.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 23:59:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.3 NG]Auto nie odpala po rozgrzaniu
PostNapisane: 30.sty.2007 14:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Co to moze byc ze auto Audi 80 B4 2.3NG '93r po rozgrzaniu nie odpala wogole ani na gazie ani na benzynie. Auto mialo podobny problem rok temu ze po rozgrzaniu nie palil ale tylko na benzynie a na LPG odpalal i przyczyna byl uszkodzony potencjometr ale teraz wogole nie odpala na gazie i benzynie po rozgrzaniu. Co to moze byc?

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Ostatnio edytowano 31.sty.2007 19:33:26 przez quattros, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 14:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nazwij poprawnie temat, bo post Ci wywala :-)
Sprawdz szczelnosc dolotu. Sprawdz czy masz iskre na cieplym silniku (gdy nie chce zapalic)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 17:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 23:58:56
Posty: 15
Lokalizacja: Radom/Wrocław
mam ten sam problem w B3 coupe 2.3E

na zimnym silniku odpala bez problemu,ale jak tylko popracuje chwilę to mam problem z odpaleniem i muszę troche odczekać

przeglądając forum dot. tego problemu znalazłem info że może to być czyjnik temp. (2-pinowy na grubym gumowym wężu łączący silnik z chłodnicą-ten u góry), przeprowadziłem dzisiaj test i na rozgrzanym silniku wypiąłem wtyczkę od tego czyjnika -> auto zapaliło :diabel:

teraz pyanie jak ten czujnik się nazywa :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 17:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
To ze auto odpalilo po odpieciu czujnika nie oznacza ze jest on uszkodzony. A raczej wskazuje ze dziala :-) Zeby go sprawdzic zmierz omomierzem jaka ma rezystancje na zimnym i cieplym silniku. Zostaw ten czujnik i sprawdz szczelnosc dolotu. Gdzies zasysa Ci lewe powietrze.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 17:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
kuba_206 napisał(a):
mam ten sam problem w B3 coupe 2.3E

na zimnym silniku odpala bez problemu,ale jak tylko popracuje chwilę to mam problem z odpaleniem i muszę troche odczekać

przeglądając forum dot. tego problemu znalazłem info że może to być czyjnik temp. (2-pinowy na grubym gumowym wężu łączący silnik z chłodnicą-ten u góry), przeprowadziłem dzisiaj test i na rozgrzanym silniku wypiąłem wtyczkę od tego czyjnika -> auto zapaliło :diabel:

teraz pyanie jak ten czujnik się nazywa :?:


Sprawdź ten czujniczek, kiedyś miałem taki sam problem w samochodzie kolegi. Czujnik wysyłał błędny sygnał i wtryskiwacz rozruchowy wtryskiwał paliwo cały czas. Silnik zalewal się paliwem i nie odpalał. Musisz go sprawdzić bo może być to jego wina.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 10:02:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Szczelnosc dolotu jest, iskra tez jest(przenajmniej w czasie sprawdzania), a czujnik temp. to nie wiem ale raczej nie bo kedys go sprawdzalem jak mi nie odpalal na benzynie a na gazie tak i byl dobry ale wrazie czego to jaka on ma miec wartosc bo niestety zapomnialem?. Jaka to jeszcze moze byc przyczyna :?: :(

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 10:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
moze jeszcze byc zgieta lub zle ustawiona klapka przeplywomierza. Nie miales przypadkiem strzalu gazu?

PS. Ja tez niedawno bylem pewny ze dolot jest szczelny. Jednak jak ostatnio wszystko dokladnie rozkrecilem i posprawdzalem to sie okazalo ze szpary sa jak nie wiem co :D Stare opaski robily takie cos, ze dokrecajac je niby sie czulo ze sa mocno dokrecone, a okazalo sie ze sie blokowaly gdzies na gwincie i mimo ze mocniej nie dalo sie dokrecic, to wcale mocno nie trzymaly. Powymienialem je na nowe i teraz juz jest szczelne :-) No prawie, bo jeszcze sa niewielke przedmuch na intercoolerze, ale roznica w odpalaniu jest ogromna. A objawy mialem dokldnie takie jak ty. Wystarczylo sie kawalek przejechac, wylaczyc auto i nie bylo szans odpalic. Mozna bylo caly akumulator rozladowac a sinik nawet nie prychnal. Dopiero jak postal kilkanascie lub kilkadziesiat minut to odpalal bez problemu. Na gazie odpalal bez wiekszych problemow nawet na cieplym. Po uszczelnieniu dolotu autko odpala bardzo ladnie. Niewazne czy zimne czy cieple. Czasem sie troche dlawi jak go zgasze na gazie a odpalam na benzynie, ale wystarczy chwile przytrzymac na gazie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 12:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
quattros napisał(a):
Szczelnosc dolotu jest, iskra tez jest(przenajmniej w czasie sprawdzania), a czujnik temp. to nie wiem ale raczej nie bo kedys go sprawdzalem jak mi nie odpalal na benzynie a na gazie tak i byl dobry ale wrazie czego to jaka on ma miec wartosc bo niestety zapomnialem?. Jaka to jeszcze moze byc przyczyna :?: :(


Jak samochód będzie ciepły to odepnij wtryskiwacz rozruchowy i wtedy jak zapali to gdzies terzeba szukać w tym problemu, w czujniku. A jego wartość rezystancji zależy od temperatury. Musisz mierzyć miernikiem i porównywać w wykresem. Ściągnij sobie książkę Dieter Korp i tam się doczytasz wszystkiego na ten temat.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 19:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Szczelnosc raczej jest OK bo rok temu wymienialem caly rozdzielacz z przeplywka, odrazu wymienialem wszystkie opaski, sprawdzalem telerzyk przeplywomierza i sprawdzalem ustawienia wtrysku i bylo OK, wymienialem tez kable WN, swiece i palec rozdzielacza(wszystko NGK) a aute przez pol roku nie bylo jezdzone a tu takie cos po miesiacu jazdy od postoju, najdziwniejsze ze tez na LPG nie odpala, wydaje mi sie ze jak by to byl popsuty potencjometr, mala nieszczelnosc, lekko skrzywiony talerzyk przeplywki lub wtryskiwacz rozruchowy to by jakos na LPG odpalal. :(: :?: :/

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 07:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Nikt juz nie ma wiecej pomyslow dlaczego auto po rozgrzaniu zadko odpala :?:

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 09:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Rozgrzej auto, zgas i jak nie bedzie chcialo odpalic to zrob taki test:
Zdejmij obudowe filtra powietrza i wyciagnij filtr. Wsadz reke pod przeplywomierz i lekko unies klapke. W tym czasie druga osoba niech sprobuje odpalic. Jak zaskoczy to masz problem ze szczelnoscia dolotu, zle ustawiona klape przeplywomierza lub zle ustawiona mieszanke (zbyt uboga). Jak dziala sonda, to mieszanka jest podbijana i w miare poprawna, ale po uruchomieniu silnika sonda przez jakis czas nie pracuje i wtedy mieszanka moze byc za uboga lub za bogata.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 05:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
photokom napisał(a):
Rozgrzej auto, zgas i jak nie bedzie chcialo odpalic to zrob taki test:
Zdejmij obudowe filtra powietrza i wyciagnij filtr. Wsadz reke pod przeplywomierz i lekko unies klapke. W tym czasie druga osoba niech sprobuje odpalic. Jak zaskoczy to masz problem ze szczelnoscia dolotu, zle ustawiona klape przeplywomierza lub zle ustawiona mieszanke (zbyt uboga). Jak dziala sonda, to mieszanka jest podbijana i w miare poprawna, ale po uruchomieniu silnika sonda przez jakis czas nie pracuje i wtedy mieszanka moze byc za uboga lub za bogata.

Ten test by byl dobry jak by auto po rozgrzaniu nie chcialo odpalac tylko na BP ale na LPG jest tak samo. Auto bylo juz sprawdzane w warsztacie ale nadal nie wiadomo co jest nie tak, na poczatku podejrzewano 2-pinowy czujnik temp. wody bo po odpieciu tego czujnika odpalal ale na nowym czujniku jest to samo wiec zostal stary czujnik, ale dlaczego tak jest? czy mozna jezdzic z odpietym czujnikiem? bo chyba wtedy nie odpali na zimnym. Co to moze byc? najdziwniejsze ze na LPG dzieje sie tak samo.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: