.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:52:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] Problem - falowanie na wolnych obrotach
PostNapisane: 09.lis.2006 12:00:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
witam mam taki problem kupilem jakis czas temu audi 1.9tdi avant sprowadzony z niemiec 211tys km udukomentowane.
jakis czas wszystko było w porzadku
wymieniłem pasek rozrzadu razem z rolka (napinacz był w porzadku) i jakis czas było dobrze ale jakos tak od 2miesiecy audi zaczeła dymic jak przycisny jej mocniej gaz ale wychodzi na to ze dymek puszcza dopiero w chwili odpuszczenia gazu. czego to może byc wina?
2 problem to taki ze jak silnik jest zimny to obroty sa w granicy 1200 silnik sie nagrzeje po przejechaniu kilku kilometrow i jak naprzykład stoje na swiatłach to obroty nagle spadaja do około 950 po przejechaniu znowu jakiegos dystansu obroty na biegu jałowym znowu wskakuja do wartości około 1200
i potrafia skakac w przedziale od 1100 do 1200 na oko i słychac ze silnik nierówno pracuje jaki jest tego powód.
walniete wtryski? czy przepływka jesli tak jak ja wyczyscic?
turbo sie załacza dobrze w granicach 2000obr/min
ewentualnie skorzystac z vaga? ma moze ktos z warszawy abym mógl sie umówic i przetestowac swoja niunie nie chce jechac do warsztatu bo zaraz mi wywala tako kwote ze głowa boli.
jestem w trakcje rozpracowywania vaga tylko nie moge nigdzie znalezc jakis opisów bloków i wartosci jakie powinny miec by wszystko działało dobrze.
posiadam interfej robiony własnorecznie ma max 232 ale jeszcze go nie testowałem kolega kiedys go testował na golfie 3 1.9tdi i podobno mu chodził.ale wszystko wymaga swojego czasu.

byłbym wdzieczny jesli pomoglibyscie mi w moim problemie. i z podesłaniem na maila jakiegos info na temat vaga.
odwdzieczyć sie moge w taki sposób ze mam dojscie do freonu r134a za niewielkie pieniadze i jestem w stanie nabic komus klimatyzacje. lub sprawdzic jej poprawnosc działania.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 12:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2004 17:28:27
Posty: 487
Lokalizacja: Gdańsk
To na technicznym takie pytania sie zadaje kolego

_________________
AUDI COUPE 2,3 NG - było 2004 - 2006
A4 1,9 TDi AVANT 2009 - 2011
BMW E-46 318D Touring 2010 -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 18:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mod proszony o przeniesienie wątku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi 80 1z problem
PostNapisane: 09.lis.2006 19:00:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wenon napisał(a):
witam mam taki problem kupilem jakis czas temu audi 1.9tdi avant sprowadzony z niemiec 211tys km udukomentowane.
jakis czas wszystko było w porzadku
wymieniłem pasek rozrzadu razem z rolka (napinacz był w porzadku) i jakis czas było dobrze ale jakos tak od 2miesiecy audi zaczeła dymic jak przycisny jej mocniej gaz ale wychodzi na to ze dymek puszcza dopiero w chwili odpuszczenia gazu. czego to może byc wina?
2 problem to taki ze jak silnik jest zimny to obroty sa w granicy 1200 silnik sie nagrzeje po przejechaniu kilku kilometrow i jak naprzykład stoje na swiatłach to obroty nagle spadaja do około 950 po przejechaniu znowu jakiegos dystansu obroty na biegu jałowym znowu wskakuja do wartości około 1200
i potrafia skakac w przedziale od 1100 do 1200 na oko i słychac ze silnik nierówno pracuje jaki jest tego powód.
walniete wtryski? czy przepływka jesli tak jak ja wyczyscic?
turbo sie załacza dobrze w granicach 2000obr/min
ewentualnie skorzystac z vaga? ma moze ktos z warszawy abym mógl sie umówic i przetestowac swoja niunie nie chce jechac do warsztatu bo zaraz mi wywala tako kwote ze głowa boli.
jestem w trakcje rozpracowywania vaga tylko nie moge nigdzie znalezc jakis opisów bloków i wartosci jakie powinny miec by wszystko działało dobrze.
posiadam interfej robiony własnorecznie ma max 232 ale jeszcze go nie testowałem kolega kiedys go testował na golfie 3 1.9tdi i podobno mu chodził.ale wszystko wymaga swojego czasu.

byłbym wdzieczny jesli pomoglibyscie mi w moim problemie. i z podesłaniem na maila jakiegos info na temat vaga.
odwdzieczyć sie moge w taki sposób ze mam dojscie do freonu r134a za niewielkie pieniadze i jestem w stanie nabic komus klimatyzacje. lub sprawdzic jej poprawnosc działania.

Problemem moze okazac sie uszkodzony przepływomierz lub nastawnik (czasem wystarzy go wyczyscic).

VTM

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 08:36:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
dzieki za przesumiecie tematu do działu technicznego jestem nowy na forum a jak prubowałem napisac temat na technicznym to wyskoczyła mi wjadomosc ze tylko administratorzy moga pisac tam nowe tematy.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 08:40:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
podejrzewacie ze to moze byc wina przepływki?
Ja sie jakos rozbiera do przeczyszczenia?
nic nie popsuje jak ja odkrece od filtru powietrza i rozbiore czy czyscic ja przy pomocy jakis srodków chemicznych jak np wirth'owski zmywacz uniwersalny lub jakie WD.
prosze o wiecej info
z gory dzieki

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 09:03:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Falowanie na wolnych obrotach to ewidentnie wina nastawnika.
Napisz z ktorego roku masz niunie ????

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 10:07:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
audiczka jest z 93roku
a w ktorym miejscu jest ten nastawnik i jak on wyglada? ile moze kosztowac nowy?
z gory dzieki za pomoc

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:20:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
znalazłem na allegro aukcjie na ktorej ktos sie ogłasza ze czysci nastawnik za 300zl
czy moge sam go wyczyscic? czy po wyczyszczeniu potrzebe jest jego ustawinie komputerowo?

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:28:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli masz wystarczajaca wiedzę , to możesz go sam wyczyścić, ale sądząc po twoich pytaniach raczej jej nie masz. Skorzystaj z usług mechanika, a później oczywiście przy podpiętym VAG`u należy wykonać adaptację nastawnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
a jest gdzies w warszawie jakis dobry mechanior który wmiare niedrogo by sie tym zajoł i przeprowadził cała diagnostyke wagiem?

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 14:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
przepływomierz

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 15:06:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
--------------------------------------------------------------------------------

Moje auto jest tez 93 roku i dowiedzialem sie od chlopakow z Diagtronika w Jankach ze mam nastawnik starego typu - magnetyczny a teraz sa indukcyjne.
Magnetyczne sa nierozbieralne i nie da sie ich czysci a jak usyszalem cena za nowy to malo nie osiwialem.
Falowanie obrotow to typowy obajw zwalonego nastwawnika jak chcesz to podjedz do Diagtronika w Jankach ( jesli jestes z Wawy) diagnostyka VAG kosztuje 100. Ale bedziesz wiedzial wszystko o silniku.
pozdr
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 93'


rozmawiałem z kolesiem który regeneruje nastawniki i nie ma roznicy czy jest to magnetyczny czy indukcyjny

http://www.allegro.pl/item139431452_nas ... py_vw.html

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: