.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 00:01:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] Prośba o interpretację wyników z Vaga.
PostNapisane: 11.lis.2006 19:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 14:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Czy ktoś z Was może mi zinterpretować wyniki z Vaga mojego samochodu. Wszystkie pomiary były robione na biegu jałowym- wiem,że niektóre bloki nie powinny być ale w tej chwili mam tylko takie dane.
Proszę napisać czy coś mam do poprawieni,wyregulowania lub wymiany.
Dzięki z góry.

0 042 036 004 020 091 202 075 160 101 131
1 882/min 4.0 mg/R 1.360V 81.9 *C
2 882/min 1.6 % 010 81.9 *C
3 882/min 252.7mg/R 435.6mg/R 4.7 %
4 882/min 2.0*ATDC 0.1*ATDC 3.1 %
5 882/min 22.2mg/R 0.4*ATDC 82.8*C
6 0.0km/h 000 000000 0.0
7 24.5*C 24.3*C 82.8*C
8
9 882/min 0.0mg/R 51.0mg/R 1.900V
10
11
12 11111111 0.00 14.06V 82.8*C
13 0.05mg/R 0.16mg/R 0.16mg/R
14
15 882/min 4.0mg/R 0.37l/h 1.4mg/R
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Ostatnio edytowano 13.lis.2006 00:26:52 przez bazw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 20:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Układ wtryskowy w stanie idealnym, wręcz wzorowym.
2. Pomiar bloku 003 przeprowadzony nieprawidłowo. Tuż przed pomiarem treba silnik przegazować, odczekać 10 sekund i dopiero wtedy wykonać pomiar.
3. Blok zerowy analizowany dla basic settings ? Jesli tak - kąt wtrysku do poprawy (poz 2 musi być pomiędzy 49-54). Jeśli nie - przenalizuj ponownie blok 000, ale z właczoną opcją "basic settings" (nastawy podstawowe).

Poprosimy dodatkowo , dynamiczne pomiary bloków (od 1500 do 4500 rpm z butem w podłodze):
-003
-011

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 22:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 14:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Dzięki za szybką odpowiedź.
1.Cieszy mnie to,szczególnie,że silnik ma już ponad 200 tys.
2 i 3- zrobię jak piszesz.
Dynamiczne pomiary też spróbuję jak najszybciej zrobić.
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Ostatnio edytowano 10.cze.2007 22:16:42 przez bazw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 02:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przy okazji od razu popraw kąt wtrysku zanim któregoś poranka zarżniesz rozrusznik ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 12:05:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
popraw kat wtrysku
zwieksz dawke paliwa na jakies 3.2 mg/skok (lepsze zbierania z dołu)
uklad wtryskowy idealny jak na 300 tys km przebiegu
003 do ponownego zrobienia (jak Basket pisał)

P.S czekamy na dynamiczne 003,008,011 ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 00:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 14:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Oto blok 000 w basic setings:
041 039 000 015 091 201 073 154 097 129

Jednak będę musiał wyregulować kąt wtrysku- znalazłem na forum taką instrukcję:
"Kąt wtrysku do ustawienia.
Odpalamy VAG`a (VAG-COM`a)
Wchodzimy w :
01-silnik
000-blok zerowy
ustawiamy basic settings i kręcimy pompą tak aby na rozgrzanym motorze w polu 2 uzyskać wartość 49-51.
Jedziemy parę km i wracamy aby skontrolować ustawienie.
Od tej pory silnik pali na dotyk.
Przy okazji sprawdzamy stan świec żarowych i uzupełniamy wiedzę czytając 10 przykazań dla diesla oraz archiwum forum."
Napiszcie proszę gdzie na tej pompie mam kręcić( czy to jakaś śrubka i gdzie ona jest).Proszę tak łopatologicznie.

Oto blok 003 po przygazowaniu:
882/min 239.4mg/R 419.0mg/R 69.5%

Dawkę paliwa zmniejszyłem na 3-3.2 mg/R.

Pomiary dynamiczne na 3 spróbuję następnym razem.
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 01:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepływka dziwnie zachowuje się na wolnych obrotach. Z oceną poczekam do logów. Opis reglacji kąta wtrysku znajdziesz na www.tdi-tuning.pl
Kat ewidentnie do poprawy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 01:32:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
kat do porawy. a jezli chodzi o kanal 003 - pozycja 3. masz zamalo wydajny iklad recyrkulacji spalin. albo jets odlaczony ptrzewod cisnieniowy od zaworu, albo jest dziurawy i jest zaslabe cisnienie strujace lub uszkodzony jest zawor wykonawczy. Przy tym przebiegu jest duza szansa ze jest zapchany kolektor dolotowy. A tak poza tym to nawet niesprawny w ta strone uklad recyrkulacji dzial na plus - wiecej swiezego powietrza do silnika, Tak wiec porawic kat i sprawdzic w czasie jazdy przy 3000 obr stan turbiny i wskazania przeplywki . powodzenia

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 21:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 14:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Najnowsze dane:

blok 000: poz 2 : 50-51
Kąt wtrysku poprawiony - dzięki bardzo Baskecik za porady i pomoc jak to zrobić,udało się.

blok 003: 882/min 239.4mg/R 272.7mg/R 69.5%
W wężyku dochodzącym do EGR umieszczona była metalowa kulka,która zapychała wężyk.

Dane dynamiczne następnym razem.
Dzięki wszystkim za komentarze.
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czekamy na dane z jazdy , po poprawie kąta odpalanie poranne powinno być formalnością ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 22:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 14:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Oto dane z jazdy na 3 pełen gaz.


Friday 24 November 2006 14:56:06
028 906 021 AP 1.9l R4 EDC SG D41

Group A: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 861-945 240-340 240-340 kwi-84
MARKER STAMP /min mg/R mg/R %
0 1701 362,4 345,8 48,8
2,08 1785 558,6 362,4 19,9
4,16 2163 847,9 847,9 4,7
6,19 2604 847,9 847,9 4,7
8,24 3003 847,9 818 4,7
10,2 3423 847,9 771,4 4,7
12,35 3822 847,9 738,2 4,7
14,38 4116 847,9 714,9 4,7
Group B: '008
Engine speed Inj qty Inj qty Inj qty
TIME ? ? ?
STAMP /min mg/R mg/R mg/R
0,91 1701 12,6 34 18,2
2,97 1848 43,2 35,4 32,4
5,07 2268 42,4 35,2 38
7,01 2730 41 35,2 37,2
9,13 3129 40 35,2 35,8
11,08 3549 39,4 34,2 35,6
13,24 3906 38,6 34,2 34,6
15,18 4179 38,2 32 32,2
Group C: '011
Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
TIME Boost Valvle
STAMP /min mbar mbar %
1,44 1764 1295,4 1173 39,8
3,58 2016 1774,8 1683 39,8
5,6 2478 1876,8 1938 44,1
7,65 2898 1876,8 1907,4 50
9,68 3297 1876,8 1866,6 52,7
11,74 3696 1866,6 1887 55,5
13,79 4053 1856,4 1856,4 56,6
15,8 4368 1825,8 1754,4 76,2

Nie wiem czy to wychodzi z tych logów ale samochód ma dziwny objaw. Gdy wcisnę tylko raz pedał do końca to chwilę nic się nie dzieje, a potem pomału się budzi ,a za chwilę już mocno ciągnie. Gdy pedałem zapompuję(lekko wcisnę, wycofam nogę i drugi raz wcisnę i to nei do dechy lecz tak na 1/3 całego wciśnięcia) przyspieszenie jest o wiele większe.Może potencjometr przy pedale jest uszkodzony???
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 22:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wszystko wyglada na OK ....

P.S mogłbys zrobic pomiar z wieksza czestotliwoscia, diagnoza była by o wiele dokladniejsza ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 00:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Motorynka zdrowaś Maryja :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: