Może się pojawiały wcześniej tego typu tematy ale szukałem i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytania. (Jeżeli jest inaczej to przepraszam.)
Oto moje problemy z silnikiem :
1)Po uruchomieniu silnika chodzi jakby pracował na 3 cylindrach i nie ma regularnych obrotów. Dodam, że w aucie jest intalacja gazowa i na gazie tak samo się zachowuje. Byłem u mechaników i chcieli mi od razu parownik wyimeniać. Myślę, że poprostu chcą ze mnie zedrzeć bo wina może leżeć gdzie indziej. Radzili mi wstawić też reset (ECU) ale to też nie jest rozwiązanie, gdyż silnik cały czas pracuje na ust. fabrycznych a tak chyba nie powinno być.
2) Gdy już się troche rozgrzeje, to po przełączeniu zasilania na gaz silnik wkręca się na około 3 tys. obr./min. a jak wrócę na benzynę to obroty wachlują w obrębie 2 tys. obr./min.
3) Jest też problem takiej natury, że w tłumiku pojawia się wilgoć i czasem sporo jej wyrzuca na zewnątrz. Ogólna moja diagnoza to coś z układem chłodzenia ale co dokładnie?
4) jeszcze taki jeden mały problem, otóz postawiono diagnozę, że mam zapowietrzony układ chłodzenia. Dodatkowo zauważyłem lekkie pękniecię korka od zbiorniczka wyrównawczego. Czy to może być bezpośrednia przyczyna takiego zapowietrzenia? Jak to odpowietrzyć? Czy istnieje jakaś prosta metoda czy czeka mnie wizita w warsztacie?
Jeżeli znacie jakieś słuszne wytłumaczenia na chociaż jeden podpunkt to bardzo proszę o poradę. Dzięki z góry za zainteresowanie i za czas poświęcony na czytanie tego postu
Pomóżcie.