.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:46:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2,3 NG] Przepływka, kupno - jak sprawdzić ? (brak masy)
PostNapisane: 01.mar.2007 08:21:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Będę chyba musiał kupić przepływomierz plus rozdzielacz do NG. Jak sprawdzić na "oko" czy sprawny ? Przecież nie będe podmieniał na giełdzie :peace:

EDIT
I jaki powinien być w NG bo słyszałem że były o różnych numerach. Jak to sprawdzić ? Mogę spisać z naklejki, ale chyba miałem już kiedyś wymieniany (był czysty, miał ponumerowane karteczkami przewody i jest z 88 roku, a auto 92 r).

Pozdroo

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Ostatnio edytowano 02.kwi.2007 13:19:24 przez Byk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 17:50:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Trudno to powiedzieć. Określić na oko to możesz tylko czy nie ma uszkodzeń mechanicznych klapa czy jest dobrze ustawiona i takie tam. Nastawnika ciśnienia też nie sparawdzisz odrazu, kiedyś sie pytałem i podobno jak ma rezystancję 8 omów to jest dobry. Ale to nie prawda bo ja miałem zepsuty i miał 8 omów. Czujnika położenia przepływomierza też nie sprawdzisz. Trzeba by go podłączyć do samochodu tą wtyczkę. Podłączyć miernik i tak jak mi mierzyłeś napięcie sprawdzić jakie jest w fazie spoczynku i ręką powoli podnosić klapę i kontrolować czy nie ma jakichś skoków albo spadków napięcia, ma rosnąć i opadać płynnie. Bo chodzi ci o ten właśnie czujnik czy coś jeszcze się zepsuło??? Rozdzielacz też jest najlepiej jak zamontujesz, odpalisz i będziesz wiedział.

Mam w domu ten mój stary przepływomierz i jak pojade w piątek wieczorem albo w sobotę mogę ci napisać numery jekie są na rozdzielaczu i przepływce. Ten co mam zamontowany też jest z NG i ma trochę inne numery.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 22:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
przepływomierz powietrza w 2.3NG z 1992 r: 054 133 471 B
rozdzielacz paliwa 034 133 481 FX
nastawnik ciśnienia 034 133 482

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 23:02:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Mam teraz ogólne kłopoty z autem. Tzn. m.in. gigantyczne spalanie (19l przy spokojnej jeździe) i ciągły błąd czujnika temperatury silnika. Czujnik kupiłem nowy ze sklepu (dla pewności sprawdziłem oporności - OK), przejście pomiędzy przewodami z czujnika do sterowników też jest OK (dzięki KorNoLio :peace: ). A dalej mam ten błąd (oczywiście po zresetowaniu kompa). Teraz czekam na nowy sterownik silnika (idzie pocztą). Może będzie OK. Gdy mierzyłem wartości napięć z potencjometru na przepływomierzu wyszły dziwne odczyty i stąd wnioskuje że pewnie siadł potencjometr :zly: Sonda lambda badana 2 razy - OK. Pompa paliwa nowa, ale coś szwankuje w układzie paliwowym (mój post o kłopotach z zapalaniem). Poza tym masa innych pierdół :zly: i to wszystko wyskoczyło na raz :(
Numer mojego przepływomierza to 034 133 353C.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 19:16:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Podmień sterownik i zobacz. A jak to nie to to zmierz jeszcze oporności przy samym sterowniku w tych wtyczkach co ci pokazałem na rysunku.

Mierz między tym kablem czarno-brązowym (pin 18) a masą samochodu.

I drugi czerwono-brązowy ten przy sterowniku od zapłonu i też mierz między masą a tym pinem.

Możliwe, że kabel jest gdzieś lekko przetarty łapie zwarcie i wywala błąd albo jest gdzieś wilgotny i działa jak opornik komp dostaje zły sygnał i wywala błąd.

Sprawdź to przy wtyczce to nic nie kosztuje tylko chwile pracy.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 20:09:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Kupiłem "nowy" sterownik. Podmieniłem i dalej nic :( Przejście jest, oporność od czujnika do sterownika parę omów. Spróbuje jeszcze odpiąć wtyczkę od czujnika i bezpośrednio podłączyć do sterownika nowym przewodem. Zobaczymy.
Jak nic nie da to chyba zagłosuję na pierwszą opcję :(: " http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55721 "

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 13:50:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Spróbuj może się udać.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 13:17:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Wszystko się wyjaśniło. Powodem wysokiego spalania i błędów był brak masy :galy: Kurcze rozgrzebałbym cały samochód (mam teraz 2 kompy :peace: ) a tu taka pierdoła (nawet sprzedawać chciałem). Chodzi o podłączenie masy na kolektorze dolotowym, obok rurki do badania CO. Najlepsze że wcześniej to dokręcałem (nie pomogło), teraz wszystko zdjąłem, przeczyściłem WD40 i skręciłem dodatkowymi nakrętkami (bo się samo odkręcało) i jak ręką odjął :peace: Ciekawi mnie tylko czemu pojawiały się te samę błędy nie różne. No ale to już w sumie nie ważne :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 16:39:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No i widzisz problem masz z głowy i samochodzika nie trzeba sprzedawać :diabel:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 19:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
to widze że teraz ja jeszcze w ogonie zostałem z moim silnikiem - ale bedę w tygodniu walczyć dalej - w końcu wygląda na to że można jednak mechaniczny wtrysk opanować.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 19:40:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No, jeszcze nie jest tak idealnie :diabel: Ale jest już znacznie lepiej. Problem z błędami i bardzo wysokim spalaniem już mam nadzieję za mną. Jeszcze pali dużo ale to już przepływka i rozdzielacz. Również mam coś lekko skopane z zapłonem lub knock sensorem. Powoli i coś może z tego będzie :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 22:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja też jeszcze wybieram się na analizator żeby pożądnie ustawić mieszankę bo jest za bogata.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 06:47:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Udało Ci się znaleść stację gdzie Ci to ustawią :galy: Ja szukałem i nic :zly: Nawet jeśli chcialbym sobie to sam ustawić (bo na stacjach oczywiście nie wiedzieli jak) korzystając z ich analizatora to poprostu fizycznie się nie dało. Nie mają odpowiednich końcówek żeby podłączyć analizator do rurki probierczej. Mają tylko końcówki do rury wydechowej, a jak wiadomo w ten sposób NG nie ustawisz.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 08:00:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Byk napisał(a):
Udało Ci się znaleść stację gdzie Ci to ustawią :galy: Ja szukałem i nic :zly: Nawet jeśli chcialbym sobie to sam ustawić (bo na stacjach oczywiście nie wiedzieli jak) korzystając z ich analizatora to poprostu fizycznie się nie dało. Nie mają odpowiednich końcówek żeby podłączyć analizator do rurki probierczej. Mają tylko końcówki do rury wydechowej, a jak wiadomo w ten sposób NG nie ustawisz.

Jak jestem w Lublinie to koleś kiedyś ustawiał mi gaz na analizator i sondę, podpinał właśnie do rurki przy kolektorze, ale nie chciał nic robić z benzyną. Myślę, że jakbym z nim pogadał to sam bym sobie ustawił.

Ale mam druga opcję, taki zaprzyjaźniony zakład (koleg ojca), który zajmuje się diagnostyką, naprawą ciężarówek i mają też analizator. Wybieram się już dłuższy czas i jakoś nie moge pojechać. Ale mam dogadane, że jak przyjadę to udostępnią mi analizator a ja mogę sobie ustawić bez problemu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: