.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 08:47:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1,9TD] - problem z odpalaniem zimnego silnika
PostNapisane: 20.gru.2006 17:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 17:45:27
Posty: 17
Witam, ostatnio stałem się posiadaczem Audi 80 B4 1,9 TD. Wszystko grało do tej pory ok. Ale od 3 dni jak postoji przez noc w garażu, to ranem mam problem z jego odpaleniem. Musze kilka lub kilkanascie razy pokrecic zeby załapał. A gdy kręce to z rury dymi białym dymem, tak jakby był zapowietrzony. Nie bardzo wiem, co w tej sytuacji robic, będe wdzięczny za pomoc.
Moze sie w jakis sposob zapowietrza bo im dlzej postoji to tym dluzej musze pokrecic aby odpalic :/. Do wymiany idzie filtr paliwa, ale nie sądze aby to było tego przyczyna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 18:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do sprawdzenia:
- kąt wtrysku
- filtr paliwa
- stan końcówek wtrysków (jesli to AAZ)
- kompresja

Celowo wymieniłem czynności w kolejności - jełśi zawiedzie pierwsza, sprawdzaj kolejną , etc ...

Poza tym - 10 przykazań do wykucia na blachę.

;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
skoro chcesz mieć pewność czy się nie zapowietrza to zobacz czy nie idą pecherzyki powietrza w ukł zasilania. Ponadto wszytsko to co pisze Basket.

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 22:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
a to nie jest tak jak w TDI że poniżej pewnej temperatury zaczyna grzać a jak jest temp przejsciowa np 0/+5 to trzeba kręcić troche??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 22:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kenny napisał(a):
a to nie jest tak jak w TDI że poniżej pewnej temperatury zaczyna grzać a jak jest temp przejsciowa np 0/+5 to trzeba kręcić troche??

3 obroty wałem to wszystko co potrzebne do uruchomienia TDI. NIezależnie od temperatury. Jeśli silnik prowadzony prawidłowo , musi palić szybciej niż benzyna (udowodnione i sprawdzone :D ) Niemniej akurat w tym temacie nie rozmawiamy o TDI ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 22.gru.2006 12:42:25 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 1,9TD] - problem z odpalaniem zimnego silnika
PostNapisane: 21.gru.2006 08:31:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pawelus napisał(a):
Witam, ostatnio stałem się posiadaczem Audi 80 B4 1,9 TD. Wszystko grało do tej pory ok. Ale od 3 dni jak postoji przez noc w garażu, to ranem mam problem z jego odpaleniem. Musze kilka lub kilkanascie razy pokrecic zeby załapał. A gdy kręce to z rury dymi białym dymem, tak jakby był zapowietrzony. Nie bardzo wiem, co w tej sytuacji robic, będe wdzięczny za pomoc.
Moze sie w jakis sposob zapowietrza bo im dlzej postoji to tym dluzej musze pokrecic aby odpalic :/. Do wymiany idzie filtr paliwa, ale nie sądze aby to było tego przyczyna ?


biały dym z dwururki przy porannym "trudnym" odpaleniu to w wiekszosci przypadków zły kat wtrysku .... sprawdzic,ustawic i przy okazji zobaczyc stan koła pasowego (małe zebate) na wale korbowym ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 10:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 17:45:27
Posty: 17
Wielkie Dzięki, może ktoś zna jakiś dobry i niedrogi zakład w Białymstoku, który mi by to porządnie zrobil ? Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 00:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
szukajka :!:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... k+krak%F3w


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 00:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ja bym sprawdził świece :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 12:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 17:45:27
Posty: 17
Przyjrzałem się temu co się dzieje, otóż zapowietrza mi się. Nie wiem dlaczego ale paliwo spływa z filtra do zbiornika, czy to jakiś zawór nie trzyma czy coś nie wiem, albo którędyś sie powietrze dostaje, bo jak kręce to mi pompuje paliwo, i dlatego to jak postojii to trochę potrwa. Może ktoś mi powiedzieć gdzie jest pompka zebym mógł podpompować paliwo do filtra?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 13:19:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pompki brak. Musisz uszczelnic układ paliwowy. Przyjrzyj się okolicy filtra paliwa, może wezyk sparciał lub filtr paliwa został na siłę krzywo zakręcony ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 15:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
baskecik napisał(a):
Pompki brak. Musisz uszczelnic układ paliwowy. Przyjrzyj się okolicy filtra paliwa, może wezyk sparciał lub filtr paliwa został na siłę krzywo zakręcony ...

albo poluzowane są zaciski na wężach doprowadzających, a kiedy ost wymieniany był flterek?

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 19:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 17:45:27
Posty: 17
To jest samochód sprowadzony więc nie zdązyłem jeszcze wymienić filtra, dopiero po świętach :/, mama nadzięję że to tylko poluzowana opaska czy coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 20:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelus napisał(a):
To jest samochód sprowadzony więc nie zdązyłem jeszcze wymienić filtra, dopiero po świętach :/, mama nadzięję że to tylko poluzowana opaska czy coś.

Moja rada - przy okazji sprawdź wszystkie połaczenia skręcane opaskami , zdarza się bowiem że po kilku latach opaski się poluzowują. Szczególnie dobrze sprawdź okolice turbiny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 16:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 17:45:27
Posty: 17
Rozwiązałem ten problem, mianowicie najpierw wstawiłem zawór zwrotny, ale to nic nie dalo, następnie wymieniłem świece żarowe ( jedna nie działała) i wymieniłem bezpiecznik od świec żarowych gdyż był przerwany. Teraz pali od ręki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:20:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2007 11:24:39
Posty: 21
Lokalizacja: białystok
tak myslaolem ze sie zapowietrza, to moze byc slaba pompa wtryskowa nie trzyma cisnienia i paliwo slpywa, najlatwiej to sprawdzic':

podlacz na krotko w litrowym pojemniku paliwo i powies powyzej poziomu pompy, prze znoc nie powinno nic z pojemnika ubyc, jezeli poziom rano w tym doczepionym zbioornickzu bedize mniejszy niz wieczorem to znaczy ze masz neiszczelan pompe

jezeli chcesz bez wiekszych kosztow to zrobic, zeby jezdzilo na jakis czas to mozna wstawic zawor kierunkowy przy doplywie przy pompie wtryskowej, ale jezeli pompa juz tak sie zachowuje to dlugo nei pozyje, z czasem bedzie tak ze na biegu jalowym zaczna wolne oborty falowac, pozdor

_________________
Coupe GT 2.2KV '87


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 19:57:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
loony86 napisał(a):
......

odpowedź juz padła - świece żarowe - norma w TD, nie kąt wtrysku nie schodzenie paliwa itp.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 15:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 17:45:27
Posty: 17
Paliwo nie spływało, tylko powietrze się dostawało, gdyż przewód od filtra do pompy miał złącza aż w 4 miejscach, kupilem nowy i podłączyłem bezpośrednio, ale zawór zwrotny jak kupiłem to i już wstawiłem. Ale główną przyczyną były świece żarowe i bezpiecznik od świec.
Pozdro Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: