.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 16:44:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T AEB] Lambda probe heater circuit malfunction
PostNapisane: 09.lut.2007 13:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2007 12:26:56
Posty: 4
Witam,
pojawia mi się stale ten błąd w VAG-COM'ie (i tylko ten). Pojawia się zaraz po uruchomieniu silnika, i w czasie pracy natychmiast po skasowaniu.
Jaki opór powinna mieć grzałka sondy lambda? (moja ma 8 omów)
Napięcie zasilające na grzałce jest stale 13,5V od momentu uruchomienia silnika.
Grzałka nie ma przebicia do masy ani do przewodów sygnałowych sondy.
Grzałka działa prawidłowo - po podłączeniu napięcia grzania, napięcie wskazania zimnej sondy wzrasta powoli, po odłączeniu - maleje.
Błąd pojawia się niezależnie od tego czy grzałka jest podłączona, czy nie.
Ponieważ ECU steruje bezpośrednio napięciem grzałki sondy, czy jest możliwe jego uszkodzenie? Jak to jednoznacznie sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 14:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w opisie do lambdy w moim samochodzie wyczytalem ze powinna grzalka powinna miec okolo 5ohm. w miare nagrzania, rezystacja powinna wzrosnąć, powiedzmy 2x.

moze u ciebie, jak mierzysz statycznie grzalka ma przejscie, a w trakcie nagrzewania traci przejscie.

zorganizuj na probe rezystor 5-8ohm ~20W (ew. 2x10ohm 10W i rownolegle) i podlacz go w miejsce grzalki lambdy. sprawdz czy blad zniknie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 15:01:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2007 12:26:56
Posty: 4
Łatwiej to sprawdzę mierząc prąd i napięcie. Prądu jeszcze nie mierzyłem... dzięki za pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 15:20:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ma-ciej napisał(a):
Łatwiej to sprawdzę mierząc prąd i napięcie. Prądu jeszcze nie mierzyłem... dzięki za pomysł.


jesli mozesz to zrobic to pewnie ze tak. wyciagniecie pinow z oryginalnej wtyczki wcale nie jest takie proste ;)

okolo 2 ampery na zimnej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 18:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2007 12:26:56
Posty: 4
Niestety (albo w tym wypadku "na szczęście") nie mam już oryginalbej wtyczki, bo ciekł na nią płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego i się spaliła. To może być przyczyną awarii. Poza tym jest dodatkowa złączka, bo sonda nie jest oryginalna i ma za krótki przewód. I jeszcze jest zainstalowany gaz, który też jest w obwodzie sondy lambda, bo ją emuluje podczas jazdy na gazie. Prąd zmierzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: