.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 08:55:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T AEB] Podcisnienie w ukł. chłodzenia...
PostNapisane: 04.sty.2007 15:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! od kilku dni zauwazyłem że coś dziwnego dzieje się z wężami z układu chłodzenia.A mianowicie są wciągnięte tak mocno że nie mają kształtu okrągłego a podłużny i przeciwległe scianki dotykają się ze sobą.Zastanawiam się wobec tego czy jest jakies krążenie płynu w układzie.Dopiero po odkręceniu korka słychać jak zasysane jest powietrze do zbiornika i węże wracają do kształtu owalnego.Czyli w układzie jest podcisnienie.Czemu,dlaczego.Nie ma prawa tak być przecież.A co dziwniejsze jeszcze to że po przejechaniu jakkiejs trasy np. 20km węże są wciągnięte.Gasze silnik podnosze mache i odkręcam korek zasysa powietrze węze znów są okrągłe,zakręcam korek-silnik pozostaje nie uruchomiony.Za 20 minut znów spogladam na węże a one znów scisnięte :galy: Co się dzieje??Jakies podpowiedzi.. :|

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 16:54:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Pierwsze co bym zrobil, to wymienil korek na zbiorniczku plynu chlodzacego. W nim jest zawor, ktory powinien wyrownywac cisnienie w ukladzie chlodzenia, gdy silnik stygnie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 17:35:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Mam nowy zbiornik z korkiem....,który wymieniłem jakies dwa miesiące temu..,a z tego co wiem to korek powinien trzymać szczelnie i zaworek w korku powinien puszczać dopiero przy odpowiednim CISNIENIU a nie podcisnieniu.No i z tego co mi wiadomo to podcisnienie nie powinno się robic w układzie chłodzenia...

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 20:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
mogła wystąpić gdzieś nieszczelnlść od strony kolektora ssącego jeśli jest podgrzewany,moim zdaniem na początek mależy sprawdzić wszyskie podgrzewane drogi dolotowe,a czy jest LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8T AEB] Podcisnienie w ukł. chłodzenia...
PostNapisane: 04.sty.2007 20:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
gregory napisał(a):
Witam! od kilku dni zauwazyłem że coś dziwnego dzieje się z wężami z układu chłodzenia.A mianowicie są wciągnięte tak mocno że nie mają kształtu okrągłego a podłużny i przeciwległe scianki dotykają się ze sobą.Zastanawiam się wobec tego czy jest jakies krążenie płynu w układzie.Dopiero po odkręceniu korka słychać jak zasysane jest powietrze do zbiornika i węże wracają do kształtu owalnego.Czyli w układzie jest podcisnienie.Czemu,dlaczego.Nie ma prawa tak być przecież.A co dziwniejsze jeszcze to że po przejechaniu jakkiejs trasy np. 20km węże są wciągnięte.Gasze silnik podnosze mache i odkręcam korek zasysa powietrze węze znów są okrągłe,zakręcam korek-silnik pozostaje nie uruchomiony.Za 20 minut znów spogladam na węże a one znów scisnięte :galy: Co się dzieje??Jakies podpowiedzi.. :|


Nie ubywa płynu ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:23:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
i dlaczego wymieniałeś zbiorniczek?[/quote]

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Nie mam LPG ,płynu raczej nie ubywa,zbiorniczek wymieniałem przez to że był jakis zniekształcony tam gdzie się wkręca korek i przez to korek nie zamykał zbiorniczka.Naprawde nie mam pojęcia co się dzieje tym bardziej że jak pisałem już po wyłączeniu silnika na postoju odkręce korek i zassie powietrze do zbiornicza po wpływem podcisnienia-węże się odessą-zakręce korek i po kilku minutach-węże znów wciągnięte :galy:

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Jeżeli go nie wyrzuciłeś to spróbuj wkręcić stary korek (jeżeli przedtem tego nie było) i sprawć czy wężyk odpowietrzenia się nie zapchał (ten cięki) chyba że u ciebie go niema.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 10:46:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
mateogda napisał(a):
Jeżeli go nie wyrzuciłeś to spróbuj wkręcić stary korek (jeżeli przedtem tego nie było) i sprawć czy wężyk odpowietrzenia się nie zapchał (ten cięki) chyba że u ciebie go niema.



Ten cienki tzn. ten który dochodzi do zbiornika od góry? czy ten który dochodzi od spodu do zbiornika?

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 11:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Na 100% masz zatkany zaworek w korku. Tam sa 2 zaworki. Jeden puszcza w jedna strone, gdy cisnienie w ukladzie przekroczy pewna wartosc, a drugi wpuszcza powietrze do ukladu gdy zaczyna stygnac i wytwarza sie w nim podcisnienie. I to wlasnie on Ci sie zatkal. Zmien korek i wszystko wroci do normy. Jak nie wierzysz to wez pusta butelke 1,5 z wody mineralnej, zakrec ja w temperaturze pokojowej a potem wstaw do lodowki albo za okno. Zobacz jak bedzie wygladac po kilku minutach :-)

W koncu to powietrze ktore ucieknie gdy jest nadcisnienie w ukladzie musi potem jakos wrocic :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 12:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Sprawdze ten korek,ten nowy co mam co kupiłem ze zbiornikiem nie jest oryginalny tylko jakaś tania podróbka polska czy jakaś tam....,jak co spróbuje założyć ten stary korek oryginalny.Dam znać co to pomogło.Pozdro

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: