.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 14:37:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,5TDI AFB] Podczas jazdy pękł pasek wieloklinowy ?!
PostNapisane: 23.lut.2007 08:05:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Serwus,

Wczoraj na mieście usłyszałem lekki trzask i - poszło wspomaganie, ładowanie akumulatora oraz chłodzenie cieczy chłodzącej.

Stawiam na pasek wieloklinowy -co Wy na to?

Jednak az taki majster to ze mnie ne jest i zapytam - jak poważne jest to uszkodzenie? Czy kosztowna będzie naprawa? Wydaje mi się, że trzeba będzie cały przód rozebrać tak jak do wymiany rozrządu -czy dobrze mi się wydaje?

Czy w związku z tym, że pasek poleciał - jakieś inne czesci też na tym ucierpiały>

Pozdrawiam

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 08:29:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Samochód zdechł czy jeszcze pracował. Znam przypadki gdzie zerwany wieloklinowy wkręca sie w rozrząd. Silnik gasnie i jest klapa.
Cieżko tutaj gdybać. Zwalaj przód i będziesz wszystko widział.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 10:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Autkiem wczoraj jeszcze spokojnie dojechałem do domu - jakieś 20km.
Dzisiaj rano odpalił bez problemu.

Nie wiem czy samemu próbowac to robić czy na warsztat jechac, jeśli to jakaś czacha ma być z stopniem trudności ;( ;(

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 14:53:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Elm0 napisał(a):
Autkiem wczoraj jeszcze spokojnie dojechałem do domu - jakieś 20km.
Dzisiaj rano odpalił bez problemu.

Nie wiem czy samemu próbowac to robić czy na warsztat jechac, jeśli to jakaś czacha ma być z stopniem trudności ;( ;(


Z niesprawnym układem chłodzenia przejechałeś 20 km ??? :galy: :galy: :galy:
Gratuluję pomysłowości :diabel: i obyś nie żałował, Elm0....

Rozumiem, że można jechać bez wspomagania, czy nawet ładowania, ale bez chłodzenia :?: :screwy: :banghead:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 15:34:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carlnowa -> bez jakiego chłodzenia?? wentylator przy takiej pogodzie nie włączy sie napewno, a pompa idzie z rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 15:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ciekawe dlaczego sie zerwal , napinacz zatarty rolka czy pompa klimatyzacji? .Dziwne ze nie uszkodzilo nic wiecej .Sam od siebie sie nie zrywa nawet jak mial 120.000 . Kiedys jak mialem V6 w A4 to zatarla mi sie ta rolka ktora jest pod kolem pompy wtryskowej ,bylo slychac tarcie , pisk i zapach gumy ale pomimo ze pasek opilowalo konkretnie to sie nie zerwal . Zgasilem silnik noz w reke i bylo po pasku, powoli dojechalem do warsztatu. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 16:22:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
carlnova - spokojnie - wiartak się nie włączył, ale włączyłem nawiew i powietrze był ruch powietrza. Powoli - max 50km/h dojechałem do domu.
Temperatura cieczy nie przekroczyła 90*C na początku, a póxniej spadła do 80.

Panowie - pytanie - czy będę w stanie sam to zrobić mając małe doświadczenie i wiedzę w naprawianiu audi?
Przy swojej Vectrze coś grzebałem i się tak nie bałem jak w Audi.
Aby się do tego paska dostac cały przód trzeba mi zdjąć?

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 18:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Elm0 napisał(a):
Aby się do tego paska dostac cały przód trzeba mi zdjąć?


tak.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 18:35:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Carlnowa -> bez jakiego chłodzenia?? wentylator przy takiej pogodzie nie włączy sie napewno, a pompa idzie z rozrządu.


Wowo, kolego drogi :diabel:
...zanim powiesisz na mnie psy, zobacz co napisał Elm0 wcześniej:

..."Wczoraj na mieście usłyszałem lekki trzask i - poszło wspomaganie, ładowanie akumulatora oraz chłodzenie cieczy chłodzącej "...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 18:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
carlnova -> podejżewam, ze kolega Elm0 napisał tak, gdyż wielorowkowy zazwyczaj napędza i pompę wody i taki był jego domysł. Niestety w V6 koncernu VW pomę wody napędza rozrząd, więc chłodzenie prócz wentylatora miał oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 20:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
demontaż przodu ok 1 godz, najlepiej robić to w ciepłym pomieszczeniu bo cześci plastikowe przy demontażu nie bardzo lubią niskie temperatury, montaż troche dłużej, najlepiej zarezerwować na to cały dzień, bo może wyniknąć rolka do wymiany lub inna niespodzianka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 20:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ciekawe czy brak ładowanie nie uszkodził elektroniki w aucie (czyt.Pompa wtryskowa.) Jak wiemy napięcie około 12V nie jest zbyt miłe dla elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 02:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
carlnova - chodziło mi tylko o sam wentylator chłodnicy - widocznie źle sformułowałem myśli :)

jutro siadam zatem do auta, jeśli znajdę czas

mam jeszcze pytanie, bo akumulator nie jest ładowany przez alternator - jadąc do domu do rodziców na kanał musze pokonać 9km. Wskaźnik ładowania akumulator wskazuje pomiędzi 8 a 12 - czyli już bardzo mało.

Jeszcze dotocze się do domu, czy poprosić brata o przycholowanie?

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 12:47:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Mialem taka sama przygode jak ty tylko ze u mnie popuscil sie napinac od tego paska i przeciol go do polowy, ale sie nie zerwal. Naprawa kosztowala mnie 60 funtów(40 za pasek kupiony w ASO a 20 za wymiane)trzeba zdjac caly przód, a przynajmniej zrobic sobie troche miejsca zeby go dobrze zalozyc na wszystkie kola.Mysle ze powinienes dojechac do rodziców na kanal, ale jesli masz garaz w domu zrob to w garazy, nie potrzebujesz do odkrecenia zderzaka kanalu :) Powodzenia przy wymianie :peace:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 20:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Opiszę co i jak. Postanowiłem jednak zrobić w warsztacie - i całe szczęście, bo ciężko by mi było...

Zdjęty został cały przód. Okazało się, że - śruba którz od przodu trzyma rolkę napinacza pękła i rolka wycharatała trochę aluminiowej osłony rozrządu i plastikowej osłony okrywającej pasek wieloklinowy. Trzeba było ściągać cały blok napinacza i wywalić tuleję, w której tkwił kawałek śrubu.

Kupiłem części -wraz z paskiem klinowym który był podany w ETEK i taki też po sprawdzeniu był załorzony w aucie - ten który uległ zerwaniu.

I teraz najciekawsza część przygody. Kupiłem paski i resztę czesci - poskładaliśmy to. Zakłądamy pasek, a tu - nie idzie go założyć, bo wydaje się za krótki. Ale jakoś się udało założyć, ale za to - amortyzator napinacza był tak ściśnięty, ze rolka napinacza wszystko - wszystkie drgania brała na tą śrubę, która wczesniej pękła.


Okazuje się, że w ETEK jest błąd, bo podany jest pasek 2104 - i taki też był założony. A w katalogu serwisowym Audi jest wymieniony pasek o 10 mm dłuższy - 2114. Założyliśmy pasek o 10mm dłuższy -i wszystko gra!.

Widocznie niemcy jak zakładali założyli na chama i tak jeździłem.
Gdy zerwał się pasek i straciłem wspomaganie akurat byłem na zakręcie we wrocławiu na pl. Powstańców Sląskich - na rądzie - dobrze że jechałem 40km/h.

A gdyby to poszło w trasie ... aż się boję.
W każdym bądź razie - niemcy spiepszyli zakładając krótszy pasek :/

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: