.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:42:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9 TDi 1Z] Mułowaty diselek
PostNapisane: 30.lis.2006 17:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2006 17:12:33
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Witam.
Jestem tu nowy ale mam nadzieje że mi pomożecie w moim problemie. Autko kupiłem ok miesiąca temu :diabel: i od razu wymieniłem świece, rozrząd, olej, filtry itd.
Problem polega na tym że auto jest mułowate :zly: , czym może to być spowodowane??

Błagam pomóżcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 18:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
stary ... o silniki 1Z na forum to juz chyba było wszystko ... :diabel:

ale tak w telegraficzym skrócie powodami mułowatości twojego TDI:

-N75
-dziura w dolocie
-wysrane wtryski
-wysrane turbo
-uszkodzenie mechaniczne (nie widoczne gołym okiem)
-wysrany silnik (kupiłes ledwo dyszacego starego kibla ;-) )
-moze masz 5 worków cementu w bagazniku ;-)
-moze poprostu kiedys miales auto 200 konne i teraz 90 kucy wydaje Ci sie mułowate
- itp,itd ......

podepnij Vag'a zrob logi dynamiczne i wstaw na forum .. bedziem radzic ..

reszta w opcji SZUKAJ :!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 12:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2006 17:12:33
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
To że musze jechać na komputer to wiem, więc żadna nowość.
Myślałem bardziej że doradzisz co sprawdzić i jakie są najczęstrze usterki w tych silnikach które powodują że auto jest z deczka mułowate


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 12:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kris_vip napisał(a):
Myślałem bardziej że doradzisz co sprawdzić i jakie są najczęstrze usterki w tych silnikach które powodują że auto jest z deczka mułowate


przeczytaj jeszczeraz to co Ci napisałem .... (tylko ze zrozumieniem ;-) )
to sa najczestrze usterki .... :):
i to powininies sprawdzic ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 14:25:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2006 17:12:33
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
No tak nie doczytalem, moja wina. Tylko mam takie dość laickie pytanie , co oznacza N75??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 15:20:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kris_vip napisał(a):
No tak nie doczytalem, moja wina. Tylko mam takie dość laickie pytanie , co oznacza N75??


tak dobrze to nie ma .... nawet w Erze ... ;-)

opcja SZUKAJ twoim przyjacielem ... było 1000 razy ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 16:24:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
kris_vip napisał(a):
To że musze jechać na komputer to wiem, więc żadna nowość. Myślałem bardziej że doradzisz co sprawdzić i jakie są najczęstrze usterki w tych silnikach które powodują że auto jest z deczka mułowate


Najczęstrzych usterek jest wiele ;) A eliminowanie po kolei wszystkich możliwości jest drogie ;) Tak że najlepiej zacząć od komputera. Pamiętaj, że nie chodzi jedynie o sprawdzenie błędów, tylko jazdę testową i pomierzenie przynajmniej: przepływomierza, turbiny, kąta wtrysku (statycznego i pod obciążeniem) i dawek korekcyjnych - mechanik powinien wiedzieć o co chodzi.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 17:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2006 17:12:33
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
No w końcu jakaś konkretna rada co robić. Może ktoś jeszcze coś doradzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 17:56:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kris_vip napisał(a):
No w końcu jakaś konkretna rada co robić. Może ktoś jeszcze coś doradzi??

ale tu nie ma co radzic ... zmiast siedziec przed kompem zrob pelna diagnoze autka, wklej logi i bedziemy radzic ...
wrózek tu nie ma i nikt z fusów Ci nie wywrózy co dolega twojemu TDI ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 18:26:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
powiedz jeszcez co masz na myśli pisząc, że auto jest mułowate , bo dla mnie 1z nawet w serii jest mułowaty :) no offence
czy jeździłeś nim przez jakiś czas i nagle Ci się coś wysrało

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 1.9 TDi Avant] Mułowaty diselek
PostNapisane: 02.gru.2006 18:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kris_vip napisał(a):
Witam.
Jestem tu nowy ale mam nadzieje że mi pomożecie w moim problemie. Autko kupiłem ok miesiąca temu :diabel: i od razu wymieniłem świece, rozrząd, olej, filtry itd.
Problem polega na tym że auto jest mułowate :zly: , czym może to być spowodowane??

Błagam pomóżcie

Do analizy na VAG`u: bloki 01 / 003,008,011,013. Ostatni statycznie, reszta dynamicznie. Niestety bez tych wyników błądzimy i możemy jedynie zgadywać.
Dodatkowo : wpisz w wyszukiwarce forum hasło:1Z a uzyskasz bezpłatny dostęp do kopalni wiedzy ;)
Jesli po analizie blokow bedzie ok, to trzeba go zabrać na randkę na autostradę z sandałem w podłodze :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 19:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Z mojej strony polecie ci zastosowanie preparatu STP do czyszczenia wtryskiwaczy (taki czarny w ok. 300 ml butelce z dłógą szyjką). Moze nie jest to jakaś super profesjonalna rada ale jak zastosowałem w swoim samochodzie to zyskał na dynamice i czaczą chodzić płynniej. Wiele nie ryzykujesz, preparat może tylko pomóc a koszt to tylko 15zł, do nabyćia w karzdym hipermarkecie i stacjach bęzynowych (ok 5zł drożej) :): . Napisz jak jak zadziałał u ciebie tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=50418&highlight=


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 19:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Solostraton napisał(a):
Z mojej strony polecie ci zastosowanie preparatu STP do czyszczenia wtryskiwaczy (taki czarny w ok. 300 ml butelce z dłógą szyjką). Moze nie jest to jakaś super profesjonalna rada ale jak zastosowałem w swoim samochodzie to zyskał na dynamice i czaczą chodzić płynniej. Wiele nie ryzykujesz, preparat może tylko pomóc a koszt to tylko 15zł, do nabyćia w karzdym hipermarkecie i stacjach bęzynowych (ok 5zł drożej) :): . Napisz jak jak zadziałał u ciebie tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=50418&highlight=


przed zalaniem jakiegokolwiek syropu radze zrobic porzadna diagnoze ....
P.S sa przypadki ze zalanie wynalazków do wtryskiwaczy powodowało ich szybkie usmiercenie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 20:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Nie znam danych statystycznych ale od strony technicznej nie za bardzo rozumiem jak preparat rozpuszczajacy nagar może popsuć kawałek stali zakończonego malutkimi otworkami jakim jest wtryskiwacz. Sądze że już większy wpływ ma temperatura wpływajaca na zmiane struktury, gabarytów i kształtów stali. Co prawda jest jakis procent szans że rozpuszczajacy się nagar oderwie sie od powierzczni wtryskiwacza i zatka go, ale z tego co wiem to nagar tworzy sie bardziej na zewnątrz wtryskiwacza niż w środku. Innego sposobu na uszkodzenie tego elementu nie widze, no chyba że mnie ktoś uświadomi to bede wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 20:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Z tym STP to pewnie jest tak jak ze starą praklą do której po 10 latach ktoś wrzucił coś na odkamienienie. Po pierwszym praniu woda wali z każdej strony. Gdyby nie odkamieniać to pewnie by jeszcze z 5 lat śmigała. ;)

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 21:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Po co wrzuczasz na 2 tematach tego samego posta??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2006 17:12:33
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Autkiem jeżdzę od niedawno (ok 2 miechy) bo dopiero go kupiłem. Mówiąc że jest mułowaty mam na myśli że dopiero zaczyna ciągnąć jak pedał gazu jest na maxa w podłodze (gdyby mocniej wcisnąć to wpadnie do komory silinika ) ;) . Z tego co zaobserwowałem to bardzo wolno rośnie temp płynu chłodzącego, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale pisze.

Mam ogromną prośbę, czy moglibyście napisacie orientacyjną cene za nowy przepływomierz ??

I jeszcze jedna ogromna prośba, czy jest ktoś z Łodzi kto ma VAG'a i mógłby mi pomóc, bo boję się że mechanik może mnie drogo skasować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:57:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kris_vip napisał(a):
Autkiem jeżdzę od niedawno (ok 2 miechy) bo dopiero go kupiłem. Mówiąc że jest mułowaty mam na myśli że dopiero zaczyna ciągnąć jak pedał gazu jest na maxa w podłodze (gdyby mocniej wcisnąć to wpadnie do komory silinika ) ;) . Z tego co zaobserwowałem to bardzo wolno rośnie temp płynu chłodzącego, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale pisze.

Mam ogromną prośbę, czy moglibyście napisacie orientacyjną cene za nowy przepływomierz ??

I jeszcze jedna ogromna prośba, czy jest ktoś z Łodzi kto ma VAG'a i mógłby mi pomóc, bo boję się że mechanik może mnie drogo skasować.

Jest i mógłby Ci pomóc. W poniedziałek wieczorem.
PS: nie mam tylko redukcji z OBD2 na OBD1 , ale coś się wymyśli ;)
PS2: uzupełnij profil
P3: z którego roku ten twój smierdzący diesel ?
:):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 01:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2006 17:12:33
Posty: 24
Lokalizacja: Łódź
Jest to rocznik 93, na priva wysłałem wiadomość odnośnie poniedziałku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 01:56:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli rocznik `93 to tylko pozostaje VAG. VAG-COM`em sie nie podłacze. przykro mi.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: