.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:10:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 b4 2.3 NG] mineral czy polsyntetyk???
PostNapisane: 18.gru.2006 12:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 14:25:43
Posty: 26
Lokalizacja: kwidzyn
Witam! Mam pytanko odnosnie tego jaki olej jest zalecany do tego typu silnika. Moj mechanik mowi ze 'powinien byc polsyntetyk bo caly silnik opiera sie na hydraulice a polsystetyk jest rzadszy. Ale przy silnikach z wiekszym przebiegiem i tak leje sie mineral.' Czy ma racje??? Obecnie auto jezdzi na minerale Valvoline 15w 40. Niedawno mial wymieniane szklanki i uszczelniacze na zaworach. Zauwazylem ze po odpaleniu przez 1-2 min slychac pukanie z glowicy. po chwili pukanie ustepuje.
Czy to pukanie moze byc spowodowane tym ze jest gesty olej???
Czy dalej lac mineral czy przejsc na polsyntetyk np. Valvoline Max Live 10w 40 ?????
Prosze o rade.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 13:16:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli nie wciąga ci zbyt dużo oleju to śmiało przechodz na połówkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 b4 2.3 NG] mineral czy polsyntetyk???
PostNapisane: 18.gru.2006 13:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
filipradzikowski napisał(a):
Obecnie auto jezdzi na minerale Valvoline 15w 40. Niedawno mial wymieniane szklanki i uszczelniacze na zaworach. Zauwazylem ze po odpaleniu przez 1-2 min slychac pukanie z glowicy. po chwili pukanie ustepuje.
Czy to pukanie moze byc spowodowane tym ze jest gesty olej???


Witaj!

"Pukanie" to pewnie popychacze zaworów- standart w NG.
Skoro porobiłes to co napisales to polecam LiquiMoly 10W40 pólsyntetyk z MOS-em ( załatwia temat popychaczy) i dolewanie oleju do max.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 17:51:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Zalej dobry polsyntetyk jak ci nie bierze oleju i bedzie smigac.

martab99 napisał(a):
Skoro porobiłes to co napisales to polecam LiquiMoly 10W40 pólsyntetyk z MOS-em ( załatwia temat popychaczy) i dolewanie oleju do max.


A mi zawsze mowiono ze oleju nie wolno lac do maxa :): . Ja leje tak ze mam ok 3/4 miedzy min a max na bagnecie

_________________
Audi Coupe 2.3NG R.I.P.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 19:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Leje na full, a w kupecie i motocyklach sporo ponad max :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 19:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
mam taki silnik (NG), przebiegu nie znam, nie wiem co było lane zanim go kupiłem, ale dałem shell helix 10w40 i jest bardzo dobrze. Nie pałuję go zbytnio, także póki co po 7000km zjadł niecały litr, ale miałem wycieki w paru miejscach, które zlikwidowałem, jeszcze trochę mi cieknie uszczelka miski olejowej. W silniku poza wymianą paru drobnych cieknących uszczelek nic nie robiłem jeszcze.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 00:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
foxbat napisał(a):
mam taki silnik (NG), przebiegu nie znam, nie wiem co było lane zanim go kupiłem, ale dałem shell helix 10w40 i jest bardzo dobrze. Nie pałuję go zbytnio, także póki co po 7000km zjadł niecały litr, ale miałem wycieki w paru miejscach, które zlikwidowałem, jeszcze trochę mi cieknie uszczelka miski olejowej. W silniku poza wymianą paru drobnych cieknących uszczelek nic nie robiłem jeszcze.


No i? :056:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 10:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
No i?


No i tyle że można zalać półsyntetyk i to działa w tym silniku dobrze - takie mam odczucie.

Ale teraz jak patrzę to ten mój poprzedni post jakiś zawinięty i chyba nie na temat.... :D

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 b4 2.3 NG] mineral czy polsyntetyk???
PostNapisane: 19.cze.2011 20:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
martab99 napisał(a):
filipradzikowski napisał(a):
Obecnie auto jezdzi na minerale Valvoline 15w 40. Niedawno mial wymieniane szklanki i uszczelniacze na zaworach. Zauwazylem ze po odpaleniu przez 1-2 min slychac pukanie z glowicy. po chwili pukanie ustepuje.
Czy to pukanie moze byc spowodowane tym ze jest gesty olej???


Witaj!

"Pukanie" to pewnie popychacze zaworów- standart w NG.
Skoro porobiłes to co napisales to polecam LiquiMoly 10W40 pólsyntetyk z MOS-em ( załatwia temat popychaczy) i dolewanie oleju do max.


Odgrzeje kotleta, bo mało jest postów na ten temat.
W naszym NG po kilku wejściach na wyższe obroty mocno grały popychacze.
Po wlaniu LiquiMoly z MOSem ten temat nie istnieje.
Polecam.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 21:00:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
gdzie można kupić wysyłkowo z pewnego źródła, u mnie też któraś szklanka dzwoni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 23:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ja do swojej 90tki 2.0 PS (bliźniacza konstrukcja do NG) leję syntetyka Liqui Moly i od wymiany do wymiany 0 dolewek. Silniczek pracuje jak na razie idealnie. Pozdro! :peace:

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 07:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
hubos21 napisał(a):
gdzie można kupić wysyłkowo z pewnego źródła, u mnie też któraś szklanka dzwoni?

Mogę Ci kupić i wysłać.
Zakupy robię w Goerlitz, pewniejszego źródła nie znajdziesz.
35E ( 5L ) + wysyłka + piwo jak się spokamy ;)
Zdrówka

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 10:29:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
za 20 pln kupisz hydropopychacz i przy odrobinie znajomości tematu go wymienisz. Owszem można się na krótką metę wspierać olejami z dodatkami , w końcu kiedyś się lało Moto Doktora i jakoś to chodziło ale nie o to chyba chodzi. Przy okazji warto sprawdzić pompę olejową i zawór upustowy bo czasami z wiekiem spręzyna w zaworze traci siłę i przepuszcza w górnych ciśnieniach przez co jak przepałujesz motor szklanki nie dostają oleju i jak odpuszczasz gaz zaczynaja klepać a wtedy trzeba kilku minut z właściwym cisnieniem żeby się ponownie wypełniły olejem.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 10:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
hans napisał(a):
za 20 pln kupisz hydropopychacz i przy odrobinie znajomości tematu go wymienisz. Owszem można się na krótką metę wspierać olejami z dodatkami , w końcu kiedyś się lało Moto Doktora i jakoś to chodziło ale nie o to chyba chodzi. Przy okazji warto sprawdzić pompę olejową i zawór upustowy bo czasami z wiekiem spręzyna w zaworze traci siłę i przepuszcza w górnych ciśnieniach przez co jak przepałujesz motor szklanki nie dostają oleju i jak odpuszczasz gaz zaczynaja klepać a wtedy trzeba kilku minut z właściwym cisnieniem żeby się ponownie wypełniły olejem.


tylko trzeba pomnożyć przez 16 szt bo cieżko zlokalizować który to :peace: a wymiana to z 3h roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 10:58:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak wyciagniesz to widać która jest wduszona a poza tym jeżeli nie puka cały czas to zacznij od sprawdzenia pompy oleju.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 11:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2006 17:34:23
Posty: 145
Lokalizacja: RZE
hubos21 napisał(a):
hans napisał(a):
za 20 pln kupisz hydropopychacz i przy odrobinie znajomości tematu go wymienisz. Owszem można się na krótką metę wspierać olejami z dodatkami , w końcu kiedyś się lało Moto Doktora i jakoś to chodziło ale nie o to chyba chodzi. Przy okazji warto sprawdzić pompę olejową i zawór upustowy bo czasami z wiekiem spręzyna w zaworze traci siłę i przepuszcza w górnych ciśnieniach przez co jak przepałujesz motor szklanki nie dostają oleju i jak odpuszczasz gaz zaczynaja klepać a wtedy trzeba kilku minut z właściwym cisnieniem żeby się ponownie wypełniły olejem.


tylko trzeba pomnożyć przez 16 szt bo cieżko zlokalizować który to :peace: a wymiana to z 3h roboty


...a czy nie lepiej wymienić wszystkie skoro całość będzie na wierzchu, a nie bawić się w pojedynkę :) ? Raz wszystkie i po sprawie :)

_________________
Freude am Fahren oder Vorspruch durch...nur Das macht mir spaS
Zuerst ,,Oma'' e12 m30b25 Agatgrun metallic...verkauft
Standard 735 m30b35 mit Weitec -35 und einstellbare Koni Sport von quattro-service - *****
Nicht schlecht E39 ...B44,LSD + Koni Sport - verkauft
S /// M ERFETKA S38B38 :)
...Schnee Konig - B3 3A q - crashtest ***
Ziemlich gut Papa Auto - E60 530iA
Lecker Wurst S65B40 Auf einem Stock- Na jaa :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 11:25:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie wydaje mi się, żeby pompa u mnie miała jakieś znaczenie, zmieniałem głowice z 2 tygodnie temu, kupiłem kompletną z innego auta i na zimnym jest cisza a jak rozgrzany to któraś delikatnie stuka, w poprzedniej głowicy "grały" pewnie wszystkie ale raczej z racji przebiegu powyżej 500k i tego, że poprzedni właściciel jeździł na mineralnym Motulu, problem ze szklankami się zaczął jak przeszedłem na 10w40

ciah napisał(a):

...a czy nie lepiej wymienić wszystkie skoro całość będzie na wierzchu, a nie bawić się w pojedynkę :) ? Raz wszystkie i po sprawie :)


lepiej ale większe koszty, komplet jakieś 400zł ale jakbym zmieniał wszystkie szklanki to pomyślał bym o wymianie pompy oleju dla świętego spokoju, narazie silnik mam świeżo poskładany, wyczysczony nowe uszczelki i nie rozbieram póki co


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 11:35:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to jak silnik ma nalatane 500+kkm i zmieniłeś głowice to pompa oleju też odmłodniała ? robiłeś kiedys precyzyjny pomiar ciśnienia oleju? Czy wiesz że właśnie problem z dostarczeniem cisnienia do szklanek to pierwsza oznaka niedomagania pompy oleju bo to najwyższy punkt silnika a jak może już nie pamiętasz to cisnienie słupa wody o wysokości 1metra daje na dole cisnienie 1 bara co w przypadku oleju daje jeszcze większe cisnienie stawiajace opór na pompę i o ile panewki są na tym samym poziomie co pompa to szklanki są o jakieś 0,5 metra wyżej. Szklanki , mówiąc wprost będą cicho jak będą miały odpowiednie cisnienie oleju. Uszkodzona szklanka tłucze non stop.

p.s.
sprężyna odpowiedzialna za spadki ciśnienia w wyższych warosciach kosztuje jakies 20 pln w ASO , tłok też coś koło tego ale zazwyczaj nikt o tym nie wie albo nie chce wiedzieć i le[piej wymienić taka pompe na inną uzywaną bo nowa to koszt grubo powyżej 1000 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 11:39:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
hans napisał(a):
to jak silnik ma nalatane 500+kkm i zmieniłeś głowice to pompa oleju też odmłodniała ? robiłeś kiedys precyzyjny pomiar ciśnienia oleju? Czy wiesz że właśnie problem z dostarczeniem cisnienia do szklanek to pierwsza oznaka niedomagania pompy oleju bo to najwyższy punkt silnika a jak może już nie pamiętasz to cisnienie słupa wody o wysokości 1metra daje na dole cisnienie 1 bara co w przypadku oleju daje jeszcze większe cisnienie stawiajace opór na pompę i o ile panewki są na tym samym poziomie co pompa to szklanki są o jakieś 0,5 metra wyżej. Szklanki , mówiąc wprost będą cicho jak będą miały odpowiednie cisnienie oleju. Uszkodzona szklanka tłucze non stop.


albo wina troche kiepeskiego oleju ale jeśli można w tym temacie poza ori z ASO jaką pompe oleju można z czystym sumieniem założyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 11:47:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a czemu chcesz zaraz pompę zmieniać. zacznij od pomiaru cisnienia. Jeżeli pompa daje prawidłowe ciśnienie to wymień tylko spręzyne i zawór który znajduje się w pompie i wystarczy odkręcić czujnik temperatury oleju bądź zaślepkę z boku pompy jeżeli tego czujnika nie posiadasz i pod nim jest sprężyna i dalej tłok. Inna sprawa to spadki ciśnienia na samych panewkach które też moga dawać podobny objaw jak niedomagająca pompa i wtedy również ciśnienie nie będzie wystarczające na szklankach. Niemniej jednak zanim wydasz fortunę na części , zrób solidną diagnozę układu smarowania bo tylko wtedy będziesz wiedział dokładnie co kupić żeby nie wydawać niepotrzebnie kasy.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: