.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 23:45:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.6 ADP] - problem z ciśnieniem oleju
PostNapisane: 30.gru.2006 17:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2006 16:47:01
Posty: 2
Lokalizacja: Wejherowow
Witam

Problem nie mój ale mojego znajomego i w jego imieniu piszę... mam nadzieję, że ktoś tutaj poda mi jakieś wskazówki co jest grane w jego A4.

Silnik 1.6 benzyna typ ADP od 7 miesięcy zgazowany.
Problem pojawił się ostatnio:

Silnik zimny... odpalamy (kręci normalnie)... po odpaleniu wszystkie kontrolki gasną oprócz kontrolki ciśnienia oleju i jednocześnie uruchamia się jakiś dziwny brzęczyk :D. Silnik trochę hałasuje, tzn. słychać jakieś stukanie połączone z cichym szorowaniem. Stukanie zdecydowanie jest metaliczne.
Wyłączamy silnik i po chwili odpalamy jeszcze raz - tym razem silnik dziwnie pracuje, nierówno, słabo wchodzi na obroty, kontrolka ciśnienia oleju gaśnie prawie od razu po odpaleniu.

Gdy silniczek jest rozgrzany uruchamianie jest normalne, kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu, praca silnika w normie.

Powyższe objawy pojawiły się ostatnio i występują zawsze po całonocnym postoju auta.

No i wreszcie pytanie: co jest grane z tym ciśnieniem oleju? Czy pompa oleju ma jakiś zawór zwrotny? Czy pompa nie daje rady przetłoczyć zimnego oleju? :/
Oczywiście auto jest zadbane, zawsze odpalane na benzynce, olej - dobry półsyntetyk. :)

Proszę o pomoc!

Aha, no i jakby ktoś miał jakiś namiar na schematy smarowania silnika, albo jakiegoś manuala do A4 ADP, byłbym niezmiernie wdzięczny ;) :):

Pozdrawiam
Vidar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 18:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
po odpaleniu wszystkie kontrolki gasną oprócz kontrolki ciśnienia oleju i jednocześnie uruchamia się jakiś dziwny brzęczyk


Czujnik niskiego ciśnienia się odzywa.

Cytuj:
Czy pompa oleju ma jakiś zawór zwrotny?


Pompa nie.Zawór jest montowany w podstwie filtra oleju.

Jakiego producenta ten 10W40??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 20:46:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2006 16:47:01
Posty: 2
Lokalizacja: Wejherowow
Olej - Lotos półsyntetyk

Mówisz, że zawór zwrotny jest w podstawie filtra...
A czy jest możliwe, że jesli ten zawór się zawiesił w pozycji "otwarte", to ścieka cały olej z filtra i rzeczywiście pompie zabiera to 8-12 sekund żeby napełnić co najmniej filtr i doprowadzić ciśnienie do prawidłowego poziomu? Hmmm... :okulary2:
To by nawet wyjaśniało to zjawisko, tylko jak dla mnie - trochę długo to trwa... Dzięki, Adam 112, za info.
Będziemy dalej grzebać, tym razem przy podstawie filtra... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 21:29:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
...albo silnik zawalony jakimś syfexem.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: