.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 18:20:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] losowe szarpanie silnika
PostNapisane: 20.gru.2006 14:35:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
Witam,
moj problem polega na tym, ze szarpie silnikiem gdy temperatura otoczenia spada ponizej 0 stopni. Szarpniecia sa losowe ,tzn niewazne jakie sa obroty silnika, czy to na wolnych czy wczasie jazdy. Czym jest zimniej tym czesciej szarpniecia powtarzaja sie. Ustaje wszystko gdy temperatura silnika wzrosnie do okolo 70 st. Gdy temperatura otoczenia jest dodatnia problem niewystepuje.
To juz bedzie moja 3 zima z tym problemem.
Filtry,oleje, byly wymieniane juz "n" razy. Pecherzykow powietrza w przewodach paliwowych niema.,Bledow niema.(oprocz wygenerowanego samodzielnie, by sie polaczyc) Swiece zarowe ok. Pali tez bez wiekszych zastrzerzen.Auto nie jest mulowate,
Diagnostyka w tym starym dieslu jest bardzo skapa ,moge odczytac tylko blok 000.
8A0 907 401 B 1.9l R4 EDC A23 D09
Group A: '000
0.03, 041, 043, 000, 023, 115, 117, 075, 073, 155, 086
2.42, 041, 043, 000, 023, 115, 117, 075, 073, 155, 086
4.90, 041, 043, 000, 023, 115, 117, 075, 073, 156, 084
7.32, 041, 042, 000, 023, 115, 117, 075, 073, 156, 086
9.74, 040 ,042, 000, 023, 115, 117, 075, 073, 157, 084

moze ktos mi poradzi na co zwrocic uwage? co moze dolegac?Co sprawdzic?
Wtrysk sterujacy?byc moze on?Chociaz test ze srubokretem przeszedl pomyslne.
Dziekuje za wszelkie porady.

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 15:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W moim kondonowatym 1Z`cie umiera przepływomierz i objawy są podobne ... wtryski mam nówki , więc motyw wtrysku sterującego u mnie odpada ... spróbuj podmienić lmm i zobacz co się będzie działo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
Niepomyslalbym nawet o przyplywomierzu, a jest jakies logiczne wytlumaczenie powiazania przeplywomierza i szarpania?
Mam przeplywomierz Boscha trzeba bedzie poszukac na podmiane...
A czy test z dioda ma tu sens?

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rozwiń myśl (dioda)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:43:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Rozwiń myśl (dioda)

kody blyskowe ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:45:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Rozwiń myśl (dioda)

kody blyskowe ;)

W takim razie ... :):
Jmorek: zapnij VAG`a , reszta w archiwum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:52:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Rozwiń myśl (dioda)

kody blyskowe ;)

W takim razie ... :):
Jmorek: zapnij VAG`a , reszta w archiwum.

sadzac po pierwszym poscie to VAG byl juz zapiety ;)
u mojego ojca w B4 szarpanie zniknelo po wymianie przewodow powrotnych przy wtryskach i dokreceniu 3 srubek ktorymi zamocowany jest nastawnik do pompy (4 ma dziwny leb i sluzy chyba do jakies regulacji - tej nie ruszalismy).
szarpanie zniknelo.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 16:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Może to być także czujnik wzniosu iglicy na trzevim wtryskiwaczu. Czasami drukuje błąd czasami nie. Ale jest metoda żeby go sprawdzić.

Ustaw obroty silnika na około 3000 na biegu jałowym i małym młoteczkiem stuknij w ten wtrysk. Jak szarpnie to masz postawioną diagnoze...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1.9TDI 1Z 93r.] losowe szarpanie silnika
PostNapisane: 20.gru.2006 16:56:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
jmorek napisał(a):
Wtrysk sterujacy?byc moze on?Chociaz test ze srubokretem przeszedl pomyslne.

rogalotti - to ten test?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 17:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
To zależy jeszcze czym i z jaką siłą stukasz...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 07:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
baskecik napisał(a):
Rozwiń myśl (dioda)

Co dotyczy diody mialem na mysli test, o ktorym czytalem gdzies na forum. Polaczenie do wtyczki z pin 4 na pin 5 diody,symuluje max. wartosc masy powietrza.

baskecik napisal:
W takim razie ...
Jmorek: zapnij VAG`a , reszta w archiwum.

VAG podpinalem- pisalem w pierwszym poscie.

Rogal napisal:
Może to być także czujnik wzniosu iglicy na trzevim wtryskiwaczu. Czasami drukuje błąd czasami nie. Ale jest metoda żeby go sprawdzić.
Ustaw obroty silnika na około 3000 na biegu jałowym i małym młoteczkiem stuknij w ten wtrysk. Jak szarpnie to masz postawioną diagnoze...


Te metode tez przerabialem, ale tylko moze nie tym stukalem i nie z ta sila:)
i obroty mialem okolo 2000 , jak wyczytalem gdzies na forum.
Sprawdze raz jeszcze.
Dziekuje za uwagi.[/quote]

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 08:20:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
stawiam na wysrany wtrysk sterujacy .... (przerabiałem temat w swoim ex-B4 TDI ) ...
P.S wymieniłem na AFN-owskie.... problem zniknął a i "mocz" sie pokazał ... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 08:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
spanky napisał(a):
stawiam na wysrany wtrysk sterujacy .... (przerabiałem temat w swoim ex-B4 TDI ) ...
P.S wymieniłem na AFN-owskie.... problem zniknął a i "mocz" sie pokazał ... :diabel:


Czy wysrany wtrysk sterujacy w Twoim wypadku Spanky tez nie wyrzucal zadnych bledow?

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 09:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jmorek napisał(a):
spanky napisał(a):
stawiam na wysrany wtrysk sterujacy .... (przerabiałem temat w swoim ex-B4 TDI ) ...
P.S wymieniłem na AFN-owskie.... problem zniknął a i "mocz" sie pokazał ... :diabel:


Czy wysrany wtrysk sterujacy w Twoim wypadku Spanky tez nie wyrzucal zadnych bledow?


dokladnie ...Vag był czysty ...

P.S
a moze to nastawnik w pompie wtryskowej ... :?:
odepnij czujnik predkosci od skrzyni i zobacz czy problem sie pojawi ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 10:04:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Witam

Miałem podobny przypadek - zerwany kabelek od wtrysku sterujacego do pompy. Szarpanie bylo nie do zniesiania a VAG pokazywał bład nastawnika:-).
Pisałem o tym na forum i pamietam ze spanky trafil w 10.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 10:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
spanky napisał(a):
jmorek napisał(a):
spanky napisał(a):
stawiam na wysrany wtrysk sterujacy .... (przerabiałem temat w swoim ex-B4 TDI ) ...
P.S wymieniłem na AFN-owskie.... problem zniknął a i "mocz" sie pokazał ... :diabel:


Czy wysrany wtrysk sterujacy w Twoim wypadku Spanky tez nie wyrzucal zadnych bledow?


dokladnie ...Vag był czysty ...

P.S
a moze to nastawnik w pompie wtryskowej ... :?:
odepnij czujnik predkosci od skrzyni i zobacz czy problem sie pojawi ...


Czujnik odpinalem od skrzyni. problem nieustepowal. I slilnik chodzi rowno na wolnych... tylko te szarpniecia. Dzis mielismy 0 st, po odpaleniu raz szarpnelo i dalej ok

Co do wtrysku sterujacego tez mialem zerwany kabelek, ale u mnie w tym wypadku zapalila sie lampeczka "CHECK ENGINE" i Vag wykazal blad o G80.

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: