.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:47:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] prośba o analize danych z VAG-COM'a
PostNapisane: 28.lis.2006 11:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,

mam prośbe do tych, którzy się na tym znają o rzucenie okiem na te wydruki i ocene kondycji czego sie tyko da, ewntulane porady.

Autko jest bez katalizatora i ma załozone wtryski ASV. Spalanie ok 6-7 litrow w cyklu mieszanym przy raczej spokojnej jezdzie.
Aktualne niedomgania:

1. Przy niskiej temperaturze tuz po rozruchu przez ok 20s szarpie, potem sie uskoja i pracuje równo.
2. Pzy przyspierszaniu przy ok 1900-2200 obr tez przez chwile wpada w takie dziwne wibracje i szarpie.
Na jalowym:
link 1

Podczaj jazdy - 3 bieg
link 2


Pozdrawiam,
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 13:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jezeli wciskales pedal gazu do samego konca, to jest on do wymiany [ew. czujnik]. widac to w bloku 010, co z kolei ma przelozenie na 008 [zyczenie kierowcy bardzo niskie].

innymi slowy: wciskasz do oporu, a ECU dostaje sygnal, ze wciskasz na 80%.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 13:10:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 14:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Moje skromne zdanie:
Jałowy-
1.Brak pomiarów bloku 0- wykonaj to w "basic setings".
2.nieprawidłowy pomiar bloku 3- przygazuj trochę przed pomiarem.
3.blok 13- trochę zużyty jeden z wtrysków.

3 bieg-
1.Blok 3 - EGR ok
2.Blok 8- coś nie tak z dawką paliwa- i tutaj wyjaśnienia od Meszruma
3.Blok 11- Turbina ok

Więcej konkretnych rad i szczegułów napewno podadzą Ci Baskecik i Spanky.
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 13:43:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Pomiar 003 na jałowych jest poprawny - ten EGR jest zaślepiny ;)

Jeśli chodzi o szarpanie, to zrób log 000 w nastawach podstawowych, log 007 na jałowych na zimnym (najlepiej rano) i ciepłym silniku. I sprawdź wszystkie świece żarowe. I czy problem występuje tylko na zimnym silniku? Dymi na biało?

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 15:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
bazw napisał(a):
Witam.
Moje skromne zdanie:
Jałowy-
1.Brak pomiarów bloku 0- wykonaj to w "basic setings".
2.nieprawidłowy pomiar bloku 3- przygazuj trochę przed pomiarem.
3.blok 13- trochę zużyty jeden z wtrysków.

3 bieg-
1.Blok 3 - EGR ok
2.Blok 8- coś nie tak z dawką paliwa- i tutaj wyjaśnienia od Meszruma
3.Blok 11- Turbina ok

Więcej konkretnych rad i szczegułów napewno podadzą Ci Baskecik i Spanky.
Pozdrawiam


Wtryski wymieniałem na nowe jakieś 20tys km temu, mozliwe żeby tak szybko zaczęły siadać? (Rogal, coś Ty mi wstawił ;-) )

Co do grupy 0 to nie wiem czemu przycisk 'Log' był nieaktywny. Zrobiłem zrzut ekranu, mam na laptopie w domu - jak wroce wieczorem to załącze)

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 15:38:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moi mili, czy nikt z Was nie widzi 010 - position throttle?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 15:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
moi mili, czy nikt z Was nie widzi 010 - position throttle?


drogi meszrumie ja widze ... ;-) i całkowice sie z toba zgadzam .....

pomiar zrobiony nieprawidłowo (czyt.sendał nie oparty o podłoge) badz tez potencjometr pedału gazu do wymiany ...

poza tym brak 000 (basic settings)
co do 013 to moze silniczek juz delikatnie kucnął (moze tez to byc (duża korekta) zwiazane ze złym katem wtrysku)

P.S co do potencjometru to nie wywalilo jakis błędów... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 15:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
moi mili, czy nikt z Was nie widzi 010 - position throttle?


Z pedałem gazu jest tak ze mam log z innej proby i tam 'position throttle' doszło to 85%
Kiedyś oderwała mi sie wierzchnia część pedału (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) i zostało to tymczasowo owinięte jakąś taśmą aby "sie trzymało" ;-) i tak już niestety tymczasowo zostało na dłużej. Rzeczywiście więc może nie dochodzić na 100% przy maksymalnym wcisnięciu.

Group B: '010
Mass Air Flow Barometric Manifold Position
TIME 861-945 Pressure Pressure Throttle
STAMP mg/R mbar mbar %
14.17 638.4 997 1367 63.9
15.44 818.0 997 1785 72.5
16.70 847.9 997 1969 74.9
17.98 847.9 997 1958 76.1
19.23 847.9 997 1918 76.9
20.48 844.6 997 1928 77.6
21.77 818.0 997 1918 78.4
23.01 794.7 997 1918 79.2
24.30 778.1 997 1918 80.0
25.55 748.1 997 1867 82.0
26.83 744.8 997 1897 82.0
28.09 704.9 997 1836 83.5
29.34 681.6 997 1816 84.3
30.62 661.7 997 1785 85.1
31.87 505.4 997 1326 0.0

Żadnych błędów potencjmetra nie wywaliło.

Co jest nie tak z 13-ą grupą? Jak to czytać i jak to powinno wyglądać?

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Ostatnio edytowano 28.lis.2006 16:00:40 przez sulek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 15:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sulek napisał(a):
meszrum napisał(a):
moi mili, czy nikt z Was nie widzi 010 - position throttle?


Z pedałem gazu jest tak ze mam log z innej proby i tam 'position throttle' doszło to 85%
Kiedyś oderwała mi sie wierzchnia część pedału (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) i zostało to tymczasowo owinięte jakąś taśmą aby "sie trzymało" ;-) i tak już niestety tymczasowo zostało na dłużej. Rzeczywiście więc może nie dochodzić na 100% przy maksymalnym wcisnięciu.


popracuj nad pedałem co by mozna go było wciskac do konca .... :diabel:
w przecinym wypadku logi z Vag'a sa niemiarodajne i generalnie wróżymy z fusów... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 17:00:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
sulek napisał(a):
meszrum napisał(a):
moi mili, czy nikt z Was nie widzi 010 - position throttle?


Co jest nie tak z 13-ą grupą? Jak to czytać i jak to powinno wyglądać?


Logi pod obciążeniem oczywiście są mało miarodajne. Ale to, moim skromnym zdaniem, nie jest bezpośrednio związane z odpalaniem i wibracjami ;)

W 013 mieścisz się w tolerancji, ale te dawki są trochę rozjechane mimo nowych wtrysków. Do tego kłopoty przy odpalaniu i jakieś wibracje. Może to być drobiazg, ale raczej warto to sprawdzić :!: Logi z kąta wtrysku i temperatur mogą coś powiedzieć. I świece też przydało by się sprawdzić. No i czy dymi w czasie szarpania takim ropnym dymkiem? Na ciepłym silniku pali bez problemu?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 22:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Jozef napisał(a):

W 013 mieścisz się w tolerancji, ale te dawki są trochę rozjechane mimo nowych wtrysków. Do tego kłopoty przy odpalaniu i jakieś wibracje. Może to być drobiazg, ale raczej warto to sprawdzić :!: Logi z kąta wtrysku i temperatur mogą coś powiedzieć. I świece też przydało by się sprawdzić. No i czy dymi w czasie szarpania takim ropnym dymkiem? Na ciepłym silniku pali bez problemu?


Przy zapalaniu na zimno kiedy szarpie kopci ciemnym dymem, na ciepłym silniku nie ma adnych problemów
Załączam zrzut ekranu z grupy 000 przy rozgrzanym silniku
Obrazek
Co mierzy (jaki czujnik) dane z grupy 013? Co to są za dane - czy to ilość paliwa w przypadająca na dany wtryskiwacz?

Pozdrawiam,
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 23:10:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Żaden czujnik nie mierz grupy 013. Na niskich obrotach komputer robi korekcję dawek, tak żeby silnik chodził płynnie. To znaczy, na podstawie odczytu z czujnika Halla wie, że jeden cylinder "popycha" wał lepiej a inny gorzej. I tam gdzie jest lepiej zmniejsza dawkę a tam gdzie gorzej zwiększa. W 013 widać właśnie te korekty. Na ich podstawie można ocenić wypadkowy wynik wtrysków, kompresji, pompy, itp. Choć nie zawsze wiadomo co konkretnie powoduje duże korekty (najczęściej wtryski).

Co do 000 - to trzeba zrobić inaczej. Musisz mieć jedną grupę włączoną. Wtedy można wcisnąć "switch to basic settings" - i właśnie tak trzeba zrobić pomiar (oczywiście obroty jałowe w basic settings, nie pod obciążeniem). Ciemny dym teorię kąta czy świec chyba trochę obala - ale mimo wszystko warto to sprawdzić. Takie szarpanie to nie najlepszy objaw.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 23:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Naprawić pedał, wykonać ponownie diagnoze z sandałem w podłodze. Blok 000 poprisymi w opcji basic settings. Z wynikami zapraszamy ponownie.
PS: jak można jeździć z takim pedałem :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 14:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
baskecik napisał(a):
Naprawić pedał, wykonać ponownie diagnoze z sandałem w podłodze. Blok 000 poprisymi w opcji basic settings. Z wynikami zapraszamy ponownie.
PS: jak można jeździć z takim pedałem :):


Z pedałem jak się okzauje wszystko ok, tylko noga coś słaba, teraz się poprawiłem i cisnąłęm na 100% :D

Oto wyniki próby obciążeniowej:
Obrazek

Oto jeszcze raz na jałowym na ciepło po ostrym butowaniu na próbie dynamicznej.

Obrazek


Tutaj grupa 000 w basic settings na ciepłym silniku:
Obrazek



Teraz jeszcze troche danych na zimnym.
Grupa 000 w basic settings:
Obrazek

i wydruk grupy 007 i 013 na zimnym. Co ciekawe w grupie 13 na początku tuz po uruchomienu silnika rozbioeżności pomiędzy cylinrami są dość duże, ale po kilku minutach wyrównuje się niemalże do zera.
Natomiast po ostrej jeździe w grupie 013 znowu pojawiją się rozbieżności pomiędzy cylindrami.

007 i 013 na zimnym tuz po odpaleniu:

Group A: '007 Group B: '013
Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3
TIME TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2
STAMP °C °C °C STAMP mg/R mg/R mg/R
0.46 6.3 3.6 3.6 1.37 0.0 0.0 0.0
16.22 6.3 2.7 3.6 17.13 -0.6 -0.3 -1.5
17.62 6.3 2.7 3.6 18.54 -0.9 -0.5 -1.7
19.03 6.3 2.7 3.6 19.97 -1.3 -0.8 -1.6
20.46 6.3 2.7 3.6 21.37 -1.3 -0.7 -1.6
21.86 6.3 2.7 3.6 22.81 -1.4 -0.6 -1.5
23.30 6.3 2.7 3.6 24.21 -1.3 -0.6 -1.6
24.70 6.3 2.7 5.4 25.62 -1.3 -0.6 -1.5
26.11 6.3 2.7 5.4 27.05 -1.2 -0.6 -1.5
27.54 6.3 2.7 5.4 28.45 -1.2 -0.6 -1.5
28.94 6.3 2.7 5.4 29.89 -1.3 -0.7 -1.6
30.38 6.3 2.7 5.4 31.29 -1.3 -0.7 -1.6
31.78 6.3 2.7 5.4 32.69 -1.4 -0.8 -1.7
33.18 6.3 2.7 5.4 34.13 -1.4 -0.8 -1.8
34.61 6.3 2.7 5.4 35.53 -1.3 -0.8 -1.9
36.01 6.3 2.7 5.4 36.97 -1.3 -0.8 -2.0
37.45 6.3 2.7 6.3 38.36 -1.3 -0.9 -2.1
38.85 6.3 2.7 6.3 39.77 -1.4 -1.0 -2.1
40.26 6.3 2.7 6.3 41.20 -1.4 -1.0 -2.1
41.69 6.3 2.7 6.3 42.60 -1.5 -1.0 -2.2
43.09 6.3 2.7 6.3 44.04 -1.5 -1.0 -2.4
44.53 6.3 2.7 7.2 45.44 -1.4 -1.0 -2.4
45.93 6.3 2.7 7.2 46.85 -1.4 -1.1 -2.5
47.34 6.3 2.7 7.2 48.28 -1.5 -1.2 -2.7
48.77 7.0 2.7 7.2 49.68 -1.6 -1.3 -2.8
50.17 7.0 2.7 7.2 51.12 -1.6 -1.3 -2.8
51.61 7.0 2.7 7.2 52.52 -1.6 -1.2 -2.7
53.01 7.0 2.7 7.2 53.93 -1.6 -1.2 -2.7
54.41 7.0 2.7 8.1 55.36 -1.7 -1.5 -2.8
55.85 7.0 2.7 8.1 56.76 -1.7 -1.5 -2.8
57.25 7.0 2.7 8.1 58.20 -1.6 -1.4 -2.7
58.69 7.0 2.7 8.1 59.60 -1.7 -1.4 -2.8
60.08 7.0 2.7 8.1 61.00 -1.6 -1.4 -2.7
61.49 7.0 2.7 8.1 62.44 -1.7 -1.4 -2.8
62.92 7.0 2.7 8.1 63.83 -1.6 -1.4 -2.7
64.32 7.0 2.7 8.1 65.27 -1.6 -1.5 -2.9
65.76 7.0 2.7 8.1 66.67 -1.5 -1.4 -2.8
67.16 7.0 2.7 9.0 68.08 -1.4 -1.3 -2.8
68.57 7.0 2.7 9.0 69.51 -1.6 -1.4 -2.8
70.00 7.0 2.7 9.9 70.91 -1.5 -1.4 -2.8
71.40 7.0 2.7 9.9 72.35 -1.6 -1.5 -2.9
72.84 7.0 2.7 9.9 73.75 -1.6 -1.5 -2.8
74.24 7.0 2.7 9.9 75.16 -1.6 -1.5 -2.8
75.65 7.0 2.7 10.8 76.59 -1.5 -1.4 -2.7
77.08 7.0 2.7 10.8 77.99 -1.5 -1.4 -2.7
78.48 7.0 3.6 10.8 79.43 -1.5 -1.5 -2.6
79.92 7.0 3.6 10.8 80.83 -1.5 -1.4 -2.6
81.32 7.0 2.7 10.8 82.23 -1.4 -1.4 -2.6
82.72 7.0 2.7 10.8 83.67 -1.5 -1.4 -2.6
84.15 7.0 2.7 10.8 85.07 -1.5 -1.5 -2.6
85.55 7.0 2.7 10.8 86.51 -1.5 -1.5 -2.6
86.99 7.0 2.7 10.8 87.90 -1.5 -1.5 -2.6
88.39 7.0 2.7 11.7 89.31 -1.5 -1.5 -2.6
89.80 7.0 2.7 11.7 90.74 -1.5 -1.5 -2.6
91.23 7.0 2.7 11.7 92.14 -1.5 -1.5 -2.6



A tutaj 013 po 10 minutach od uruchomienia na jałowym:

Group A: '007 Group B: '013
Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3
TIME -2 to +2 ? ? ? TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2
STAMP °C °C °C STAMP mg/R mg/R mg/R
0.49 14.7 8.1 45.0 1.41 0.3 0.1 -0.2
1.89 14.7 8.1 45.0 2.84 0.3 0.1 -0.2
3.33 14.7 8.1 45.0 4.25 0.3 0.2 -0.1




Pozdrawiam,
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 21:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
powiem krótko (bo ogladam seXmisje ;-) )

003,008,011 -> OK
000 (basic settings) -> OK
001 - dawka 4,4 mg/skok ... zmniejszybym do 3-3.4 mg/sok ... nie bede mowil po co ... :diabel:

reszta wydaje sie byc tez OK .. ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 00:01:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
sulek napisał(a):
007 i 013 na zimnym tuz po odpaleniu:

Group A: '007 Group B: '013
Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3
TIME TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2
STAMP °C °C °C STAMP mg/R mg/R mg/R
60.08 7.0 2.7 8.1 61.00 -1.6 -1.4 -2.7
Pozdrawiam,
Artur


Minutę po odpaleniu te dawki korekcyjne są dosyć spore. To + szarpanie na zimnym + wibracje - moim zdaniem warto sprawdzić co się dzieje. Może by zmierzyć kompresję?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 00:19:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Jozef napisał(a):
sulek napisał(a):
007 i 013 na zimnym tuz po odpaleniu:

Group A: '007 Group B: '013
Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3
TIME TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2
STAMP °C °C °C STAMP mg/R mg/R mg/R
60.08 7.0 2.7 8.1 61.00 -1.6 -1.4 -2.7
Pozdrawiam,
Artur


Minutę po odpaleniu te dawki korekcyjne są dosyć spore. To + szarpanie na zimnym + wibracje - moim zdaniem warto sprawdzić co się dzieje. Może by zmierzyć kompresję?


Kompresje sprawdze przy najbliższej okazji...
Nie wiem czy to moze mieć związek ale to szarpanie pojawiło się po wymianie wtrysków z oryginalnych 1Z na ASV i wystepuje raczej przy niskiej temperaturze na zewnątrz. Świece sprwawdziłem przedwczoraj i wszystkie grzeją.
Przy ciepłym siniku pali na dotyk i żadnego szarpania nie ma.
A czy wartośc kąta wtrysku nie jest ciut za niska - 48 przy ciepłym silniku?

Pozdrawiam,
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: