.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:12:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b2 1.6 lpg,gaznik] przestawiony zaplon?
PostNapisane: 19.lis.2006 12:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
przedwczoraj chcialem sie bujnac furka, stal ze 2 tygodnie niejezdzony, zawsze gasze go na paliwie i zawsze palil na dotyk...

krece i krece i nic, silnik dopiero sie odzywal(lapal na 1 gar) w momencie kiedy "cofalem" kluczyk w stacyjce(czyli przestawalem krecic rozrusznikiem) i tym sposobem rozladowalem aku... :(:

naladowalem aku i wczoraj odpalil, ale tez z trudem i tez dostawal zaplonu w momencie przestawania krecenia, ale tym razem zalapywal na 2 i za ktoryms razem odpalil i dalej bylo okij, normalnie zapalal....

niebardzo wiem co jest niehalo, przestawil sie zaplon, czy poprostu kable wn sa do wymiany? czy co tam jeszcze moze sie dziac?

heh znaczy sie niesluzy mu stanie na parkingu :(

pozdr

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 09:05:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Możliwa przyczyna to zbyt niskie napięcie na cewce zapłonowej. Mnie kiedyś powiedziano (podobnie wyczytałem kiedyś na tym forum), że jeśli napięcie zasilające cewkę zapłonową spadnie poniżej 10V (czy 9V - nie pamiętam dokładnie) to układ zapłonowy nie daje iskry. Więc w momencie opuszczenia kluczyka odciążasz aku, bo rozrusznik nie pobiera prądu i napięcie wzrasta więc pojawia się iskra na świecy.
Inna sprawa, to że pali na jeden lub 2 gary - jeśli masz możliwość weź farelkę, wrzuć pod maskę na kilkanaście minut i wysusz wnętrze (głównie cewkę, aparat zapł. i kable. Jeśli nie to weż kable do domu i je przesusz, przeczyść kapturki.
Przy takiej pogodzie jak ostatnio, rano silnik w moim autku jest cały mokry - też mam problemy z paleniem.

Jeśli chcesz sprawdzić kable metodą "na oko" to spróbuj odpalić silnik wieczorem, w nocy gdzieś gdzie jest ciemno i popatrz czy latają iskry po kablach. W książce Etzolda były też podane wartości rezystancji przewodów oraz uzwojeń cewki - można zmierzyć- jeśli będzie dużo odbiegać od zalecanej (gorzej jeśli jest za duża niż za mała) to kable do wymiany.

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
po naladowaniu aku do dzis niema juz problemow z odpaleniem, wiec prawdopodobnie slaby aku, choc zaraz po naladowaniu tez silnik zaczynal gadac w momencie cofania kluczyka....

kable swoja droga i tak juz swoje przejezdzily, bede mial czas to wymienie...

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: