.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:34:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI AFN] analiza blokow pomiarowych
PostNapisane: 12.lis.2006 14:35:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
witam
Dzis porobilem pomiary z powodu zlej pogody troche pobiezne i zrobione na szybkiego.

wartosci z biegu jalowego
000(basic settings)
36

001
3.2mg/R

003
Maf spec okolo 300 mg/R , maf actual ponad 500mr/R(przegazowanie oraz pomiar po zatrzymaniu nie dalo efektu.

013
dawki korygujace ok 0.4 na kazdy cylinder


bloki (* dynamicznie) 003, 004, 008, 011

- - - - - - edit- - - -

http://img176.imageshack.us/my.php?image=pomiaryux4.jpg

- - - - - - -

To ze kat wtrysku jast do poprawy (ale to dopiero po zmianie rozrzadu) to wiem.Korekacja wtrysku chyba nie najgorsza :?: jak na przebieg 190 tys.Zastanawia mnie jeszcze blok numer 003 :059: i co jest uszkodzne ze turbo stale laduje ok 979mbar :?: Co jescze mozna odczytac z tym logow.Doadam ze max. prędkosc obrotowa jaka udało sie uzyskać co widac na logach to 3,6tys

Za wszelkie podpowiedzi i sugestie z gory tnx.
pozdrwiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Ostatnio edytowano 12.lis.2006 17:11:46 przez szewek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 17:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt wtrysku do poprawy. Przepływomierz dziwnie się zachowuje i a początek sugeruję wyczyszczenie go. Oprócz wolnych obrotów, pracuje w miarę ok.
To ze turbo ładuje ciągle wartośc cisnienia amt oznaczac moze: uszkodzenie czujnika cisnienia doladowania/uszkodzenie N75/dziurę w dolocie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 13:32:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
a moze masz cos takiego jak tutaj:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

ale lepiej zeby nie...
wg mnie turbo wogole ci nie pompuje... a masz moze czarny dym przy przyspieszaniu?


Ostatnio edytowano 16.lis.2006 13:35:31 przez djset, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AFN] analiza blokow pomiarowych
PostNapisane: 15.lis.2006 18:39:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
szewek napisał(a):
I co jest uszkodzne ze turbo stale laduje ok 979mbar :?: Co jescze mozna odczytac z tym logow.Doadam ze max. prędkosc obrotowa jaka udało sie uzyskać co widac na logach to 3,6tys

Za wszelkie podpowiedzi i sugestie z gory tnx.
pozdrwiam


Mozna odczytac, ze log 011 wykonales w trybie serwisowym ;) Przed kolejnymi testami sprawdz bledy w pamieci sterownika.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 18:47:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ty mnie nie strasz :diabel: :diabel: :peace:

Samochod jest mojego kolegi i przyjechał miesiac temu z niemcowni juz z objawami nie działania turbiny.Jak to stwierdził "jest jakis zamulony" :): .W przyszłym tygodniu bedzie zmieniany rozrząd i bedzie wszystko rozbierane.Wiec wiele sie wyjasni :diabel:

przy normalnej jezdzie i butowniu nie dało sie zobserwować damiernego dymienia no moze minimalne ,ale chyba kazdy diesel tak ma.

mozesz jeszcze podpowiedziec cos wzgledem bloku 003 EGR moze byc zapieczony, zasyfiony wogole go zaczepiac, bo jak dobrze rozumuje to sie nie otwiera :?:
pozdrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI AFN] analiza blokow pomiarowych
PostNapisane: 15.lis.2006 18:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Jozef napisał(a):

Mozna odczytac, ze log 011 wykonales w trybie serwisowym ;) Przed kolejnymi testami sprawdz bledy w pamieci sterownika.


po czym to stwierdzasz :?:

Przed pomiarami samochod został przedzwoniony co do wszystkich błedów były tylko sporadycze ktore zostały wykasowane.
pozdrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 19:00:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
szewek napisał(a):
mozesz jeszcze podpowiedziec cos wzgledem bloku 003 EGR moze byc zapieczony, zasyfiony wogole go zaczepiac, bo jak dobrze rozumuje to sie nie otwiera :?:
pozdrawiam


EGR sprawdzasz na luzie i bez gazu. Ale, jak postoisz 5 minut to zawor sie zamknie. Wtedy na sekunde dodaj gazu i potem na obrotach jalowych zrob loga. W czasie przyspieszania na pelnym gazie EGR jest calkiem zamkniety, wiec w taki sposob go nie sprawdzisz. Moim zdaniem 003 na razie daj spokoj. Ten silnik lapie tryb serwisowy. W dodatku, jak piszesz, nie wkreca sie na obroty (24s do 3.3rpm :/ ). Zobacz na bledy w sterowniku, bo cos jest nie tak.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 20:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
EGR to drugorzedna sprawa to jest oczywiste.Pytam tylko zeby zrobic odrazu za jednym zamachem :): . Te 24 s. to temu ze troche pod gorke było :diabel: co nie zmienia faktu ze i tak z niego muł :D. Przed rozebraniem jeszcze raz sprawdzimy błedy i bedziemy badac sprawe. Po naprawie zdam ralacje :D

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 21:01:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak juz ktos napisal ,furak wpada w tryb serwisowy (notlauf)
jest jakis problem (powazny ;-)) wiec radze sie nim zajac niz palowac fure .... :diabel:

P.S skasowanie bledów nie rozwiazuje problemu :!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 09:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
widze temat o afn'ie. wczoraj znajomy podjechal ibizką TDI. Podpielismy sie przez interfejs i byla jedna ciekawostka. Mianowicie kąt na wolnych obr (okolo 900) tak jakby sam sie przestawial, np chodzil jakis czas na np 3st a po chwili wsakuje na 7-8 caly cza wolne?? Co to moze być? ... Klina scina na rozrządzie i przesuwa sie ?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 10:37:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lukasik, czy pomiar kąt a przeprowadzałeś z właczoną opcją "basic settings" ?
Jeśli nie - jednostka sama wyznacza sobie dynamicznie kąt wtrysku, zmiany w niewielkim zakresie są dozwolone. Gorzej jeśli skacze w "basic settings". Tutaj tolerancja wynosi 2 jednostki ... Testuj na bazie bloku 000 ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 13:33:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
a gdzie sie wlacza opcję "basic settings" ? bo u mnie na 000 druga pozycja także skacze :/ Ustawiłem kąt na 51, ale zmienia sie na 49, raz na 53... czyli jest odchyłka +/- 2... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 15:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
djset napisał(a):
a gdzie sie wlacza opcję "basic settings" ? bo u mnie na 000 druga pozycja także skacze :/ Ustawiłem kąt na 51, ale zmienia sie na 49, raz na 53... czyli jest odchyłka +/- 2... :(


-> http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/open_screen.html :!!:

P.S Advanced Functions (przycisk 04 ;-) )

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 19:09:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
kolejny raz DZIĘKUJĘ :peace: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 22:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2006 22:17:31
Posty: 52
Lokalizacja: Poznań
spanky napisał(a):
djset napisał(a):
a gdzie sie wlacza opcję "basic settings" ? bo u mnie na 000 druga pozycja także skacze :/ Ustawiłem kąt na 51, ale zmienia sie na 49, raz na 53... czyli jest odchyłka +/- 2... :(


-> http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/open_screen.html :!!:

P.S Advanced Functions (przycisk 04 ;-) )


Jak ustawiłeś wag-com kąt wtrysku ?? to się ustawia programem czy regulując mechanicznie pompę ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 04:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
mechanicznie pompą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 13:31:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tutaj opis regulacji kąta wtrysku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 085#987085

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 20:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
a wiec po zmianie rozrzadu i ogolnym doprowadzeniu samochodu do ladu :D
sytuacja wyglada tak ze auto lapie tryb awaryjny uklon w strone pana Jozefa ;)
i wyskakuje blad czujnika G71 zwarcie do masy.
tu log 011
-> http://img472.imageshack.us/my.php?imag ... tuulg5.png
jak z niego rozmuje to auto jest przeladowywane bo nie dziala jak trzeba N75 i auto przechodzi w tryb awaryjny :?: i trzeba go jak najszybciej wymienic. Jesli sie myle to niech mnie wyprowadzi z bledu.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 21:09:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
szewek napisał(a):
a wiec po zmianie rozrzadu i ogolnym doprowadzeniu samochodu do ladu :D
sytuacja wyglada tak ze auto lapie tryb awaryjny uklon w strone pana Jozefa ;)
i wyskakuje blad czujnika G71 zwarcie do masy.
tu log 011
-> http://img472.imageshack.us/my.php?imag ... tuulg5.png
jak z niego rozmuje to auto jest przeladowywane bo nie dziala jak trzeba N75 i auto przechodzi w tryb awaryjny :?: i trzeba go jak najszybciej wymienic. Jesli sie myle to niech mnie wyprowadzi z bledu.


Turbina przeładowuje na maksa. 2.5bara to jest koniec skali czujnika ciśnienia - więc tak naprawdę ładuje więcej. Lepiej tak nie jeździć, bo to zdecydowanie poza jej możliwościami. W każdej chwili może się skończyć. Zanim wymienisz N75, zobacz jak chodzą kierownice spalin. Ten log przypomina kierownice spalin zacinające się w skrajnym górnym położeniu.
G71 jest najprawdopodobniej sprawny. Ten błąd to skutek przeładowania. Dopiero jak turbina będzie ładować poprawnie, a błąd dalej wyskakiwać (w co wątpię) to można spróbować podmiany

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 21:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
co do kierownic to co sciagnałem wyżyk ktory wchodzi na siłownik ktory nimi steruje i zasysałem i wdmuchiwałem powietrze na przmien i kierownice sie ruszały wiec powinno byc okiej (tak przynajmije sadze),a zawrek N75 nie wydaje zadnych dzwieków w tym cykania wiec podejzenie padło właśnie na niego mysle sie ?? ,moze znade jakis na podmiane zeby go wyeliminowac a czy jest on jest regenerowalny czy tylko noweks wchodzi w rachube ??

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: