.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:51:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDi AFB] wymiana rozrządu - cena
PostNapisane: 06.sty.2007 16:24:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam Panowie !!!
Małe pytanko.
1700 PLN za wymianę kompletnego rozrządu w 2,5 TDi V6 AFB to chyba atrakcyjna cena ??? Kompletny z pompą wodną i tu "hicior" oryginalny Audi, załatwiony z zaprzyjaźnionego serwisu...
Jak to wygląda u Was :?: :?: :?:
Nie mam się chyba co zastanawiać :?:
Mam 139 kkm, książkę serwisową z Włoch, ale nie wierzę makaroniarzom i mimo , że będzie bolało finansowo - wymieniam.
Czy nie uważacie, że wymiana termostatu przy okazji to dobry pomysł :?:
Mam problem opisywany niejednokrotnie na forum tzn. temperatura płynu chłodzącego na desce rzadko przekracza 70 stopni.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jezeli czesci oryginalne, to cena super.
termostat? to koniecznosc - jazda na niedogrzanym silniku, to nic dobrego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:40:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Cena normalna z tego co się orientowałem. Co do termostatu to czy dobry czy zły lepiej za jednym razem wymienić, bo później sie tam dostać :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 16:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ceny w D sa paradoksalnie nizsze w pl [chocby lmm - 75€, pl - 1100 / 404 regenerowana z zalozeniem, ze popsuta zostaje].
w pl fachowosc ASO stoi na zlym poziomie [Lodz], zatem przy okazji ['04] zrobilem to w D za podobne pieniadze.

kopia faktury:
Obrazek


[+]
oczywiscie, wowo zrobi rozrzad taniej.
...z tym, ze ja nie robilem w szopie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 06.sty.2007 17:32:07 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 17:14:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W swoim aucie miałem wymieniony rozrząd 30tys km temu w serwosie we Francji. Faktura opiewa na kwotę 1200€ :galy:

Nie pisałemo szopie tylko ASO Skoda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 17:22:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wymienią mi ten rozrząd w BOSCH Service, tam gdzie robiłem tipa. Natomiast jest na 100 % oryginalny, z serwisu audi na śląsku. Właściciel załatwia sobie (ma A6 quattro z 2002 roku) i przy okazji mi po układach w tym serwisie. Osobiście uważam, że cena jest rewelacyjnie atrakcyjna, a nie normalna. W serwisie audi w Koszalinie (zdecydowanie odradzam) zaśpiewali ok. 4000 PLN. Podejrzewam, że ostateczna cena byłaby zdecydowanie wyższa.
Dlatego pytałem jak to wygląda u Was...
Może wowo mówi o cenie "markowego" rozrządu z allegro za 659 PLN :?: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 21:25:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Wymienią mi ten rozrząd w BOSCH Service, tam gdzie robiłem tipa. Natomiast jest na 100 % oryginalny, z serwisu audi na śląsku. Właściciel załatwia sobie (ma A6 quattro z 2002 roku) i przy okazji mi po układach w tym serwisie. Osobiście uważam, że cena jest rewelacyjnie atrakcyjna, a nie normalna. W serwisie audi w Koszalinie (zdecydowanie odradzam) zaśpiewali ok. 4000 PLN. Podejrzewam, że ostateczna cena byłaby zdecydowanie wyższa.
Dlatego pytałem jak to wygląda u Was...
Może wowo mówi o cenie "markowego" rozrządu z allegro za 659 PLN :?: :peace:


Spokojnie bo się zaraz pozabijacie :): :D i nie będzie z kim pogadać na AKP :peace: :galy: :peace: ... .
Mam pytanie do Kolegi "carlnova" - czy zapytał dokładnie na czym ma polegać "wymiana rozrządu" - w znaczeniu: które części zostaną wymienione za ok. 1700 zł. ??
Jeśli tylko paski: rozrządu i pompy paliwa oraz rolki/napinacze, to cena jest rzeczywiście normalna. Jeśli cena zawiera też pasek wielorowkowy i napędu klimy (wraz z rolkami/napinaczami) to cena faktycznie niziutka, wręcz niewiarygodnie niziutka :): ... .
No i od siebie dodam, że moim zdaniem byłby to "autosabotaż", gdyby przy okazji rozkopanego rozrządu nie wymienić kompletnej hydrauliki zaworowej, bo termostat i pompa wody to chyba dla wszystkich są już oczywistością :diabel: :?:

PS:
Cena ok. 4000 w ASO obejmuje wymianę wszystkich pasków/rolek/napinaczy, pompy wodnej (na wymianę), filtrów, oleju silnikowego i ogólną diagnostykę. Słowem: 4000 kosztuje tzw. caly duży przegląd po 120000 km i wydaje mi się ceną rozsądną :): (pomijając fachowość niektórych ASO) :diabel: ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:06:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie pytałem aż tak szczegółowo, Piotruś...
Na bank jest to kompletny rozrząd firmowy audi z pompą wody. Za termostat zapłacę dodatkowo (również oryginales).
Natomiast z tym paskiem wielorowkowym i napędu klimy "zabiłeś mi niezłego ćwieka". Po prostu nie wiem...
Nie na miejscu będzie pytanie: to też się wymienia podczas zmiany rozrządu ? (ale jednak je zadam)
Co ile tysięcy km ? Jak widzę, ile nakładu pracy trzeba włożyć w rozkopanie i złożenie rozrządu - to jak najbardziej zasadnym wydaje mi się zrobienie wszystkiego od razu. Zapytam gościa z serwisu od razu w poniedziałek. On będzie wymieniał ten rozrząd również sobie (ma 180 PS podniesione do ok. 220 PS !!! i dopiero 100 kkm, a już wymienia - dmucha na zimne) - nic nie wspominał mi, że u siebie wymienia dodatkowo te paski z rolkami i napinaczami.
Jak możesz, Piotruś, to podrzuć ile to może dodatkowo kosztować :?:
Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
No ja ostanio miałem za 1400 ori vw audi (DAYCO) wszystkie rolki włącznie z napędem visco i klimy (bez pasków wielorowkowych). Termostat obowiązkwo, a hydrauliki lepiej nie dotykać jeżeli jest cicha i wałki są ok. Najbardziej to mnie wk.... pajace z mazakami i majzlami co sie za to biorą, takim to łąpki połamać. Szpery (blokady) i vag (com) + pare innych narzędzi + doświadczenia trochę to podstawowa konieczność, o ewentualnej vagowskiej dokumentacji nie wspomnę przy zabawach z rozrządem w v6.
P.S.
carlnova spytaj skąd zaczerpnł te 220ps :): ciekaw jestem tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:38:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Do Carlnova -> masz doskonałą ściągę w postaci skanu zamieszczonego przez Meszruma (przeglądałem pobieżnie ale nie brakuje na tym rachunku niczego oprócz termostatu :): ). Tyle to poprostu kosztuje, a największa różnica PL -> DE dotyczy kosztów robocizny. Jest dla mnie rzeczą oczywistą, że należy wymienić wszystkie paski, rolki, etc., a jesli koniecznie musisz oszczędać - to na pasku klimy.
Do Maxtdi -> cena jak za zestaw cholernie atrakcyjna ale moim zdaniem najbardziej świeże ori nie jest Dayco a Conti (ale nie chcę polemizować, bo jestem o tym przekonany tylko < 90%).
Nie wydaje mi się, żeby serwis Boscha wymieniał rozrząd przy użyciu młotka i majzla :): :P .... .
Co do hydrauliki - tu bym polemizował już baaardzo mocno. Raz, że kończącej się hydrauliki nie słychać wcale (a wręcz odwrotnie - olej dodatkowo wycisza moim zdaniem luźnawą "klawiaturę"), a jeśli wałki zacznie ścierać np. za następne 20 tyś.km., to Carlnova o tym się nie dowie i poprostu ten moment przeoczy. Skutkiem tego zapłaci nie tylko za ponowne wyjęcie prawie całego "rozrządu" ale też najprawdopodobniej za nowe wałki (od 1200 zł. za regeneracje do 4000 zł. za nowe z ASO) - no i oczywiście za całą hydraulikę (ASO ponad 2000zł.)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:45:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Możesz sam go spytać, maxtdi, wrzuciłem jego namiary do polecanych warsztatów. Ma A6 quattro po chip-tuningu, 180 konnego AKE podniesionego do 220 PS. Soft tuningowy wgrają Ci na miejscu - korzystaj - będziesz jeździł rakietą !!! Jeszcze jedno - gość nie ma żadnych problemów z turbiną w "zchipowanym" AKE, jak któryś z kolegów na forum. :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 22:55:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Soft tuningowy wgrają Ci na miejscu - korzystaj - będziesz jeździł rakietą !!! :peace:


:509:
:hahaha:

Aleś zasunął :diabel: ... . Oczywiście nie musialeś jeszcze doczytać wszystkich postów na AKP, więc Ci podpowiem - Maxtdi faktycznie szukuje się do upgradu swojego V6 ... ale na 250PS :!: :!: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 23:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Generalnie masz rację Piotruś, ale nowe hydro = z mozolnym zakładaniem dzwigienek i pastylek co już podroży robotę. Pozatym pewnie używanym krzywką wałków nie będzie służyło ponowne docieranie sie nowych dzwigienek tak mi się wydaje. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 23:03:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś, idąc Twoim tokiem rozumowania - może przy okazji zmiany rozrządu mam zrobić remont kapitalny silnika przy udokumentowanym przebiegu 139 kkm :?: :D Pisałem wcześniej, że w papierach mam wymieniony rozrząd, ale im po prostu nie wierzę. Nie będę oszczędzał na niczym, daleki jestem od tego i wiem o tym, że 2,5 TDi ma słabe (miękkie) wałki rozrządu, ale wymieniać je profilaktycznie to już chyba przesada. Nie martw się - nie zamierzam jeździć tym autem do końca życia :peace: Chyba, że to już niedługo... :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 23:21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxtdi napisał(a):
Generalnie masz rację Piotruś, ale nowe hydro = z mozolnym zakładaniem dzwigienek i pastylek co już podroży robotę.

O ile ? 200 zł ? Zawsze taniej, niż ponowne rozkręcanie "wszystkiego".
maxtdi napisał(a):
Pozatym pewnie używanym krzywką wałków nie będzie służyło ponowne docieranie sie nowych dzwigienek tak mi się wydaje. ;)

Tu masz duuużo racji. Jeśli na krzywkach są zadziory - wymiana hydrauliki jest bezzasadna. Jeśli krzywki są wytarte "na gładko" - nie ma żadnego problemu i wystarczy wymiana hydrauliki. Przetestowane wielokrotnie i na 100 tyś.km. wystarcza w zupełności. Na ile ponad 100 tyś. nie wiem, bo uzytkownicy akceptujący ten "system" wymieniają hydraulikę na nowy komplet wraz z rozrządem :D .
Do Carlnova -> z całego serca Ci życzę, żebyś w niedługim czasie nie musiał wspominać moich słów ... . Ja temat ćwiczyłem miesiąc temu dwukrotnie. W pierwszym przypadku (AKE z przebiegiem > 150000km) - uratowałem wałki w ostatnim momencie. W drugim przypadku (AKE z przebiegiem < 115000km, pierwsze ślady zuzycia na tylko jednej krzywce) - nerwowo nie wytrzymalem i przesiadłem się na BAU (inaczej AKE III generacji).
Naturalnie - jak w jednym tak i drugim przypadku sądzę, że spokojnie dojeździłbym do ok. 200 - 240 tys.km ale już sama świadomość "korników w silniku" przyprawiała mnie o brak apetytu, więc dla własnego zdrowia musiałem też uzdrowić park maszynowy :): :D .
A poza tym jeden z samochodów chciałbym sprzedać i głupio by mi było, gdybym komuś "oddał" auto ze świadomością, że słaba hydraulika w każdej chwili zacznie wykańczać kosztowne wałki ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 23:37:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Do Piotrusia :!: Dziękuję za szczere życzenia... Obiecuję Ci i sobie zarazem, że przy okazji wymiany rozrządu poproszę ich o sprawdzenie całej hydrauliki oraz stanu wałków rozrządu. Jeżeli zauważę "korniki", w niedlugim czasie przesiadę się na nowszy model, tak jak Ty, w roczniku, gdzie ta wada została wreszcie usunięta. Jedna wróżka mi kiedyś mówiła, że trzeba myśleć tylko pozytywnie. He, he... :D :D :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 23:49:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Do Piotrusia :!: Dziękuję za szczere życzenia... Obiecuję Ci i sobie zarazem, że przy okazji wymiany rozrządu poproszę ich o sprawdzenie całej hydrauliki oraz stanu wałków rozrządu. Jeżeli zauważę "korniki", w niedlugim czasie przesiadę się na nowszy model, tak jak Ty, w roczniku, gdzie ta wada została wreszcie usunięta. Jedna wróżka mi kiedyś mówiła, że trzeba myśleć tylko pozytywnie. He, he... :D :D :D


wiele wskazuje na to, ze Twojego AFB problem walkow moze nie dotyczyc az tak bardzo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 11:05:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
przy okazji wymiany rozrządu poproszę ich o sprawdzenie całej hydrauliki oraz stanu wałków rozrządu


Sęk w tym, że kończącej się hydrauliki nie bardzo da się rozpoznać, ponieważ luzy na hydropopychaczach są (jeszcze) niewyczuwalne. Kiedy luz jest już wyczuwalny - zwykle jest już "po ptokach" :): i na wałkach widać pierwsze ślady wytarcia. Z tego właśnie powodu hydraulikę należy wymienić odpowiednio wcześnie(j) i nie ma wtedy dylematu o jakim wspominał (słusznie zresztą) Maxtdi. Taka jest moja opinia, a Ty możesz skorzystać lub nie ... :D .
Zgadzam się z Meszrumem, że AFB problem "miękkich wałków" dotyczy jakby mniej, niż egzemplarzy młodszych (chociaż tak naprawdę, to wałki "same w sobie" są najmniej winne).
Aha - to już zupełnie moja osobista opinia - ale jestem przekonany, że w silnikach, w których dźwigienki nie są wytarte (nie mają wady materiałowej) - wystarczy wymienić tylko hydropopychacze i podkładki na zaworach (co redukuje koszt materiału o jakieś 48%).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 12:42:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Cytuj:
Aha - to już zupełnie moja osobista opinia - ale jestem przekonany, że w silnikach, w których dźwigienki nie są wytarte (nie mają wady materiałowej) - wystarczy wymienić tylko hydropopychacze i podkładki na zaworach (co redukuje koszt materiału o jakieś 48%).


Przemyślę poważnie to co mówisz, Piotruś - jestem tylko przekonany, że cena za hydraulikę i jej wymianę niemile mnie zaskoczy. Jest ciężko zrobić to wszystko jednorazowo. Wydam na to auto w jednym miesiącu ponad 4000 PLN, to trochę dużo - nie uważasz :?: Wiem, wiem - może się to na mnie okrutnie zemścić, ale chyba zaryzykuję i jeżeli będzie wyglądało na OK - zostawię tak jak jest. Tak jak wspominałeś - BOSCH Service to nie jakiś tam Pan Józek w szopie z młotkiem i brechą - nie mam podstaw twierdzić, że nie rozpoznają kończących się wałków czy hydrauliki. :peace: [/quote]

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 13:53:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Przemyślę poważnie to co mówisz, Piotruś - jestem tylko przekonany, że cena za hydraulikę i jej wymianę niemile mnie zaskoczy.


Ceny PL ASO (brak zamienników ale poważne warsztaty niezrzeszone kupują taniej np. w DE z ok. 20% rabatem):

I. Minimum:

24 szt. hydropopychaczy (31,50 kazdy)
24 szt. "podkładek" (12 zł. każda)


II. Według uznania (lub potrzeby)

To co powyżej plus 24 x 31.50 za dźwigienki

Wypadałoby też wymienić "zimeringi" na wałkach głównych i kilka innych drobiazgów... .

carlnova napisał(a):
Jest ciężko zrobić to wszystko jednorazowo. Wydam na to auto w jednym miesiącu ponad 4000 PLN, to trochę dużo - nie uważasz :?:


Oczywiście rozumiem aż za dobrze o czym mówisz ale zapytam ze smutną przekorą: A kogo to obchodzi ??

carlnova napisał(a):
Wiem, wiem - może się to na mnie okrutnie zemścić, ale chyba zaryzykuję i jeżeli będzie wyglądało na OK - zostawię tak jak jest.


Twoja sprawa ... :):
Jeżeli ANI JEDNA krzywka na KTÓRYMKOLWIEK WAŁKU nie będzie nosiła NAJMNIEJSZEGO śladu wytarcia - możesz ostrożnie założyć, że Twój egzemplarz jest wolny od wad. Jeżeli jednak cokolwiek okaże się inaczej niż napisałem powyżej - możesz być 101% pewny, że już zaczęło się najgorsze. W drugim przypadku będzie to już tylko loteria jak długo jeszcze pojeździsz ... .

carlnova napisał(a):
Tak jak wspominałeś - BOSCH Service to nie jakiś tam Pan Józek w szopie z młotkiem i brechą - nie mam podstaw twierdzić, że nie rozpoznają kończących się wałków czy hydrauliki. :peace:


Moim zdaniem (szczerze ale bez urazy :!: ) zabrałeś się do sprawy od "du..y strony" :peace: ... .
Skoro problem "miękkich wałków" (skrajnie mylące określenie) był Ci znany, to zamiast żonglować chipami - należało zacząć od weryfikacji głowic i na tej podstawie decydować o dalszych krokach (np. inwestycji w chip-a) ... .
Z drugiej strony - teoretycznie nie powinieneś się martwić o nic, bo każdy szanujący się serwis powinien Ci udzielić min. 2 letniej gwarancji na wymianę rozrządu i/lub 120 tyś.km. . A żaden warsztat nie udzieli gwarancji bez sprawdzenia sytuacji pod deklami głowic ... . Dziwne, że serwis nie powiadomił Cię zaraz na początku, że wymiana "rozrządu" może być uwarunkowana jednoczesną naprawą "walków" ... .
Upraszczając - deyzja w kwestii ewentualnej naprawy ruchomych elementów głowicy - praktycznie nie należy do Ciebie, a do serwisu podejmującego się wymiany "rozrządu". Ciebie powinni "tylko" poinformować, że istnieje takie ryzyko i zapytać, czy w związku z tym ciągle wyrażasz zgodę na taki "układ".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: