.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:47:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL C4 2,5 TDi] Siwy dym pomocy !!!
PostNapisane: 03.mar.2007 17:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich. Pojawił mi się dziś konkretny problem i w zasadzie nie wiem od czego zacząć i co diagnozować a mianowicie zaczął mi bardzo kopcić dym jest siwy a po mocnym depnieciu na gaz z siwego robi się czarny. Wcześniej zaczęło mi się dziać coś takiego jak falowanie obrotów słyszalne na ucho ale na obrotomierzu to w zasadzie bardzo mała różnica była maks 50 obr/min zmieniające się cyklicznie i również jakiś taki stuk w silniku się pojawił nie jest głośny ale można go wychwycić i także jest to cykliczne zmienia się co kilka sekund. Problemów z odpalaniem nie ma żadnych ale te kopcenie jest bardzo mocne nie pochodzące raczej od spalanego oleju lecz chyba od układu paliwowego. Wiem że napewno jak testowałem z miesiąc temu na Vagu to turbina pratycznie nie pompuje ale to chyba nie od niej te siwe spaliny.

Pomóżcie mi które bloki przetestować w Vagu żeby sprawdzić w jakim stanie jest nastawnik czy to wogóle możliwe żeby go sprawdzić i czy to może być jego wina czy może przyczyny szukać gdzie indziej wtryski, pompa czy coś jeszcze ? Czy nastawnik może powodować siwy dym a może wtrysk sterujący czy da rade go sprawdzić ?
Pomocy panowie bo nie mam pojęcia co robić a chce mniejwięcej przebadać sprawe zanim oddam mechesom. Może się uda coś zrobić samemu.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 18:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Turbina może i nie pompuje ale za to w wspaniały sposób wyciąga Ci olej z silnika.
Stąd kopcenie.

Sprawdź szczelność dolotu i węże to turba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 18:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Rozbierz sobie EGR i zobacz co tam jest , odkreca sie to co jest na koncu kolektora ssacego taki grzybek metalowy. Sciagnij waz od intercoolera ten co idzie do kolektora ssacego i niech ktos dodaje gazu a Ty przyloz reke i zobaczysz czy beda kropelki oleju. To pompa juz jest niewydajna i silnik kolysze obrotami bo korekta wtryskow jest poza granica tolerancji i ECU nie wyrabia. Trzeba podniesc dawke na wolnych obrotach , wiem jak sie to robi i popros kogos kto mieszka blisko i sie zna to ustawi. Raczej obstawiam na turbosprezarke ze sie rozszczelnila ale tez moze byc jak stuka w silniku to wtrysk nie dostaje paliwa od pompy i jak dostanie to wali nim bo sterownik wariuje. Obadaj VAGiem blok 13 .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 18:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Wszystko jest szczelne na wężach troche mnie dziwi że jeśli to turbina pobiera olej to czemu stało się to tak nagle i tak ostro na siwo ? Czy po diagnostyce Vagiem da się wykluczyć układ paliwowy ? Czyli pompe i wtryski ? Czy jeśli to turbina olej ciągnie to po zdjęciu rury z turbo będzie tam olej ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 18:49:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zrob jak napisalem i przyloz reke do wylotu z weza intercoolera a ktos niech daje gazu . VAGiem sprawdzisz stan wtryskow natomiast wydajnosc pompy to raczej nie ale mozna jej troszeczke jeszcze podkrecic daweczke na wolnych bo z zalozenia zostawili troche luzu ale trzeba wiedziec co gdzie i jak aby nie narobic balaganu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 18:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zapomnialem . Kiedy cisnienie na wtryskach nie jest juz takie jak powinno byc a zatankujesz badziewnego ekodiesla to auto bedzie kopiclo na bialo jak wsciekle. Jezeli to nie jest turbina to zalej dobrego oleju napedowego ale na Shell lub BP albo Statoil.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 18:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Oki dzięki wielkie za podpowiedzi będę próbował mam nadzieje że nie będę musiał wymienić i pompy i turbo. W poniedziałek podepne Vaga i zrobie mu chociaż statyczną próbe bo dynamiczną w takim przypadku troche się boję.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 19:47:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
takie ostre dymienie to moze byc wyrobione juz uszczelnienie na walku turbiny. z zewnatrz nic nie zobaczysz. przewody olejowe moga byc suche,przewody za strona zimna tez. W srodku, olej dostaje sie na goraca strone turbiny i tam juz odparowuje.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 19:57:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Zlogój bloki 001, 004 i 013. Oczywiście jak będzie dymił. Z dynamicznymi faktycznie b. uważaj - jeśli turbina chalpie olej to pewnie na stronę gorącą, ale jak chlapnie na zimną to może być ręka w nocniku :!!: Jak ten dymek pachnie? No i może jakieś błędy są?

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 21:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Jak turbina puszcza olej to dym jest niebieskawy.
Więc ja bym szukał w temacie powietrze - paliwo a nie turbina

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 08:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Zdjąłem przewód dolotu po stronie zimnej i troche go pogazowalem przykładając rękę do rury to ani grama oleju nie bylo na ręku chyba że olej leci po stronie gorącej ale nie bardzo wiem jak to sprawdzić chociaż spaliny raczej nie są olejowe bo i sadza jest sucha a nie tłusta. Ale zastanawia mnie ten cykliczny stuk w silniku i wydaje mi się że jak falują obroty to chyba nie chodzi na wszystkich cylindrach. Dziś go podepne pod Vaga i zarzuce te kilka logów. Jaki są objawy wtrysku sterującego a może to coś z pompą ale już nie wiem jak to sprawdzić. No i mam nadzieje że to nie poszedł żaden z pierścieni.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 18:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
olej pojawia się TYLKO po stronie gorącej (wynika to z kierunku ruchu powietrza)
Aby to sprawdzić możesz najszybciej odkręcić przewód powietrza od intercoolera (góra albo dół) i sprawdzić zawartośc oleju w powietrzu.
Jeśli na górze to przykładasz rękę do rury (trudny dostęp), albo na dole wtedy przykładasz so rękę do intercoolera.

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 19:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Dziś się chyba wyjaśniło co go boli bo odpaliłem go i zanim zamknąłem garaż obroty zaczęły się zwiększać same i to porządnie tak mniej więcej do 2500 i po chwili znów niskie na poziomie 750 i później znowu wysokie. Podpiołem Vaga i wywaliło mi dwa błędy cośtam z nastawnikiem dawki i czujnik skoku iglicy.

Nastawnik to wiem że w pompie a ten czujnik skoku iglicy to nie wiem czy to chodzi o wtrysk sterujący ?

Błędy skasowałem i odpaliłem go znowu po chwili zgasiłem i pojawił się ponownie nastawinik dawki chyba numer kodu 1268 o ile dobrze pamiętam a czujnika położenia iglicy się już nie pojawił tylko nie wiem dlaczego skoro był przed skasowaniem.

I mam pytanie jeszcze jedno czy nastawnik odpowiada tylko za dawke paliwa czy również za kąt wtysku że takie skoki zaobserwoałem od 60 - 72 w vagu basic setings I czy nastawnik może wydawać taki pukający dźwięk ?

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: