.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 22:02:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] Kąt wtrysku
PostNapisane: 15.lis.2006 11:56:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkiich. Mam problem ze spalaniem w moim Audi tzn. w cyklu miejskim potrafi spalić od 10-13 l /100km przy spokojnej jeździe ok. 10 l a jak mu troche wciskam to ok. 13 l . I jeszcze jedna rzecz to czasem w temperaturze otoczenia takiej przy ktorej nie załącza świiec pali dużo gorzej niż przy załączonych. Problem tkwi chyba w kącie wtrysku ale czy ma to aż taki wpływ na spalanie ? Wczoraj po powrocie z trasy na rozgrzanym silniku podłączyłem Vaga i w Nastawach podstawowych w bloku 000 w pozycji drugiej kąt ma wartość 37 to chyba zły. Czy mogę sam ustawić kąt z podłączonym Vagiem? Wartość według Elsa ma mieć od 45-61 ale czytałem tu na forum że na tych wartościach jest nie bardzo więc jakie wartości ustawić najlepiej ? Czy kąt można ustawić luzując pompę i z podpiętym Vagiem włączonym na Nastawach podstawowych?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5TDI AEL] Kąt wtrysku
PostNapisane: 15.lis.2006 12:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
lysy1141 napisał(a):
Witam wszystkiich. Mam problem ze spalaniem w moim Audi tzn. w cyklu miejskim potrafi spalić od 10-13 l /100km przy spokojnej jeździe ok. 10 l a jak mu troche wciskam to ok. 13 l . I jeszcze jedna rzecz to czasem w temperaturze otoczenia takiej przy ktorej nie załącza świiec pali dużo gorzej niż przy załączonych. Problem tkwi chyba w kącie wtrysku ale czy ma to aż taki wpływ na spalanie ? Wczoraj po powrocie z trasy na rozgrzanym silniku podłączyłem Vaga i w Nastawach podstawowych w bloku 000 w pozycji drugiej kąt ma wartość 37 to chyba zły. Czy mogę sam ustawić kąt z podłączonym Vagiem? Wartość według Elsa ma mieć od 45-61 ale czytałem tu na forum że na tych wartościach jest nie bardzo więc jakie wartości ustawić najlepiej ? Czy kąt można ustawić luzując pompę i z podpiętym Vagiem włączonym na Nastawach podstawowych?


możesz sam ustawić ale nie kręcąc pompą tylko kołem na wałku rozrządu /koło bez klina/. Luzujesz, przestawiasz sprawdzasz.

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 13:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Prawidłowy kąt dla AEL`a to ok 60. Już masz wyjaśnioną sprawę ciężkiego rozruchu.
Wysokie spalanie to problem zapchanego katalizatora, zużytych wtrysków lub uszkodzenia pompy wtryskowej, tudziez wysokich oporów toczenia (hamulce, łożysko lub Bóg wie co jeszcze).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 13:05:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Kataliizator wycięty a jeszcze fakt że hamulce muszę sprawdzić bo coś z tyłu jakby przycierały. Ten kąt ma być mierzony w nastawach podstawowych tak ? Bo na wolnych bez nastawów podstawowych jest około 54.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Ostatnio edytowano 15.lis.2006 13:10:02 przez lysy1141, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 13:07:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt nie ma znaczącego wpływu na spalanie, prawidłowa wartość to 60 (basic settings).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 13:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Ok wielke dzięki no i chyba na spalanie może mieć wpływ to że turbina słabo pompuje tak mi się wydaje

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5TDI AEL] Kąt wtrysku
PostNapisane: 15.lis.2006 13:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
harryON napisał(a):

możesz sam ustawić ale nie kręcąc pompą tylko kołem na wałku rozrządu /koło bez klina/. Luzujesz, przestawiasz sprawdzasz.

harryON


Czyli kąt wystarczy ustawć najłatwiej tak jak kolega harryON napisał luzując koło lekko przestawić odpalić silnik sprawdzić Vagiem i będzie oki ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: