.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:33:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [k-jetronic] Pewien element - do czego służy ?
PostNapisane: 28.lut.2007 20:24:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Rys
Do czego ten element służy, po co są do niego doprowadzone przewody elektryczne ? I co będzie jak będą odłączone ? :diabel:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 21:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To jest termiczny regulator paliwa. W MC przewody ida do grzałek - rezystorów, które gdy silnik jest zimny dostaja napięcie, grzałki ogrzewaja bimetale, a bimetale otwierają zaworek i spada ciśnienie paliwa w rozdzielaczu paliwa nad klapą spiętrzającą i silnik dostaje więcaj...paliwa. Dodatkowo podczas ostrego pałowania regulator też daje więcej paliwa dla silnika. Bez tego będzie bardzo źle. Musi być i tyle. Element ten w wielu 2,2t10V jest zasyfiony. Na pewnej blaszcze - membrance zbiera sie kamień, tak osad, który trzeba zedrzeć paznokciem. Przez ten osad auto nie chce dobrze odpalać i nie jedzie przy ostrym pałowaniu. Dodam, że czesto zabrudzone jest tez sitko pod jednym z wężyków paliwowych.

A na koniec dodam, że w innych modelach Audi w tym z silnikiem 2,2t 10V KG ów regulator jest troszke inny, i ma pojedyńczą grzałkę, a zamiast drugiej grzałki ma sterowanie podciśnieniem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 00:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Ok dzięki za wyjaśnienie. Możesz mi jeszcze powiedzieć dokładnie gdzie to powinno być podłączone..? Może jakiś schemacik, bo na schemacie podłączenia silnika (MC), który posiadam nie ma tego elementu :|
Z góry dziękuje.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 09:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ten element jest "zaworkiem", ktory utrzymuje odpowiednie ciśnienie nad tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa. Jak silnik jest zimny to cisnienie nad tloczkiem jest mniejsze, dzieki temu ramie przeplywki moze go popchnąć wyżej, a co za tym idzie na wtryskiwacze idzie wiecej paliwa. Jak silnik sie rozgrzewa, to zaworek w regulatorze termicznym przymyka sie, przez co upuszcza mniej paliwa znad tloczka w rozdzielaczu > zwieksza sie nad nim cisnienie i juz mniej się podnosi przez co nie leci nadmiar paliwa potrzebny w fazie nagrzewania.

Zabrudzenie w srodku o ktorym wsopmnial Pawel, powoduje, ze regulator termiczny sie "zatyka", a taki stan rzeczy powoduje, ze cisnienie nad tloczkiem w rozdzielaczu jest caly czas wysokie > mozna sobie wymyslic jakie moga byc objawy.

Podstawą, jest, zeby byl przykręcony do bloku silnika i mial taka samą temperaturę jak silnik. Rezystory w środku, są tylko wspomagaczem. Calość będzie dzialala bez nich. One są na wypadek, gdyby silnik powoli sie nagrzewal i ssanie nie dzialalo dluzej niz powinno. Jak odłączysz wtyczkę, to poprostu, bedzie troche bardziej pogato w pewnej fazie nagrzewania silnika.

Z jedną rzeczą, którą napisal Kefir się nie zgodzę, a mianowicie, że ten regulator w silniku MC ma jakiś wpływ na skład paliwa podczas pałowania silnika. W MC'kach podczas pałowania, wzbogacanie jest realizowane przy pomocy elektrozaworka przykręconego do głowiczki rozdzielajacej, ktory podczas otwarcia max przepustnicy zmienia swoje wypelnienie otwarcia i jest w stanie w glowiczce rozdzielajacej zmieniac cisnienie, ktore panuje pod membranami przy wyjsciach na wtryskiwacze i w ten sposob zwiekszajac ilosc lecacego paliwa.

A co do podłączenia, to z w wiązce powinna być wtyczka dwupinowa, z tego co pamietam to chyba biala albo szara w tamtych rejonach, gdzie wychodza przewody do czujnikow oleju.

P.S. sory za powtorke tego co napisal pawel.

P.S. jak bede mial chwilke czasu to wrzuce pale screenow jak to dziala.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 01.mar.2007 17:34:09 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 17:03:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Rozumiem. Ale co do kolorów wtyczek... nie mam tej wiązki w ogóle, a tylko tą do MACa i muszę coś samemu wymotać - dlatego pytałem o jakiś schemacik ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 17:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Rozumiem. Ale co do kolorów wtyczek... nie mam tej wiązki w ogóle, a tylko tą do MACa i muszę coś samemu wymotać - dlatego pytałem o jakiś schemacik ;)


Pdlacz tam na zywca +12V i ma byc tam caly czas po wlaczeniu stacyjki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 00:19:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
chwila...
w B2 i "zwyczajnym" B3 była zielona, zdecydowanie zielona. - takiej szukaj. zastosowanie: jak kafir i lukasik pisali. jesli nie dziala jak powinno - auto albo nie zapala zimne, albo nie zapala cieple :-) bo: na zimnym steruje cisnieniem i odpala wtrysk rozruchowy, na cieplym ie steruje cisnieniem i nie włącza szóstego wtryskiwacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: