten sam problem u siebie turbina daje za małe ciśnienie nie wystarczające i przez to auto kopci i wiecej pali propozycje z mojej strony to nowa lub uzywana turbinka albo regeneracja ja jeszcze sam nie zdecydowałem się co wybrać he he na pewno nie nową :D !

_________________
C4/A6 2,5 TDI AEL AVANT
VW LT 35 x2
MERCEDES SPRINTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 15:04:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sniegu napisał(a):
Jak koleżka wyżej napisał siedzi tobie turbinka, przypuszczam że jest do wymiany, ja mam ten sam problem u siebie turbina daje za małe ciśnienie nie wystarczające i przez to auto kopci i wiecej pali propozycje z mojej strony to nowa lub uzywana turbinka albo regeneracja ja jeszcze sam nie zdecydowałem się co wybrać he he na pewno nie nową :D !

N75 sprawdzałeś ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 15:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
baskecik napisał(a):
N75 sprawdzałeś ?


Tak. Chyba że źle bo podpinałem mu 12 V i było słychać takie cykanie no i przy tym dmuchałem przez jeden z otworków i raz jak napięcie podałem to puszczał a jak odłączyłem to blokował. Czy przepływomierz mogę jakoś sprawdzić? I jeszcze jedno co to jest takiego w postaci kuli plastikowej tam jest podpięty wężyk od N75 ? Samochód kupiłem niecały miesiąc temu i nie jestem jeszcze rozeznany.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 15:37:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To jest akumulator podcisnienia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 19:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Jeszcze jedno pytanko mam. Bo zauważyłem że w okolicy podszybia pomiedzy silnikiem a podszybiem właściwie jest taki jakby zaworek do którego też dochodzą 3 wężyki tak jak do N75 z tym że jest on podłużny okrągły i od spodu podłączony jest jeden wężyk a od góry dwa. Do czego to służy jak się nazywa i czy może mieć wpływ na pracę turbiny? I czy jest normalne to że jak zdejmę jaki kolwiek wężyk to nie wpływa na pracę silnika przynajmniej na wolnych obrotach? Sory że zawracam głowe ale jestem początkujący w audi a tego nie znalazłem na forum.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 22:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
lysy1141 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko mam. Bo zauważyłem że w okolicy podszybia pomiedzy silnikiem a podszybiem właściwie jest taki jakby zaworek do którego też dochodzą 3 wężyki tak jak do N75 z tym że jest on podłużny okrągły i od spodu podłączony jest jeden wężyk a od góry dwa. Do czego to służy jak się nazywa i czy może mieć wpływ na pracę turbiny? I czy jest normalne to że jak zdejmę jaki kolwiek wężyk to nie wpływa na pracę silnika przynajmniej na wolnych obrotach? Sory że zawracam głowe ale jestem początkujący w audi a tego nie znalazłem na forum.


wg mnie właśnie to jest N75 a ty dmuchałeś w zaworek od EGR

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 23:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Kurcze to już się ostro zakręciłem bo myślałem że zaworek ten na filtrze powietrza połączony z EGRem to jest właśnie N75 ale dziś właśnie natknąłem się na ten drugi zaworek i już w końcu nie wiem czy to nie jest czasem N75. Patrząc po wężykach to od niego idzie jeden wężyk do turbiny a drugi chyba do intercoolera. Proszę wyprowadźcie mnie z błędu i czy ten zawór też jest elektromagnesem i powinien cykać po podaniu 12 V ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 09:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
lysy1141 napisał(a):
Kurcze to już się ostro zakręciłem bo myślałem że zaworek ten na filtrze powietrza połączony z EGRem to jest właśnie N75 ale dziś właśnie natknąłem się na ten drugi zaworek i już w końcu nie wiem czy to nie jest czasem N75. Patrząc po wężykach to od niego idzie jeden wężyk do turbiny a drugi chyba do intercoolera. Proszę wyprowadźcie mnie z błędu i czy ten zawór też jest elektromagnesem i powinien cykać po podaniu 12 V ?


N75 "steruje" pracą turbiny więc to na pewno ten od którego wężyk idzie do turbiny. Wg mnie po podłączeniu 12V powinien cykać.

mb

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 12:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Ok dzięki no powinien cykac i cyka więc wygląda na to że to wina turbiny. Nie wie ktoś jakie były rodzaje i symbole stosowanych turbin w A6 AEL 2,5 TDi z 1996 roku bo tak patrze na allegro i znalazłem kilka od silnika z 1996-97 roku i wyglądają zupełnie iinaczej niż moja. Może u mnie jest włożona jakaś inna czy to możliwe żeby tak było? Są jakieś pasujące zamienniki?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 12:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 12:27:44
Posty: 26
Lokalizacja: warszawa
Nie musisz kupować od razu nowej,może tylko "kierownice"w turbinie się zapiekły i wystarczy wymontować i wyczyścić.Czasami udaje rozruszać się je bez wyjmowania turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 12:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Ok spróbuje. Kierownica od strony powietrza chodzi luźno a nie wiem czy kierownica od spalin jest na tym samym wałku bo jeśli nie to spróbuje się i tam dobrać

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 14:46:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
lysy1141 napisał(a):
Ok dzięki no powinien cykac i cyka więc wygląda na to że to wina turbiny. Nie wie ktoś jakie były rodzaje i symbole stosowanych turbin w A6 AEL 2,5 TDi z 1996 roku bo tak patrze na allegro i znalazłem kilka od silnika z 1996-97 roku i wyglądają zupełnie iinaczej niż moja. Może u mnie jest włożona jakaś inna czy to możliwe żeby tak było? Są jakieś pasujące zamienniki?


chyba K14

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 10:36:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
darkob napisał(a):
Nie musisz kupować od razu nowej,może tylko "kierownice"w turbinie się zapiekły i wystarczy wymontować i wyczyścić.Czasami udaje rozruszać się je bez wyjmowania turbiny.


W AEL nie ma kierownic, jest tylko zawór upustowy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 10:38:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
lysy1141 napisał(a):
Ok spróbuje. Kierownica od strony powietrza chodzi luźno a nie wiem czy kierownica od spalin jest na tym samym wałku bo jeśli nie to spróbuje się i tam dobrać


Jeżeli kręciłeś to wirnikiem sprężarki, turbina jest na tym samym wałku,więc chyba też się kręci...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: