.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 08:42:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.8T AGU] Nierówna praca silnika - analiza błędów VAG
PostNapisane: 04.sty.2007 15:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 14:18:59
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Witam.

Mój problem w A3 1.8T to przerywana praca silnika lekko odczuwalna przede wszystkim na ciepłym silniku na biegu jałowym. Podczas przyspieszania ale bardzo rzadko zdarza się także lekkie szarpnięcie przy delikatnym dodaniu gazu (na niskich obrotach ok. 2000).

Samochód nie ma i nigdy nie miał instalacji gazowej. Przebieg 165 000 km udokumentowany (samochód z salonu w Polsce kupiony od kolegi - pierwszego właściciela)

Po sczytaniu błędów VAGiem (bez analizy bloków) w QSERVICE VW AUDI na Prymasa w Warszawie pojawiły się takie oto błędy silnika na wszystkich wtryskiwaczach:

1249 - Wtryskiwacz, cylinder 1 N30 - otwarte wyjście - usterka występująca sporadycznie
1250 - Wtryskiwacz cylinder 2 N31 - otwarte wyjście - usterka występująca sporadycznie
1251 - Wtryskiwacz cylinder 3 N32 - otwarte wyjście - usterka występująca sporadycznie
1252 - Wtryskiwacz cylinder 4 N33 - otwarte wyjście - usterka występująca sporadycznie

(Opisy błędów podaję z pamięci więc mogą nieco odbiegać od rzeczywistości)

Stąd moje pytania / wątpliwości:

1.. Chyba istnieje małe prawdopodobieństwo, że uszkodzone są wszystkie wtryskiwacze.

2. Czy otwarte wyjście oznacza, że wtryski leją czy nie dostają paliwa (czy może być zarówno jedno i drugie)

3. Jeśli te błędy wskazują rzeczywiście na usterkę wtryskiwaczy (lejące wtryski) to wydaje mi się, że powinno zalewać silnik i samochód powinien zdecydowanie więcej palić (a tak się nie dzieje)

4. Czy problem może być spowodowany zanieczyszczonym filtrem paliwa, pompą paliwa (niższe ciśnienie paliwa - sporadyczne niedostarczanie paliwa)?

5. Co może być jeszcze przyczyną błędów (świece?) bo opisane wyżej objawy (nierówna praca silnika, sporadyczne lekkie szrpnięcia) spowodowane są z pewnością w/w błędami

Najbardziej zastanawiającą dla mnie sprawą jest to, że usterka pokazywana jest na wszystkich wtryskiwaczach.

Czekam na sugestie. Może ktoś z Was spotkał się z takimi błędami.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 18:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
A nie masz jakiegoś odcięcia w alarmie, albo jakiegoś ukrytego wyłącznika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:50:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wygląda na przerwaną jakąś wiązkę, lub wtyczkę niedopiętą. Sprawdź masę na silniku.
Zmierz rezystancję na wtyczce wtryskiwacza. Cewka ma mieć 13...18 Omów, a na ciepłym silniku może być 4...6 Omów. Jeśli jest inaczej wtryski do wymiany.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 02:10:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ktoś odpinał wtryski na pracującym silniku, skasować błędy i z'vagować za jakiś czas...powrócić na forum z prośbą o opinie w razie dalszych problemów.

w 1.8T przeważnie padają cewki dlatego pewnie ktoś nie potrafił postawić trafnej diagnozy i błądził na ślepo po osprzęcie. Z'vagować dokładnie autko w trakcie jazdy w dobrym serwisie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 09:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 14:18:59
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa/Radom
siwus napisał(a):
A nie masz jakiegoś odcięcia w alarmie, albo jakiegoś ukrytego wyłącznika?


Mam oprócz seryjnego immobilisera i antynapadu dodatkowo ukryty wyłącznik(odcięcie zapłonu). Po jego włączeniu auto kręci rozrusznikiem ale nie odpala.

Trafna sugestia, rzeczywiście zdarza się, że po rozłączniu samochodu czasami zapominam wyłączć zabezpieczenie i próbuję odpalić samochód (oczywiście bezskutecznie). Jest prawdopodobne, że komputer sczytuje wtedy usterkę, która występuje sporadycznie.

Dodatkowo zdarzyło się kilka razy, że nie rozłączony został antynapad i samochód stanął po kilku sekundach jazdy.

Czasami też zdarzało się, że antynapad załączał się na postoju na wyłączonym silniku (np. został przekręcony kluczyk, samochód nie został odpalony przez kilkanaście sekund a antynapad nie został rozłączony)

To by wyjaśniało błąd na wszystkich wtryskiwaczach. Dzięki za sugestię oczywiście sprawdzę.

Zalałem wczoraj na BP benzynę 98 i praktycznie niewyczuwalna jest już nierówna praca silnika. W sobotę wymienię filtr paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: