.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 08:58:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI] błąd 550
PostNapisane: 26.gru.2006 13:18:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
zastanawiam sie jaka jest przyczyna takiego błędu,występuje on co jakis czas,myślę też że silnik nie osiąga pełnej mocy.Najwicej siły ma w zakresie 1500-3000 obrotów,nie jezdziłem wcześniej dieslem i nie wiem czy tak powinien mieć,szukam tez kogoś kto udzielił by mi korepetycji na temat posługiwania sie vag-iem,używam go juz od kilku lat, ale głównie do kasowania usterek i do wyszukiwania błedów lub adaptacji przepustnicy,taki proste czynności,własciwie to takie jest w moim warsztacie zapotrzebowanie,ale teraz gdy chodzi o zdiagnozowanie sweojego samoch to tworza sie schody,byłem w jakichś warsztatach ale wszyscy zaczynają od wymyslnych tematów(regeneracja pompy itp).A może to taki ciekawy samoch bo je zdząc nim od roku występowały różne dziwne usterki po czym znikały bez naprawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 13:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... hlight=550 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] błąd 550
PostNapisane: 26.gru.2006 15:35:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wojtekkkkk napisał(a):
zastanawiam sie jaka jest przyczyna takiego błędu,występuje on co jakis czas,myślę też że silnik nie osiąga pełnej mocy.Najwicej siły ma w zakresie 1500-3000 obrotów,nie jezdziłem wcześniej dieslem i nie wiem czy tak powinien mieć,szukam tez kogoś kto udzielił by mi korepetycji na temat posługiwania sie vag-iem,używam go juz od kilku lat, ale głównie do kasowania usterek i do wyszukiwania błedów lub adaptacji przepustnicy,taki proste czynności,własciwie to takie jest w moim warsztacie zapotrzebowanie,ale teraz gdy chodzi o zdiagnozowanie sweojego samoch to tworza sie schody,byłem w jakichś warsztatach ale wszyscy zaczynają od wymyslnych tematów(regeneracja pompy itp).A może to taki ciekawy samoch bo je zdząc nim od roku występowały różne dziwne usterki po czym znikały bez naprawy


podaj rok, oznaczenie kodowe silnika i rodzaj skrzyni.
inaczej porady sprowadzaja sie do wrozb.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 16:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
dziękuję,pomógł mi Atal-star,znalazłem w jaki sposób sprawdzić kąt wtrysku, szybko to zrobiłem i jest przy dolnej granicy,rozumię że musze lekko przestawić koło napedu pompy. podczas wymiany rozrządu widziałem znaki malowane farbą olejną więc sądzę że to poprzedni własciciel zalozył pasek i nie zawracał sobie głowy że trzeba co kolwiek sprawdzać.ćhciałbym jeszcze sprawdzić przepływomierz i turbine tylko wszystko co mam,łacznie z tym vag-iem jest po niemiecku.A jeszcze jest ciekawy rozruch zimnego silnika.... gaz do podłogi i ok 3 sekundy rozrusznik.Cały rok jezdziłem na spalonych świecach,teraz załozyłem nowe ale niczego to nie zmieniło,no moze tyle że akumulator zaczyna kucać,może jeszcze dymu odrobine mniej na zimym. silnik AFB skrzynia auto.A jeszcze w ubiegłym roku miał takie napady że w czasie jazdy gwałtowny spadek mocy,tryb awaryjny,z tyłu zasłona dymna,trzeba bylo wyłączyć odpalic i czasem za chwile to samo,a czasem za kilka dni,przeszło samoistnie[/u]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 16:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
przeglądałem różne opinie na temat audików ale nie znalazłem zeby komuś jak mnie sam się naprawił,ogólnie jedzie nieżle,jeśli ktoś ma problemy z przeciekami przy pokrywach zaworów to wypróbowałem tani (ok 1,50zł) sposób prosty uszczelnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 17:29:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wojtekkkkk napisał(a):
A jeszcze jest ciekawy rozruch zimnego silnika.... gaz do podłogi i ok 3 sekundy rozrusznik.

podczas odpalania ECU nie uwzglednia polozenia pedalu gazu wiec nie musisz nadwyrezac prawej nogi ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 17:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie no oczywiście że odpali bez gazu tylko nie wiem czy wystarczy akumulatora i wkurzajace jest jak łapie i gaśnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 17:46:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wojtekkkkk napisał(a):
nie no oczywiście że odpali bez gazu tylko nie wiem czy wystarczy akumulatora i wkurzajace jest jak łapie i gaśnie

to sie zmieni jak ustawisz kat wtrysku

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 18:06:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
z kątem wtrysku załatwię jutro,jakby nie było dzisiaj mam dzień wolny,myślę też że może jaki zaworek zwrotny mu dokupię. Dziękuję za zainteresowanie i za cenne wskazówki. Byłbym wdzieczny gdyby ktoś miał po polsku jak sprawdzć turbine i przepływomierz. A w ogule to niemcy z wdzięczności że cały złom im zabieramy powinnni wszystko nam przetłumaczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 19:02:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wojtekkkkk napisał(a):
Byłbym wdzieczny gdyby ktoś miał po polsku jak sprawdzć turbine i przepływomierz.


po co tłumaczyć :?: forum jest po polsku ;-) .... wystarczy uzyc opcji "szukaj"

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 20:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wojtekkkkk napisał(a):
z kątem wtrysku załatwię jutro,jakby nie było dzisiaj mam dzień wolny,myślę też że może jaki zaworek zwrotny mu dokupię. Dziękuję za zainteresowanie i za cenne wskazówki. Byłbym wdzieczny gdyby ktoś miał po polsku jak sprawdzć turbine i przepływomierz. A w ogule to niemcy z wdzięczności że cały złom im zabieramy powinnni wszystko nam przetłumaczyć


turbina
silnik w temp. roboczej, 3ci bieg, pedal wcisniety w 100% w zakresie 1500 - 4200
grupa 011 - w pozycji 2 masz tyle ile powinno byc, a w 3 tyle ile jest.



przeplywomierz
I proba: silnik w temp. roboczej, 3ci bieg, pedal wcisniety w 100% w zakresie 1500 - 4200
grupa 010 - w pozycji 1 powinno byc permanentnie pow. 750.

II proba: silnik w temp. roboczej, 3ci bieg, pedal wcisniety w 100% w zakresie 1500 - 4200
grupa 008 - pozycja 4 powinna byc wieksza od 3, a mniejsza od 2.



Cytuj:
dziękuję,pomógł mi Atal-star,znalazłem w jaki sposób sprawdzić kąt wtrysku, szybko to zrobiłem i jest przy dolnej granicy,rozumię że musze lekko przestawić koło napedu pompy. podczas wymiany rozrządu widziałem znaki malowane farbą olejną więc sądzę że to poprzedni własciciel zalozył pasek i nie zawracał sobie głowy że trzeba co kolwiek sprawdzać.ćhciałbym jeszcze sprawdzić przepływomierz i turbine tylko wszystko co mam,łacznie z tym vag-iem jest po niemiecku.A jeszcze jest ciekawy rozruch zimnego silnika.... gaz do podłogi i ok 3 sekundy rozrusznik.Cały rok jezdziłem na spalonych świecach,teraz załozyłem nowe ale niczego to nie zmieniło,no moze tyle że akumulator zaczyna kucać,może jeszcze dymu odrobine mniej na zimym. silnik AFB skrzynia auto.A jeszcze w ubiegłym roku miał takie napady że w czasie jazdy gwałtowny spadek mocy,tryb awaryjny,z tyłu zasłona dymna,trzeba bylo wyłączyć odpalic i czasem za chwile to samo,a czasem za kilka dni,przeszło samoistnie


ile masz w zblokowanym 004? powinno byc 2* (+/-2), czyli od 0 do 4 [po przestawieniu sie pompy 14-18].

notlauf, o ktorym piszesz to wina dziury w dolocie [stad dym]. mniejsze prawdopodobienstwo to kierownice i N75.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 20:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
wracajac do sprawy napadów braku mocy i tego dymu,robiłem nawet tak że jak to wystąpiło zatrzymywałem sie i robiłem mu przygazówkę i też dochodził do ok 2500 i szaro niebieska chmura z tyłu, wystarczyło go wyłączyć na chwilę i już wszystko ok. Czasem wystąpiło to kilka razy dziennie,a czasem wystarczyło raz go wyłączyc i cały dzień ok. Myślę że mogło to mieć związek z tym ze był nadmiernie przepracowany olej w silniku i wpływało to na pracę hydro, chociaz trudno to wytłumaczyć ale ta usterka nie występuje od ok 12 000 km Testy turbo i przepływomierza być może zrobię jutro,jak zdążę bo mam 2 wozy do lakierowania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 21:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wojtekkkkk napisał(a):
Myślę że mogło to mieć związek z tym ze był nadmiernie przepracowany olej w silniku i wpływało to na pracę hydro, chociaz trudno to wytłumaczyć ale ta usterka nie występuje od ok 12 000 km.


nie, to nie bylo [i nie moglo byc] przyczyna.
to, o czym piszesz to encyklopedyczny przyklad trybu awaryjnego [niem.: notlauf]. tryb awaryjny wlaczany jest przez sterownik silnika w okreslonych przez program sytuacjach - przykladem jest przeladowanie turbiny - ECU [jednostka sterujaca silnikiem] ogranicza cisnienie do ok. 1100 jednostek VC po to, by nie doszlo powaznego uszkodzenia turbiny i, co czeste niestety, zgonu silnika.

sterownik w AFB nie jest wrazliwy na olej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 21:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie miałem na myśli że gdzieś sterownik miał styczość z olejem,bo to nie ma sensu,chodziło mi o to że na mocno przeprcowanym oleju mogą być niewłaściwie wypełnione hydropopychacze i w efekcie tego może być niewłaściwa wymiana gazów w cylindrach..... teoretycznie mało prawdopodobne,ale w praktyce spotykałem się z różnymi dziwnymi objawami złej pracy silnków gdzie przyczną były hydro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 21:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie pamiętam jaki wówczas rejestrował się błąd,ale napewno nie związany z turbina,coś chyba przy okazji rejestrował sterownik skrzyni. Dziekuje za tłumaczenia jak sprawdzić turbine i przepływ, na razie nie mam czasu tego wykonać. Zrobię to niebawem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 21:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
wojtekkkkk napisał(a):
przeglądałem różne opinie na temat audików ale nie znalazłem zeby komuś jak mnie sam się naprawił,ogólnie jedzie nieżle,jeśli ktoś ma problemy z przeciekami przy pokrywach zaworów to wypróbowałem tani (ok 1,50zł) sposób prosty uszczelnienia



czy mozesz przybliżyć szczegóły tego uszczelniania?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: