Nikomu się nie chce zmierzyć?
Dobra, podam co ustaliłem:
Ten sam czujnik występuje w 2 odmianach - z innym oznaczeniem literowym na końcu (z tego co ustaliłem - ale nie mam 100% pewności, dlatego ten quiz...).
Obydwa pokazują tak samo mniej więcej od 20 stopni.
Różnica wychodzi dopiero w temperaturach do 10 stopni - przy 10 stopniach jeden pokazuje ok 3.8 ko, drugi ok. 4.3.
Przy +5 stopniach jest odpowiednio 4.2 ko i 5 ko. Przy niższych temperaturach różnica jest jeszcze większa.
Tak więc jeżeli masz czujnik, który pokazuje mniejszy opór przy wymienionych temperaturach, to prawdopodobnie masz problemy z rozruchem, bo ECU myśli, że jest cieplej, niż w rzeczywistości.
Możecie to sprawdzić uruchamiając silnik o temperaturze płynu ok. 10 stopni.
Najpierw zdejmijcie złączkę z czujnika (przy wyłączonym zapłonie) i odpalcie - powinien zaskoczyć bez większego kręcenia, nawet jeśli nie poczekacie na zakończenie grzania świec.
Potem zaraz zgaście silnik, załóżcie złączkę i odpalcie - prawdopodobnie, jak zwykle, będą problemy.
Proszę wszystkich, którzy sprawdzili, o potwierdzenie i o podanie numerów czujnika.
_________________ A6/C4 AEL
Golf III 1Z
|