xslawox napisał(a):
skoro mowisz ze wymieniles w silniku prawie wsz to ja bym sie z autem nie rozstawal, pytanie tylko czy ta praca skrzyni jak to ja opisujesz??
Cytuj:
.A skrzynia nie chodzi już jak nowa,ma opóznienia i drażni mnie to bo nie można ruszyć z kopyta
to nie jest czasem normalne zachowanie tipa??tez sie po nim spodziewale troche wiekszej zrywnosci ale trzeba wiedziec niestety ze nie jest to manual gdzie na krzyzowkach zrywa bieznik przy tej samej pojemnosci silnika.Jezeli jednak zauwazyles zmiany po jakims czasie uzytkowania, po prostu zmien go na nowszy (uzywany) z jakiejs innej niuni. A jezeli chodzi o przekladke na manual to ja bym sie w to nie bawil - choc sam nie jestem zwolennikiem automatu - poprostu zmien autko (ale jak wspomnialem szkoda by bylo).pozdr
No więc silnik przeszedł kapitalny remont:
Głowica:
-nowe zawory
-maszynowo poprawione gniazda zaworowe
-zhonowana,zrobiona płaszczyzna
-sprawdzona szczelność
Blok:
-spolerowane cylindry
-zrobiony szlif,płaszczyzna
-nowe pierscienie
Dodatkowo:
-wymienione wszystkie paski-rozrząd kompletny,wszystkie uszczelki,wszystkie płyny,olej
-reflektory soczewkowe
-tylnie lampy zmienione
-i jeszcze kilka drobnych spraw.
A co do objawów skrzyni, to np:
-po włączeniu "D" trzeba czasem czekać do 3...4 sekund zanim samochód sam ruszy z miejsca,nie zawsze ale rusza ze znacznym szarpnięciem,o ucieczce ze skrzyżowania przed innym samochodem można zapomniec
-po dodaniu gazu redukuje z opuznieniami,samochód przez ok.1 sek. piłuje pózniej wskakuje bieg(nie zawsze)
-Czasami sprawia wrażenie,jakby skrzynia sama nie wiedziała jaki bieg ma teraz być,robi to wrażenie jakby skrzynia się slizgała-marnowanie mocy silnika i paliwa!
-zmiana biegów nie przebiega w sposób płynny,wyraznie czuć przeskoki
Jeśli ktoś ma jakies dane na temat wymiany skrzyni to prosze o porady.