.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:01:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.8PM] Robi się chłodniej i zaczyna stukać w motorku...
PostNapisane: 19.wrz.2007 10:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
no właśnie, przez całe lato była cisza, teraz jak znowu ranki się robią chłodniejsze przy jeździe na zimnym motorku cosik mi postukuje, taka mała sieczkarnia jak dodaję gazu szczególnie jak autko się rozpędza czyli jest pod obciążeniem i najbardziej słyszalne w zakresie niższych obrotów czyli tak poniżej 2tysięcy

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 21:44:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
może panewka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 06:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
hubos21 napisał(a):
może panewka


nie strasz, a panewka by stukała tylko na zimnym silniczku?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 07:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Witam
Napisz lepiej na jakim oleju jeździsz jak minerał to wszystko jasne ;)

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 08:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Stukają zawory, a związane jest to z hydroregulacją zaworów i gęstym olejem, szczególnie jak się robi zimno.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 10:57:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
czyli wystarczy wymienić szklaneczki i będzie miodzio?

olej ta jakiś polski cud techniki Orlen Platinium 10w40

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 14:57:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Na Twoim miejscu zamiast zabierać sie za hydraulikę wymieniłbym olej na shella,mobila lub valvoline w tej samej klasie 10w40 i dopiero wtedy jak to nie pomoże myślał o wymianie popychaczy, no i looknij na to http://www.motofakty.pl/artykul/tajemni ... lnika.html

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Zanim cokolwiek wymienisz i wyrzucisz kasę być może niepotrzebnie - spróbuj opisać precyzyjniej te stuki. Otwórz machę, przegazuj ręcznie silnik, znajdź strefę silnika z której dochodzi dźwięk, opisz nam go. Użyj słów typu wysoki, metaliczny, suchy, albo niski, dudniący, tępy, gdzieś z głowicy, gdzieś z dołu itp.

Ja na przykład stawiałbym na hałas przekładki tłoka w punktach zwrotnych, lub sworzeń tłokowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:05:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
stuki metaliczne, słyszalne tylko przy zimnym silniku i tylko przy dodawaniu gazu czyli tylko pod obciążeniem, jak sie zagrzeje wszystko jest ok. Na postoju tego nie słychać, choć skłaniam sie ku popychaczom, dźwięk jak cicha sieczkarnia :)
frrr frr frr

jak pomału dodaje gaz to nie słychać jak mocniej przycisnę to wówczas na poprzednim oleju było podobnie, dzisiaj na przykład było cieplej z rana i tych objawów nie było, a pomału zima idzie i będzie codziennie, całe lato było ok.

silnik ma przejechane oryginalne 210tys z innym niepokojących zjawisk jest minimalny podciek płynu chłodzącego spod uszczelki głowicy ale już tak ma od roku i narazie bez zmian.

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:06:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
SebastianS napisał(a):
Ja na przykład stawiałbym na hałas przekładki tłoka w punktach zwrotnych, lub sworzeń tłokowy.


a co to ta przekładka?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 12:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
moment zmiany kierunku ruchu tłoka, który przy powiększonym nadmiernie luzie w cylindrze skutkuje stuknięciem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 13:10:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
czyli, że na zimnym tłok sie majta na boki bo zadużo ma miejsca w cylinderku?

A dlaczego nie majta się jak nie ma obciążenia lub ma ciepło?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 22:17:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
gigi napisał(a):
czyli, że na zimnym tłok sie majta na boki bo zadużo ma miejsca w cylinderku?

A dlaczego nie majta się jak nie ma obciążenia lub ma ciepło?


Spróbuj przyłożyć do takiego tłoka tak z tonę w momencie zmiany kierunku ruchu - zrozumiesz różnicę w stosunku do sytuacji braku obciążenia. A ciepło - w końcu stopy aluminium mają większą rozszerzalność cieplną od żeliwa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 06:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
Kolego SebastianS - miałeś taki problem z tłokami w swoim autku?
Przyznam, ze Twoje słowa nie napawają mnie optymizmem...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 21:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
Rzeczywiście trudno jest opisać miarodajnie jakieś stukanie, dlatego diagnoza może być przybliżona i odnosić się do najczęściej występujących przypadków, w Twoim przypadku przekonuje mnie określenie sieczkarnia, a teorie o majtającym :)) się tłoku to kategoria niestworzonych historii.
Tak jak Ci ktoś napisał, wymień olej na dobry syntetyk lub półsyntetyk i osłuchaj zmiany, jeżeli nastąpi zmiana to będzie wskazywało na zawory.

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 23:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
fioletowy3 napisał(a):
teorie o majtającym :)) się tłoku to kategoria niestworzonych historii

Ziew... Mało widziałeś, synku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 11:42:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
wcześniej jak zmieniałem olej nie było żadnej poprawy, poprawa jest tylko jak jest cieplej, im zimniej tym bardziej stuka

czy zwiększanie obciążenia tzn przyspieszanie na zimnym silniku w zakresie obrotów poniżej 2 tys może powodować spadek ciśnienia w górze silnika a tym samy zwiększanie luzów i stukanie popychaczy?

Teoretycznie zimny silnik to gęściejszy olej czyli powinien trzymać lepiej ciśnienie a tu jakby odwrotnie.

Dodam jeszcze, że nie ma problemu z walenie popychaczy po uruchomieniu, jest jedynie lekko słyszalny bardziej rozrząd ale przez max sekundę-dwie.

Zastanawiam się jeszcze nad sytuacją co by było gdyby do cylindra dostawała się woda; zawsze mi kapie z rury ale fakt faktem śmigam na gaziku, wg wielu para z rury to normalka...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 11:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
ma ktoś z kolegów jeszcze jakieś pomysły?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 10:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2005 21:01:12
Posty: 53
SebastianS napisał(a):
fioletowy3 napisał(a):
teorie o majtającym :)) się tłoku to kategoria niestworzonych historii

Ziew... Mało widziałeś, synku ;)


zachowuj się !! .... byle jak ale się zachowuj ... !!

wogóle po co to wymyślać jakieś wyjątkowe uszkodzenia skoro wiadomo że w większości przypadków chodzi o uszkodzenia standardowe !!!!

_________________
A6, C5, 2.4 V6 - ALF, 98r, 165 PS, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
fioletowy3 napisał(a):
SebastianS napisał(a):
fioletowy3 napisał(a):
teorie o majtającym :)) się tłoku to kategoria niestworzonych historii

Ziew... Mało widziałeś, synku ;)


zachowuj się !! .... byle jak ale się zachowuj ... !!

wogóle po co to wymyślać jakieś wyjątkowe uszkodzenia skoro wiadomo że w większości przypadków chodzi o uszkodzenia standardowe !!!!

Jeśli masz jakieś zastrzezenia co do mojego zachowania, to zamelduj adminowi, albo moderatorowi.

Co do zaś samego wątku i merytorycznej strony naszej obecności w nim - skoro jesteś taki mądry i jesteś w stanie na podstawie opisanych objawów stwierdzić jakąś standardową usterkę - zamiast taniego krytykanctwa - wypluj z siebie jakąś realną mądrość.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: