.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:46:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG] Coś z elektryką chyba
PostNapisane: 02.gru.2006 11:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Siema, nigdy nie miałem problemów z moim Audi a tu nagle jak chce ja sprzedac to coś ją boli :( Mianowicie: Trzy razy na dziesięc (3/10) jak chce ją odpalić to po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki przygasaja i słychać pyknięcie ale nic nie kręci a czasem jest wszystko okej. Co to moze byc? Z alternatorem i rozrusznikiem nic nie robiłem, świece, palec kopułka nowe ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 11:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprawdz czy akumulator masz naladowany i wyczysc klemy. Dobrze je dokrec. Mialem tak niedawno. Mialem male zwarcie przy radiu (jakis fachowic je zakladal poprzedniemu wlascicielowi) i jak auto postalo kilka dni to akumulator sie czesciowo rozladowywal. I byly wlasnie takie oznaki. Zwlaszcza w chlodne poranki jak olej jest gesty. Jak doladowalem to wracalo do normy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 11:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Najprawdopodobniej cos z alternatorem :)

Jak ladowanie na wskazniku?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 12:03:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Alternator moze byc przyczyna niedoladowywania akumulatora. Ale niekoniecznie. Moze po prostu akumulator juz wysluzony i zle znosi nadchodzaca zime :D

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 12:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozesz miec zasniedziałe klemy na akumulatorze. przeczysc je drobnym papierkiem sciernym i posmaruj wazelina tech. jesli nie pomoze to sprawdz polaczenie - aku z budą samochodu (rdza itp) i polaczenie plusa aku z rozrusznikiem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 19:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Kelmy juz czyścilem i styki aku z masa i wszystkie styki przy alternatorze ale to nic nie pomogło. Aku na pewno jest dobry bo prawie nowy, jak sprawdzalem miernikiem to nigdzie prąd nie ucieka. Myślalem nad wymiana szczotek i regulatora napieca w alternatorze, moze to pomoc?
Ładowanie na wskaźniku przed odpaleniem jakies 9V ale na aku jest normalnie 13.8 a po odpaleniu wskaznik pokazuje jakies 13V. Czsami na wolnych obrotach widze ze wskaznik lekko faluje (ten od ładowania aku) i kontrolki lekko tez przygasaja, ale to rzadko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 21:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja stawiam na wyłącznik elektromagnetyczny przy rozruszniku albo stacyjkę. Posprawdzaj jedno i drugie. :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 22:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Cytuj:
Ładowanie na wskaźniku przed odpaleniem jakies 9V ale na aku jest normalnie 13.8 a po odpaleniu wskaznik pokazuje jakies 13V


Nie zabardzo rozumiem co to jest to 9V?? Powiem ci że jeśli po przekręceniu kluczyka wskaźniki ci przygasają i słychać takie pykniecie to na bank jest akumulator. Wrzuc na noc na prostowniki śmiało możesz sprzedawać. Jak by ci alternator nie ładował to by ci obrotomierz nie działał, wiec jesli działa to sądze że wszystko gra. A jakie masz napiecie rozruchowe akumulatora? Moze że masz za słaby akumulator i ci napięcie na rozruchu przez to spada.

Swoja drogą ten temat bardziej nadaje sie na dział "WNĘTRZE i UKŁAD ELEKTRYCZNY" :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:01:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Solostraton napisał(a):
Cytuj:
Ładowanie na wskaźniku przed odpaleniem jakies 9V ale na aku jest normalnie 13.8 a po odpaleniu wskaznik pokazuje jakies 13V


Nie zabardzo rozumiem co to jest to 9V?? Powiem ci że jeśli po przekręceniu kluczyka wskaźniki ci przygasają i słychać takie pykniecie to na bank jest akumulator. Wrzuc na noc na prostowniki śmiało możesz sprzedawać. Jak by ci alternator nie ładował to by ci obrotomierz nie działał, wiec jesli działa to sądze że wszystko gra. A jakie masz napiecie rozruchowe akumulatora? Moze że masz za słaby akumulator i ci napięcie na rozruchu przez to spada.

Swoja drogą ten temat bardziej nadaje sie na dział "WNĘTRZE i UKŁAD ELEKTRYCZNY" :):



Czemu miałby obrotomierz nie działać ? Pytam z ciekawości.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Mowie ze nie ma na to reguły czy zimny czy ciepły to raz zapali i jest ok a raz nie chce a np. za 30min. zapali elegancko, czyli aku sam z siebie sie nie naładuje przez 30min na wylaczonym silniku :P A 9V pokazuje mi wskaznik w srodu auta gdy przekrece kluczyk aby zapalic kontrolki. Miałem juz tak ze zrobilem trase 150km zgasilem auto i po chwili juz nie chcialo odpalic (jak opisalem to wyzej) a np. za godzine albo na drugi dzien rano pali elegancko.

O co chodzi z tym wlacznikiem elektromagnetycznym? Czy moze mam sie zajac rozrusznikiem a nie alternatorem? W rozruszniku tez sa szczotki i moze je powinienem wymienic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
KorNoLio napisał(a):
Ja stawiam na wyłącznik elektromagnetyczny przy rozruszniku albo stacyjkę. Posprawdzaj jedno i drugie. :peace:


To co kolega wyżej napisał i co wlasnie cytuje jest w 90 % przyczyną twoich problemów.
wylacznik mozesz regenerowac, rozebrać, wyczyscic, posmarowac wazeliną i powinien dzialac. Wygodniej zalozyc nowy.
Jest zasniedzialy i stary, wiec po przekreceniu kluczyka słyszysz pykniecie a z powodu pobrania duzego pradu przygasaja Ci kontrolki co jest naturalne.

http://klub.chip.pl/zd/sierra-2,3D/rozr ... age002.jpg
tu masz jakies przykladowe foto. Mozliwe, ze wystarczy wyjacie tulei mosieznej ze srodka, przeczyszczenie jej i posmarowanie. To ona wlasnie lubi stawiac duzy opor, sniedzieć itd.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Jak znam zycie to pewnie bez wyjmowania rozrusznika nie mozna sie dostac to tego wlacznika :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:40:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Lochus napisał(a):
Jak znam zycie to pewnie bez wyjmowania rozrusznika nie mozna sie dostac to tego wlacznika :?:
TEgo Ci nie powiem bo musialbym widzieć twój motor.
Ostatnio robiłem to w polonezie z silnikiem rovera iw golfie II.
Spokojnie dalo sie bez wyjmowania calego rozrusznika.

W przedniej czesci rozrusznika jak widac na fotce masz sruby ktore go trzymają. Wczesniej odlacz akumulator ! odlacz przewody , odkrec te sruby, wyjmij, wyczysc, posmaruj, zaloz - powinno byc ok.

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Okej, zrobie jak mówisz zobaczymy co bedzie, a o efektach poinformuje na pewno ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 00:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Cytuj:
Czemu miałby obrotomierz nie działać ? Pytam z ciekawości.


Nie wiem jak w tym modelu ale obrotomierz jest przynajmniej u mnie podłaczony do alternatora. Jak alternator nie kręci to nie działa, jak sie slizga pasek od alternatora to obrotomierz też wariuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 01:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 20:06:47
Posty: 138
Lokalizacja: Legionowo
Solostraton napisał(a):
Cytuj:
Czemu miałby obrotomierz nie działać ? Pytam z ciekawości.


Nie wiem jak w tym modelu ale obrotomierz jest przynajmniej u mnie podłaczony do alternatora. Jak alternator nie kręci to nie działa, jak sie slizga pasek od alternatora to obrotomierz też wariuje.

To nie ma nic wspolnego, wszystko jest ok bo akumulator jest prawidlowo naladowany co pisal wyzej autor tematu cyt:
Cytuj:
na aku jest normalnie 13.8 a po odpaleniu wskaznik pokazuje jakies 13V

_________________
Moje autko:
A6 C5 1998r, 1.8T AJL 180KM
Nick: DjDr lub Doc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 01:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Odpowiadałem tylko na pytanie kolegi Byka :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 09:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Mozesz jeszcze miec zle dokrecone lub zasniedziale styki przy rozruszniku. Chodzi mi o ten gruby od + akumulatora. Odkrec, przeczysc i dokrec mocno. Moze tam sie robia takie spadki napiecia. Tylko troche dziwne ze prawie 5V bez obciazenia rozrusznikiem (z 13,8 do 9V). Wiec moze jednak gdzies cos zwiera? Ale zacznij od przeczyszczenia tego polaczenia i jak koledzy radzili.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 12:00:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lochus napisał(a):
Jak znam zycie to pewnie bez wyjmowania rozrusznika nie mozna sie dostac to tego wlacznika :?:



Mam ten sam silniczek (2.3 NG) co ty i z kanału po odkręceniu osłony silnika, po stronie pasażera jest rozrusznik i przy nim na górze wyłącznik elektromagnetyczny i da się go wyjąć spokojnie bez wyciągania rozrusznika. Wyjmij rozbierz nasmaruj i złóż. Chyba, że styki są juz tak wypalone, że prawi nic z nich nie zostało to będziesz musiał je wymienić. Ale ja na twoim miejscu jak zabierał bym się za elektrowyłącznik to wyjąłbym cały rozrusznik i sprawdził łożyska i szczotki, bo jeżeli szczotki są też zużyte to może być także taki sam objaw jak masz ty.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 12:05:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zrob caly rozrusznik. jezeli sypac zaczyna sie rozrusznik to wywalone jest wszystko czyli bendix, tulejki , szczotki , komutator. zrobisz jedno , znowu bedziesz wracal do tego az w koncu padnie Ci aku w srodku zimy i bedziesz mial problem przez wlasne oszczedzanie
p.s.
w rozruszniku nie ma lozysk

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: