.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 18:29:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.9D 1Y] Optymalna zmiana biegów
PostNapisane: 27.gru.2006 09:50:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:53:01
Posty: 24
Lokalizacja: Słubice
Witam. Tak jak w temacie. Mam benzyniaki i tam obrotomierz badz zasada 40 - trojka, 60- czworka, 80- piatka. Ale jak zmieniac biegi tutaj aby bylo jak najbardziej ekonomicznie. Bo narazie trzymam sie starej zasady. Czy jest dobra tez dla diesla? Niestety nie mam obrotomierza. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 10:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Było już o tym. Zeby jeździć najbardziej ekonomicznie musisz utrzymywać prędkość w zakresie maxymalnych momentów obrotowych i tyczy się to zarówno "gnojówek" jak i benzyniaków ;) Dla każdego silnika są one inne więc wykres w łape i jazda...

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 10:44:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ozzy napisał(a):
Było już o tym. Zeby jeździć najbardziej ekonomicznie musisz utrzymywać prędkość w zakresie maxymalnych momentów obrotowych i tyczy się to zarówno "gnojówek" jak i benzyniaków ;) Dla każdego silnika są one inne więc wykres w łape i jazda...

a do tego przydatny jest obrotomierz (ktorego litrmleka - ale nick :P - nie posiada) i znajomosc przebiegu momentu (wykres) ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B3 1.9D 1Y] Optymalna zmiana biegów
PostNapisane: 27.gru.2006 11:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
litrmleka napisał(a):
Witam. Tak jak w temacie. Mam benzyniaki i tam obrotomierz badz zasada 40 - trojka, 60- czworka, 80- piatka. Ale jak zmieniac biegi tutaj aby bylo jak najbardziej ekonomicznie. Bo narazie trzymam sie starej zasady. Czy jest dobra tez dla diesla? Niestety nie mam obrotomierza. Pozdrawiam.

1-ka: 0-20 km/h
2-ka: 20-40 km/h
3-ka:40-60 km/h
4-ka:60-90 km/h
5-ka: > 90 km/h (ale nie niżej niż 70 km/h)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 11:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Wykresem bym się nie przejmowal bo w sieci gdzięś napewno sie znajdzie,ale brak obrotomierza, no wyczucie maxymalny moment jest osiągany jak auto najbardziej rwie do przodu... A teź ostatnio coś było o light-shifterze czy jakoś tak ;)

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: