Mówiąc najkrócej - w silnikach z literką "B" skutecznie wyeliminowano wszystkie "ułomności" jednostek z literką "A" (w kodzie silnika). Poprzez wprowadzenie ułożyskowanych dźwigni zaworowych uzyskano zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika (>50% !!), dzięki czemu odczuwalnie zminiejszyło się zużycie paliwa i wyeliminowano zagrożenie przedwczesnego zerwania paska rozrządu. Zmieniono (poprawiono) też kolektory wydechowe, dzięki czemu do wirnika turbo nie wpadają już żadne metalowe odłamki. Dopracowany system olejowy, w połączeniu ze zmienioną konstrukcją głowic pozwala zapomnieć o kłopotach z wałkami rozrządu i hydrauliką zaworową
![n ->](./images/smilies/013.gif)
w całym okresie eksploatacji. Do układu paliwowego wprowadzono dodatkową chłodnicę paliwa, dzięki czemu pompa wtryskowa pracuje w bardziej stabilnych
i korzystnych warunkach termicznych. Jedyny minus BAU/BDG to wprowadzenie "blokady" do pompy wtryskowej, co utrudnia życie firmom tuningowym (nawet najbardziej profesjonalnym). Gdyby nie wprowadzono "blokady"
![n ->](./images/smilies/013.gif)
silnik BAU/BDG mogłyby osiągać parametry zbliżone do aktualnie produkowanych jednostek 2.7TDi oraz 3.0TDi ... .
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej
![n ->](./images/smilies/013.gif)
pisz na PW.
Gdybym dzisiaj stał przed problemem wyboru najbardziej optymalnego silnika (głównie w relacji cena
![n ->](./images/smilies/013.gif)
bezawaryjność
![n ->](./images/smilies/013.gif)
osiągi)
![n ->](./images/smilies/013.gif)
na pewno kupiłbym BAU (lub BDG).