.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 20:06:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1Z] Pompa wtryskowa - koszt naprawy
PostNapisane: 07.lis.2006 21:56:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Jaki jest koszt nowej pompy paliwa BOSCHA do 1.9 tdi 1Z 90KM, a jak to sie ma do używki. I czy warto regenerować starę i jaki jest koszt naprawy pompy??

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 23:26:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
do dizli pompy sie z zalozenia regeneruje bo zakup nowej to niemaly wydatek. zakup uzywki to loteria chyba ze kupisz z pewnego zrodla i tak wogole to nie pompa paliwa tylko pompa wtryskowa ... w tych silnikach nie ma pompy paliwa bo pompa wtryskowa sama zasysa rope z baku dopiero w silnikach na pompowtryskach pojawily sie dodatkowe elektryczne pompy paliwa zamontowane w baku

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 01:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Koszt zakupu używanej sprawnej pompy wtryskowej to ok 1000-1500 zł. Koszt regeneracji waha się od 1300 do 2500 zł w zależności od stopnia uszkodzeń. Osobiście kierowałbym się ku zakupowi używki , ale w towarzystwie pompiarza, który przed zakupem sprawdzi ją na stanowisku pomiarowym.

Napisz co się dzieje, może wcale nie trzeba jej regenerować ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 09:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
W czoraj mechanik podpioł WAGA ale nie pokazał żadnych uszkodzeń czujników brak błędów. Świece sprawdzone są ok.
Objawy:

1. Najpierw po startowaniu silnika łapał i od razu gasł [ po ok 10 prubach zapalił.
2. Puźniej ustarka sie zmieniła. Jak zimny to palił od kopa. Ale jak chwilke pochodził to ji go zgasiłem to już był problem z odpaleniem musiałem pokręcić. a jak sie dobrae zagrzał zł temp. ok 60oC to palił od szczała dopuki nie postał np całą noc.
3.Teraz jak go chcę odpalić to muszę go dobrze pokręcić żeby odpalił [wygląda mi to tak jakby musiał mu dobić paliwa.] Ale jak juz odpali to ma dwa objawy:
a) zaczynają mu falować obroty 800-600 i sam zaraz zgaśnie,
b) lub po odpaleniu jak chodzi na wolnych obrotach bez gazowania to
nagle przestaje reagować na dodawanie gazu i muszę go zgasić i od
nowa zastartować i wtedy jest ok.
Wszytkie te 3 odbjawy pojawiają sie od jego widzimi się. A czsem jest super pali i nic sie nie dzieje.

Proszę o pomoc i dobrą radę

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 11:52:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z silnikiem diesla jest tak , że albo odpali i działa, albo nie odpala. To co opisujesz jednoznacznie kojarzy mi się z pochrzanionym rozrządem, a ściślej mówiąc z uszkodzeniem kołka zębatego na wale korbowym.
Silnik, jak wspominasz raz odpala perfekcyjnie a raz nie ... Czyli , możliwe (dedukcja) , że koło raz ustawia się prawidłowo do osi obrotu a raz nie. Ponieważ najważniejszym parametrem przy starcie silnika diesla jest kąt wtrysku, w tym wypadku dzięki ścięciu klina na wale korbowym, ta wartość zmienia się losowo. Można to sprawdzić podpinając VAG`a , wybierając blok 000 , ustawiając opcję BASIC SDETTINGS (ważne!) i obserwując wartość nr 2. Jeśli skacze o 1-2 jednostki, jest ok, jeśli skacze mocniej 4-10 jednostek to mamy problem.

Problem może dotyczyć również czegokolwiek innego, ale samo podpięcie diagnoskopu pomaga tyle co umarłemu kadzidło ... tutaj trzeba wsiąść do samochodu z VAG`iem na kolanach i wykonać serię testów, od pomiarów statycznego (000) i dynamicznego kąta wtrysku , przez dawki korekcyjne (013) a także przy okazji sprawdzić inne ważne podzespoły samochodu.

Jeśli okaze sie ze np dawki korygujace rozjechane są w cały świat, wtedy mozna szukac winowajcy np we wtryskach czy pompie ... ale uwierz mi ze pompa wtryskowa jest elementem bardzo trwałym i nie rozsypuje sie przy byle okazji.

Osobiscie poszukałbym porzadneo fachowca, ktory umie przeprowadzic solidną diagnostykę z wykorzystaniem VAG`a ... tac ktorz ograniczaja sie do odczytu bledow, nie są warci zachodu ... :zly:

[/url]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 08:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
wczoraj byłem u takiego ponoć najlepszego fachmana w Krakowi słyszałem że nawet serwis oooo Bełtowskiego podsyła mu bryczki jak sobie nie radzą ale to tylko pogłoska. Facet wykonał jakieś testy WAG-iem i powiedział że nic nie znalazł. postawił taką diagnozę. silnik jest już nieco zużyty i albo robimy mu remont albo przeprogramowujemy komputer. Powiedział, że druga opcja jest najtańsza i ma to pomóc tyle, że to kosztuje 1000zł i nie wiem co mam robić kupę kasy. jedyne co w tym jest pocieszające to powiedział że może mi w tej cenie podnieść moc silnika z 90 do 115 KM.
Tylko, że auto odką go kupiłem w Belgii paliło prawie bez zarzutów, czasem musiałem go pokręcić. a dopiero od 2 tygodni jest kicha. [auto mam 3 miesiące].
Ale najpierw zrobię tak jak mi radzisz baskecik wymienię rozrząd i zobaczę, co będzie.

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 10:40:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Witam

Byles moze tam .. http://www.tune-up.pl/

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 11:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Nie nie byłem ale już mam dość togo ponieważ co serwis to inna diagnoza.

A w czoraj gościu w tym serwisie wzbogacił mi mieszanke potrzebną przy do rozruchu. jak silnik jest zimny to pali, jak jest się rozgrzeje i go zgaszę a zaraz zapalę to pali nawet bez gazu, ale jak ptostoi z 10 min to już trzeba go pochełtać chwilkę.

Zabieram sie do wymiany rozrządu :peace: :peace: :peace: :peace:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 11:49:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dragon napisał(a):
wczoraj byłem u takiego ponoć najlepszego fachmana w Krakowi słyszałem że nawet serwis oooo Bełtowskiego podsyła mu bryczki jak sobie nie radzą ale to tylko pogłoska. Facet wykonał jakieś testy WAG-iem i powiedział że nic nie znalazł. postawił taką diagnozę. silnik jest już nieco zużyty i albo robimy mu remont albo przeprogramowujemy komputer. Powiedział, że druga opcja jest najtańsza i ma to pomóc tyle, że to kosztuje 1000zł i nie wiem co mam robić kupę kasy. jedyne co w tym jest pocieszające to powiedział że może mi w tej cenie podnieść moc silnika z 90 do 115 KM.
Tylko, że auto odką go kupiłem w Belgii paliło prawie bez zarzutów, czasem musiałem go pokręcić. a dopiero od 2 tygodni jest kicha. [auto mam 3 miesiące].
Ale najpierw zrobię tak jak mi radzisz baskecik wymienię rozrząd i zobaczę, co będzie.

Kolego ... ręce opadają ...
To , że mechanik na teoretycznie słabym silniku postanawia experymentować z chipowaniem pozostawiam bez komentarza. Zobacz co piszą na ten temat specjaliści (www.tdi-tuning.pl). Chodzi o to że chip`a montuje się do zdrowego , lub doprowadzonego do stanu fabrycznego silnika. Chip w twoim silniku (zakładając że mechanik ma rację i motor jest słaby) spowoduje tylko przyspieszoną agonię i w konsekwencji poważne jego uszkodzenie.
Doprowadź silnik do mechanicznej sprawności i dopiero wtedy myśl i podnoszeniu mocy/momentu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 12:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Masz rację co do tego chipa ale nie mam zamiaru na razie tego robić. Myślę że facet popełnił podstawowy błąd nie zrobił testu na zimnym silniku tylko na gorącym.
A co myślicie o przeprogramowaniu komputera i czy to może mu pomuc.
Facet twierdzi że juz to robił w wielu samochodach i zawsz pomagało - co wy na to.

Auto ma przejechane 290 000 km. nie wiem czy był kręcony licznik bo nie miałem ks. serwisowej. Ale po kierownica i siedzenia nie są wytarte dlatego myśle że licznik jest faktyczny

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Ostatnio edytowano 09.lis.2006 12:15:13 przez dragon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 12:13:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
:zly:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 12:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Baskecik czekam na twoją opinie :< :< :<
i przeczytaj jeszcze raz ost posta

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 12:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
dragon napisał(a):
Baskecik czekam na twoją opinie :< :< :<
i przeczytaj jeszcze raz ost posta


Kolego.Czy ty rozumiesz co się do Ciebie pisze :!!:

Cytuj:
Z silnikiem diesla jest tak , że albo odpali i działa, albo nie odpala. To co opisujesz jednoznacznie kojarzy mi się z pochrzanionym rozrządem, a ściślej mówiąc z uszkodzeniem kołka zębatego na wale korbowym.




Cytuj:
Problem może dotyczyć również czegokolwiek innego, ale samo podpięcie diagnoskopu pomaga tyle co umarłemu kadzidło ... tutaj trzeba wsiąść do samochodu z VAG`iem na kolanach i wykonać serię testów, od pomiarów statycznego (000) i dynamicznego kąta wtrysku , przez dawki korekcyjne (013) a także przy okazji sprawdzić inne ważne podzespoły samochodu.



Cytuj:
A co myślicie o przeprogramowaniu komputera i czy to może mu pomuc.


Doprowadź auto do stanu używalności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 13:28:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Z tego co kiedyś widziałem, to w AHF sa podobne problemy. Tzn. kiepsko odpala na ciepłym i pomaga tylko zmiana softu (albo "wtrysków, pompy i rozrusznika" :P). Nigdy nie słyszałem zeby był taki problem w 1Z.
Zerknij tutaj:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1180
moze tam coś jeszcze wymyślą.

Podrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: